Stránka 1 z 1

Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 08:36
od Dektyarev
Zdravím pánové,

mám tu takový autistický oříšek :D Začalo to tak před týdnem, jel jsem si do kopce na zařazenou trojku a auto najednou přestalo tak na vteřinku, či dvě táhnout, pak se zase chytilo a normálně jsem jel. Myslel jsem, že je to voda v benzínu a dál to neřešil. Dneska jsem jel na pětku po rovince a zase bylo cítit mírný zacukání. Pak jsem si před odbočkou vyřadil a motor po chvilce začal jít sám od sebe do otáček, když došel do 4,5 tis. tak jsem to chcípnul a po pár vteřinách zase natočil, chytilo to normálně a pak už to nic nedělalo. Když jsem přijel domů, tak jsem jen tak číhnul pod kapotu jestli tam neni volná nějaká hadice na vzduch, či co (nebyla) a zarazilo mě, že z motoru sálá na můj vkus nějak moc tepla, zdálo se mi že z něj šlo víc tepla než běžně a když jsem si sáhl na expanzní nádobku tak ta byla studená. Teplota za jízdy dle ukazatele byla normální.

Co by to mohlo být za problém? To s tou teplotou jsem si možná jen vsugeroval, ale radši jsem to napsal kdyby to s tim souviselo. Volnoběžnej ventil je tam měněnej minulej rok, protože mi padaly otáčky, od tý doby všechno dobrý, až doteď.

Motor 1,8i, r.v. 2000.

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 10:58
od miki21
To cukání mohou způsobovat svíčky, nebo cívka... chladič byl teplý na dotek?

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 14:14
od VH123
Buď zmíněné zapalování nebo vynechávající dodávka benzínu do vstřikovací lišty. Studená nebo vlažná expanzka je v pořádku, skrz ní chladící kapalina přímo neteče, ohřeje se míň a výrazně pomaleji než chladič, proto taky stačí plastová. Sleduj to samovolné zvyšování otáček, kdy to dělá a jestli to zas samo sleze.
Mně třeba dvakrát chcípnul z ničeho nic motor po zrychlení, předjetí a přibrždění, byl jsem z toho dost vyplašenej, ale od tý doby asi půl roku nic. Asi nějaký šotek v ŘJ.

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 14:48
od Dektyarev
No, na chladič jsem si vůbec nešáhl, to mě nějak nenapadlo. Svíčky jsem měnil poměrně nedávno, běžně na ně najíždim víc než mám teď, takže ty by to bejt nemusely, možná teda ta cívka, nebo něco s palivem - čerpadlo? Ale čerpadlo zase většinou odejde hned, bez nějakých náznaků.

Já bych ty otáčky sledoval, ale když začaly lézt rychleji nahoru a už to začalo "kňučet" tak mi ho bylo líto a zdechnul jsem to. Zkusim to schválně teď projet.

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 15:37
od Dektyarev
20 km a nic, takovýhle závady miluju, že to dělá jen někdy :x

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 27.02.2014 23:09
od jajjcy
Matce to podobný dělala felda 1,6.Jelo to a najednou to zacukalo jako,že není benzín pak zase dobrý a zachvíli zas.Odešla lambda sonda a řj pořád ochuzovala směs,což vypadalo jako,že dochází.Třeba Ti to pomůže :palec_nahoru:

Re: Cukání, otáčky, teplota, všechno v řiti

Napsal: 01.03.2014 22:54
od Dektyarev
Dneska dalších 40km a bez cuknutí, ona to snad fakt byla voda v benzínu. Tankuju normálně na Benzině a den předtim než se to stalo poprvý jsem vyjímečně tankoval na OMV.