Stránka 1 z 2
Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 18.04.2014 11:48
od Kosto
Caute. Uz dlhsiu dobu sledujem ze mi pri pridavani plynu nieco rezonuje ono to je priblizne v tych 1500 otackach na 1.2. aj 3ke. Rozmyslal som co to moze byt a napadlo ma egr ? Ono to neni nejake silne ale proste je to pocut.
Napsal: 28.11.2014 13:14
od Kosto
Takze zistil som ze to neni brum efekt (drziak turbo hadice). Mam podozrenie ze by to mohol robit zotrvacnik ale ten mi menili v marci. Takze jedine ze by to bol spatny kus. Ale robi to aj ma volnobehu bez zaradenej rychlosti. Takze to asi zotrvak nebude. A najpravdepodobnejsia vec co to asi bude je turbo ktore mi huci ale v tych otackach moze rezonovat mal som ho vonku a oska sa jemne hybe. Co si myslite ?
Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 28.11.2014 14:28
od Fordeo
Cau, 14 dni zpatky jsem to resil, jsou to vstriky...teda...mas pocit, ze je to i klapavej zvuk a pri trochu pridani mizi?
Zkus test...z kopce dej za 2 a bez plynu a poslouchej, jestli to zmizi..
Nekde v prispevku to popisuju, zkus tohle a pak dej vedet
Napsal: 28.11.2014 15:07
od Kosto
Vstrekovace to byt u mna pravdepodobne byt nemozu. Kedze mam fordiag a korekcie mam vsetky 4 rovnake a auto nedymi ani nehadze do nudzoveho stavu. A auto pri neutrale a volnobeznych otackach pradie ako nove. Takze pochybujem ono to robi vzdy v rozmedzi 1600 - 1800 ot. Pod tymito a nad tymito otackami nic.
Napsal: 28.11.2014 15:09
od Kosto
Inak co tym testom mam pozorovat nejak tomu nechapem
Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 28.11.2014 19:01
od Fordeo
Je teda rezonace kovovy zvuk, klapani apod.?
Ja mel to stejny, pri rozjdezdu a tyhle otacky na 1.2.3 rychlost, pak uz clovek neslysi.., zadny nouzovy rezim, vstriky fungovaly, auto jelo jak raketa..
Jel jsem do servisu, co dela Fordy, na zelenym foru ho znaji plus maji diesel servis, borec si to poslechl a delali jsme i test tech vstriku, mel jsem tam i klapavej zvuk lehce a prave kdyz jsem mel zarazeno a na dvojku z kopce bez plynu zvuk zmizel a jak se tam pod plynem vstrikla nafta zacal klepot.
Tak jsem nechal udelat servis vstriku a oprava cerpadla, protoze to zacina u cerpadla ze..
Ted je motor krasne tichej a auto jede jeste lip, ac jsem to nepoznal pred tim, ale po oprave krasa.
Samozrejme nevim jakou rezonaci mas a muze to byt kravina, jen davam svoji zkusenost, do posledni chvile jsem neveril, ze jsou to vstriky..
Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 28.11.2014 20:38
od djdekl
OT: jak si vyresil ty tekouci vstriky, prepady nebo co to bylo?
Napsal: 28.11.2014 22:27
od Kosto
Fordeo aha pochopil som ale. Ja ten zvuk mam aj ked idem z napriklad 2300 ot bez plynu a klesa a jak dosiahne 1800 ot tak zarezonuje a pod 1500 cca uz prestane... cize ziadny plyn nepridavam len klesaju otacky a stale to v tom bode rezonance zarezonuje, vies ako to myslim ?
Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 28.11.2014 23:06
od Fordeo
Okis ale rezonace v tvojom pripade je co? Vibrace nebo kovovy zvuk a klepani? Asi jako ja bych vyhledal servis, kde delaj tdci.....nechci strasit..ale.jak rikam, vsadil bych boty ze ja vstriky budi menot az ve 250tis km a hele 126tis km
Jak rikam, treba to je kravina...
Napsal: 29.11.2014 07:28
od Kosto
Klepanie to nie je ale ani vybraci ano kovovy zvuk. Je to proste dotyk niecoho zo nieco pod nejakym vysokym trenim alebo tak. Som.objednany na stredu na vymemu tlmicov tak som zvedavi co povedia ale moj typ je to turbo alebo nieco s vyfukovym potrubim ale to je len typ

Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 29.11.2014 10:02
od Fordeo
Jeste mam jeden tip...hledam marne hledam,
Problém brumu, bručení
Řidič Mondea, Ivo Muller, vyhloubal možné řešení, které to nervní brum některých TDCi odstraní.
Pozor:Jakákoliv akce samozřejmě na vlastní nebezpečí
Zde vozidlo zepředu. Červený kruh ukazuje zhruba místo, kde ty vibrace vznikají.
Otevřete kapotu a odstraňte kryt motoru. Ten je jen zasvorkovany a nechá se stáhnout nahoru a dopředu.
ALE PROSÍM NAPŘED VYTÁHNOUT MĚRKU NA OLEJ.
Nyní vidíš vlevo pod krytem baterie ten vibrující držák (konzoli). Jako orientační pomoc má sloužit houkačka, kterou na tom obrázku taky dobře poznáš. Takhle se má korková zátka upevnit:
Zde nákres pro lepší porozumění. To vibrování vzniká zřejmě proto, že ten držák hadic při určitém počtu otáček vibruje vlastním (přirozeným) kmitočtem a tento rezonanční efekt přenáší přes pryžový tlumič chvění (gumový nárazník) a pomocný rám na celou karoserii.Korková zátka (tlustě nakreslená) má tedy úkol, tomuto efektu zabránit.
Pán Muller obalil korkovou zátku aby nevypadla stahovací hadičkou a lepidlem nanášeným za tepla Toto řešení drží zatím už přes 3000 km a od té doby vládne v autě nádherný klid.
Napsal: 29.11.2014 12:11
od Kosto
No toto som uz pozeral. Brum efekt to neni mal dom dole ten drziak a robilo to aj tak

) ja dom to podlozil gumenou hadicou pevnou.... uvidim v stredu co mi v servise povedia
Napsal: 30.11.2014 11:22
od Kosto
Fordeo, teraz som si vsimol to video a ten tvoj problem boli vstrekovace to bolo jasne

ten moj je uplne nieco ine

keby natocim video ani to nepocujes, z vonka to tiez neni pocut len z vnutra auta... dam vediet co to bolo ak to zistia
Re: Rezonacia v rozmedzi 1500 otacok
Napsal: 30.11.2014 20:24
od Fordeo
Samozrejme ti preju at to neni nic velkyho

u me se to samozrejme taky stupnovalo.. Urco napis co to bylo, treba to bude silentblok...
Napsal: 30.11.2014 21:50
od Kosto
Aj to to moze byt

ale najskorej to bude to turbo, uvidime
