Špatné teplé starty - čím to může být?
Napsal: 20.04.2014 19:57
Ahoj chlapi, jsem šťastým majitelem FoFo Mk1 2003 s motorem Zetec 1.6, najeto cca 200 tisíc. Auto mám 2 roky a celou dobu se potýkám se zajímavou "závadou". Když je teplo (čím víc nad nulou, tím je to horší), motor dost špatně startuje. Musím ho točit třeba i 4-5 vteřin a i když naskočí, má ze začátku dost nepravidelný chod. Když je -20, motor naskočí ihned, jen na ťuknutí a od začátku jde krásně pravidelně.
Už se mi na to dívalo hodně mechaniků a nikdo na nic nepřišel (krom nabídky výměny všeho co je napadlo), ale vyměnit všechno umím taky. Měnily se jen svíčky, byly tam originál Motorcraft, teď jsou tam nějaké s platinovými elektrodami, ale problém to nevyřešilo. Taky mám vyčištěný volnoběžný ventil, ale to mělo asi jen placebo efekt.
Jedna teorie byla, že protékají vstřiky. Když auto stojí, lišta je pod tlakem a do válců se dostane benzín. V zimě to je k užitku, proto naskočí bez problémů, ale v létě to takhle zlobí. Je to možné?
Všiml jsem si, že když je třeba 20 nad nulou a čekám že motor nebude startovat, stačí ho krátce protočit, chvíli počkat a pak chytne líp.
Když jedu z kopce se zařazenou pětkou tak 80-90, všiml jsem si, že aktuální spotřeba není 0, ale třeba 1l/100km, nemohlo by to s tím mít souvislost?
Nevíte někdo co by s tím mohlo být? Mám možnost si půjčit Fordiag, ale potřeboval bych návod pro tupouna co tam měřit
Dík moc za každý nápad.
Už se mi na to dívalo hodně mechaniků a nikdo na nic nepřišel (krom nabídky výměny všeho co je napadlo), ale vyměnit všechno umím taky. Měnily se jen svíčky, byly tam originál Motorcraft, teď jsou tam nějaké s platinovými elektrodami, ale problém to nevyřešilo. Taky mám vyčištěný volnoběžný ventil, ale to mělo asi jen placebo efekt.
Jedna teorie byla, že protékají vstřiky. Když auto stojí, lišta je pod tlakem a do válců se dostane benzín. V zimě to je k užitku, proto naskočí bez problémů, ale v létě to takhle zlobí. Je to možné?
Všiml jsem si, že když je třeba 20 nad nulou a čekám že motor nebude startovat, stačí ho krátce protočit, chvíli počkat a pak chytne líp.
Když jedu z kopce se zařazenou pětkou tak 80-90, všiml jsem si, že aktuální spotřeba není 0, ale třeba 1l/100km, nemohlo by to s tím mít souvislost?
Nevíte někdo co by s tím mohlo být? Mám možnost si půjčit Fordiag, ale potřeboval bych návod pro tupouna co tam měřit
