Stránka 1 z 1

motory tdci

Napsal: 09.05.2014 15:55
od tonda2001
Dobrý den potřebuj poradit ohledně motoru chci zakoupit focuse kombi 2008 2009 a nevím s jakým motorem jsou nejvíc starosti a kterej je lepší na moje ježdění do práce 50km deně mám tři varianty 1.6-66kw,1.6-74kw,1.6-80kw poradte prosím.

Re: motory tdci

Napsal: 09.05.2014 15:59
od V12
Vsetko zle. Ked naftoveho Focusa, tak jedine 1.8TDCI, eventualne 2.0TDCI, kde treba pocitat s pritomnostou DPF, co nie je velka vyhra.
Apropo - potrebujes diesel ? Kolko km najazdis rocne ? Ak menej, ako 30 tisic, je velmi na povazenie, co nie je benzin lepsia volba. Ak menej ako 15 tisic, tak diesel je vo vacsine pripadov financna samovrazda, pretoze drviva vacsina ma DPF, ktory sa pouzivanim auta na kratke vzdialenosti nedokaze zregenerovat a skoncis v servise.

Re: motory tdci

Napsal: 09.05.2014 20:41
od djcraty
Jako hrdý majitel 1.6 tdci 80kW ti ho můžu doporučit. Jede to, nežere to, to že se tam něco posere se stát může, ale to i u 1.8 nebo u "posranýho" koncernu TDI. Musíš se o auto starat, hlavně ten před tebou taky. DPF vykucháš, pravidelný výměny oleje, tankování kvalitnější nafty a vydří dlouho.

Re: motory tdci

Napsal: 09.05.2014 21:07
od finsa
djcraty píše:Musíš se o auto starat, hlavně ten před tebou taky. DPF vykucháš, pravidelný výměny oleje, tankování kvalitnější nafty a vydří dlouho.
To je právě ten průser, u ojetýho auta nikdy nevíš jak se k tomu kdo choval a je to vždycky sázka do loterie. Kvalitnější nafta bejvá dražší a smazává tak výhodu nízký spotřeby a ani tankování u renomovaný benzínky ti to nezaručí.
50km denně to máš ročně nějakých +- 12-13 tis km, pokud nenajezdíš víc i cestama mimo práci tak se ti nafta moc nevyplatí, ze začátku si možná budeš libovat jak to jezdí krásně úsporně ale první typická naftová porucha a jsi na tom co by jsi projezdil s benzínem.
Za mě osobně - ber benzín a jezdi rozumně, pokud těch 50km není po městě tak se dostaneš na spotřebu 6,5-7 na sto.

Re: motory tdci

Napsal: 09.05.2014 21:35
od magnos
Tonda2001 uz si mal diesela? Je to ine jazdenie ako s benzinakom. Ja mam asi 15k km na 1,6 TDCI a stale som s toho nadseny. Chce to mat trocha stastia pri vybere a po tom sa o to dobre starat.
Na svete som len raz, tak si to uzivam :grin:

Re: motory tdci

Napsal: 09.05.2014 22:22
od djcraty
Já šel po 2 benzínech do nafty a udělal jsem dobře.. když tak přemýšlím zpětně.. měl jsem jí koupit rovnou, žere to mrsk, tahá to, a dá se to o dost lépe upravovat než atmosféra :) Jak říká magnos :cooler:

Re: motory tdci

Napsal: 11.05.2014 00:01
od tonda2001
V12 píše:Vsetko zle. Ked naftoveho Focusa, tak jedine 1.8TDCI, eventualne 2.0TDCI, kde treba pocitat s pritomnostou DPF, co nie je velka vyhra.
Apropo - potrebujes diesel ? Kolko km najazdis rocne ? Ak menej, ako 30 tisic, je velmi na povazenie, co nie je benzin lepsia volba. Ak menej ako 15 tisic, tak diesel je vo vacsine pripadov financna samovrazda, pretoze drviva vacsina ma DPF, ktory sa pouzivanim auta na kratke vzdialenosti nedokaze zregenerovat a skoncis v servise.

Re: motory tdci

Napsal: 11.05.2014 00:03
od tonda2001
tonda2001 píše:
V12 píše:Vsetko zle. Ked naftoveho Focusa, tak jedine 1.8TDCI, eventualne 2.0TDCI, kde treba pocitat s pritomnostou DPF, co nie je velka vyhra.
Apropo - potrebujes diesel ? Kolko km najazdis rocne ? Ak menej, ako 30 tisic, je velmi na povazenie, co nie je benzin lepsia volba. Ak menej ako 15 tisic, tak diesel je vo vacsine pripadov financna samovrazda, pretoze drviva vacsina ma DPF, ktory sa pouzivanim auta na kratke vzdialenosti nedokaze zregenerovat a skoncis v servise.
prý 66kw nemaj dpf

Re: motory tdci

Napsal: 11.05.2014 20:16
od V12
Dolezita je emisna norma - ked ma Euro V, tak to uz bez DPF nejde a ma ho aj 66kW verzia. Ked ma normu Euro IV, na 99.9% je bez DPF.