Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 21.05.2014 10:22
Záhada vyřešena výměnou volnoběžného ventilu, předtím instalován pravděpodobně vadný kus.
Tak příběh ještě nemá konec, doporučuji pročíst celé vlákno.
Dobré dopoledne všem šťastlivcům co kočírují fokuse s benzínovým motorem.
Na úvod jen řeknu že před tímhle dotazem jsem zdejší fórum pročítal asi tři hodiny, a už jsem z toho tak zmatený, že jdu radši s průserem na světlo doufaje že mi místní borci poradí, protože vrchol mých servisních dovedností je dolití oleje.
FoFo první generace, r. v. 99, 2.0 16v, najeto 219 000km. Při přeřazení nepadaly otáčky, vyměněn volnoběžný ventil, znatelná změna, otáčky nepadají na studeném motoru vytočeném nad 2000ot./min, s každým metrem jízdy se padání zlepšuje, u zahřátého motoru trvá padání asi vteřinu, spíš míň. Co mě ale trápí víc je zmatenost studeného motoru. Nastartuji, nechám auto zabržděné na neutrálu, motor bude pár minut hledat polohu volnoběhu mezi 700-1100ot., ale pak se hodí do normálu, nechcípne. Pokud nastartuji a hned jedu, prvních cca 300 metrů (v létě, v zimě to může být i kilometr) motor po rozjetí, vyřazení a dobrždění má tendenci se dusit, chcípnout, většinou úspěšně. To samé pokud se rozjedu, zařadím jedna, pak dva, pak tři a trojku držím třeba na dvou tisících otáčkách, občas celé auto zacuká, zkusím-li v ten moment zastavit, motor se dusí - smrt. Po zahřátí šlape jak hodinky, startuje na drc, i za studena.
Předem díky za všechny rady a veliká omluva, pokud se ptám na již zodpovězené. Jsem z toho krámu na přášky, ale je mi líto ho vozit na vrakoviště a darovat ho někomu, to by byl dost blbej dárek (o prodeji ani neuvažuji, má to maximálně cenu železa).
Jinak ještě teda rekapitulace, co všechno bylo měněno:
Volnoběžný ventil(2x)
Váha vzduchu
Svíčky
Kabely
Cívka
Ventil odvětrávání klikové skříně
Delší hadička odvětrávání kl.s.(kratší ponechána, nic ji není. Nic nebylo ani té delší, jsem mechanik vyměňovač)
Snímač teploty hlavy motoru
Snímač polohy škrtící klapky
Baterka
A to je asi vše. Na poruchu nic z toho nemělo vliv, třeba se mírně zlepšilo padání otáček, ale chcípák to byl před i po každé výměně.
edit by miki21
Tak příběh ještě nemá konec, doporučuji pročíst celé vlákno.
Dobré dopoledne všem šťastlivcům co kočírují fokuse s benzínovým motorem.
Na úvod jen řeknu že před tímhle dotazem jsem zdejší fórum pročítal asi tři hodiny, a už jsem z toho tak zmatený, že jdu radši s průserem na světlo doufaje že mi místní borci poradí, protože vrchol mých servisních dovedností je dolití oleje.
FoFo první generace, r. v. 99, 2.0 16v, najeto 219 000km. Při přeřazení nepadaly otáčky, vyměněn volnoběžný ventil, znatelná změna, otáčky nepadají na studeném motoru vytočeném nad 2000ot./min, s každým metrem jízdy se padání zlepšuje, u zahřátého motoru trvá padání asi vteřinu, spíš míň. Co mě ale trápí víc je zmatenost studeného motoru. Nastartuji, nechám auto zabržděné na neutrálu, motor bude pár minut hledat polohu volnoběhu mezi 700-1100ot., ale pak se hodí do normálu, nechcípne. Pokud nastartuji a hned jedu, prvních cca 300 metrů (v létě, v zimě to může být i kilometr) motor po rozjetí, vyřazení a dobrždění má tendenci se dusit, chcípnout, většinou úspěšně. To samé pokud se rozjedu, zařadím jedna, pak dva, pak tři a trojku držím třeba na dvou tisících otáčkách, občas celé auto zacuká, zkusím-li v ten moment zastavit, motor se dusí - smrt. Po zahřátí šlape jak hodinky, startuje na drc, i za studena.
Předem díky za všechny rady a veliká omluva, pokud se ptám na již zodpovězené. Jsem z toho krámu na přášky, ale je mi líto ho vozit na vrakoviště a darovat ho někomu, to by byl dost blbej dárek (o prodeji ani neuvažuji, má to maximálně cenu železa).
Jinak ještě teda rekapitulace, co všechno bylo měněno:
Volnoběžný ventil(2x)
Váha vzduchu
Svíčky
Kabely
Cívka
Ventil odvětrávání klikové skříně
Delší hadička odvětrávání kl.s.(kratší ponechána, nic ji není. Nic nebylo ani té delší, jsem mechanik vyměňovač)
Snímač teploty hlavy motoru
Snímač polohy škrtící klapky
Baterka
A to je asi vše. Na poruchu nic z toho nemělo vliv, třeba se mírně zlepšilo padání otáček, ale chcípák to byl před i po každé výměně.
edit by miki21