Stránka 1 z 13

Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Napsal: 21.05.2014 10:22
od ViktorG
Záhada vyřešena výměnou volnoběžného ventilu, předtím instalován pravděpodobně vadný kus.
Tak příběh ještě nemá konec, doporučuji pročíst celé vlákno.

Dobré dopoledne všem šťastlivcům co kočírují fokuse s benzínovým motorem.
Na úvod jen řeknu že před tímhle dotazem jsem zdejší fórum pročítal asi tři hodiny, a už jsem z toho tak zmatený, že jdu radši s průserem na světlo doufaje že mi místní borci poradí, protože vrchol mých servisních dovedností je dolití oleje.

FoFo první generace, r. v. 99, 2.0 16v, najeto 219 000km. Při přeřazení nepadaly otáčky, vyměněn volnoběžný ventil, znatelná změna, otáčky nepadají na studeném motoru vytočeném nad 2000ot./min, s každým metrem jízdy se padání zlepšuje, u zahřátého motoru trvá padání asi vteřinu, spíš míň. Co mě ale trápí víc je zmatenost studeného motoru. Nastartuji, nechám auto zabržděné na neutrálu, motor bude pár minut hledat polohu volnoběhu mezi 700-1100ot., ale pak se hodí do normálu, nechcípne. Pokud nastartuji a hned jedu, prvních cca 300 metrů (v létě, v zimě to může být i kilometr) motor po rozjetí, vyřazení a dobrždění má tendenci se dusit, chcípnout, většinou úspěšně. To samé pokud se rozjedu, zařadím jedna, pak dva, pak tři a trojku držím třeba na dvou tisících otáčkách, občas celé auto zacuká, zkusím-li v ten moment zastavit, motor se dusí - smrt. Po zahřátí šlape jak hodinky, startuje na drc, i za studena.

Předem díky za všechny rady a veliká omluva, pokud se ptám na již zodpovězené. Jsem z toho krámu na přášky, ale je mi líto ho vozit na vrakoviště a darovat ho někomu, to by byl dost blbej dárek (o prodeji ani neuvažuji, má to maximálně cenu železa).

Jinak ještě teda rekapitulace, co všechno bylo měněno:
Volnoběžný ventil(2x)
Váha vzduchu
Svíčky
Kabely
Cívka
Ventil odvětrávání klikové skříně
Delší hadička odvětrávání kl.s.(kratší ponechána, nic ji není. Nic nebylo ani té delší, jsem mechanik vyměňovač)
Snímač teploty hlavy motoru
Snímač polohy škrtící klapky
Baterka

A to je asi vše. Na poruchu nic z toho nemělo vliv, třeba se mírně zlepšilo padání otáček, ale chcípák to byl před i po každé výměně.

edit by miki21

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 10:39
od stano.
Tem s tymto problemom je tu dost.

Najprv skontrolovat/vymenit podtlakovu hadicu zozadu sacich zvodov, ide dopredu do odvetrania klukovky. Bude na 99% splostena prave pri poslednom ohybe pri sani.
Potom vymenit podtlakovy ventil, ktory je na konci hadice, prave v mieste vstupu do bloku motora.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 65#p942765
A pre lepsie startovanie v zime: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 40#p868040

Po zasahoch do odvetrania motora treba resetnut RJ (inak sa veeeelmi dlho adaptuje). Ako na to je tu pisane dost casto.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:00
od ViktorG
Zkoušel jsem prohmatat veškeré hadice na které jsem dosáhl, to jak z vrchu tak zespoda, a nic zpuchřelého nebo jen zploštělého jsem nenašel. Zkusím se podívat ještě jednou, až motor vychladne, právě jsem totiž dělal reset ŘJ (teplý motor se chová stejně jako se choval).

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:07
od enjoy
Hadice budou v pořádku, ale ten podtlakový ventil určitě ne.
Na ten není vidět, je schovaný v přírubě, když vytáhneš hadičku, tak ho hned uvidíš.
Já ho měl v háji na escortovi (r.v.1997) a ten už normálně rachtal, pružinka v háji.
Mně to teda chcípalo po nastartování.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:09
od stano.
Ta hadica, o ktorej pisem, je schovana. A byva splostena prave az pri tom ohybe, zozadu sania.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:17
od ViktorG
Díky za rady chlapi! :) Jenom ještě jedna prosba, fotku asi někdo nemáte že? Abych při tom svým objevování tajů automechanikovy práce nenadělal víc škody než úžitku.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:25
od enjoy
Pamatuju si, jak se to řešilo na fordfans.. takže..
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 7&start=60
červená šipka.
A tady cca v půlce stránky je ten bazmek taky vyfocený(malý váleček)
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... &start=220

Je tam normálně jen nalisovaný, takže jde normálně rukou vytáhnout.

To vše za předpokladu, že se zetec ve focusu příliš konstrukčně nezměnil :mrgreen:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 11:28
od ViktorG
Super! Díky!! :perfect:

EDIT: Pak dám vědět jak jsem dopadl, třeba můj příběh bude někdy někomu platný.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 21.05.2014 23:18
od ViktorG
Problém, už hodinu se snažím pod různými hesly najít onu dvojici ventil+hadice. Už jsem prošel několik e-shopů, skoro díl po dílu, a nikde nic. Jsem tak neschopný nebo je to nějaká sranda jako krokový motůrek - volnoběžný ventil...?

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 00:29
od FoFo333
Tu som objednával ja.

Hadička mala by byť pre 2,0i: http://www.fdiely.sk/Hadica-odvetrania- ... 1076244%5D

Ventil ja som objednal ten plastový na 1,6ku (dúfam, že dobre som objednal) Tebe neviem, ktorý a či niektorý z nich bude pasovať:

http://www.fdiely.sk/Ventil-odvetrania- ... 1026678%5D

http://www.fdiely.sk/Ventil-odvetrania- ... 1089731%5D

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 01:42
od Nonid
Jemu by mel pasovat ten druhej, je na DURATEC motory...

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 09:59
od ViktorG
Objednávám, díky za pomoc :)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 10:18
od enjoy
Pro takovéhle věci jsem chodil myslím přímo do Fordu.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 12:44
od stano.
1.4 a 1.6 ma ventilek plastovy, 1.8 a 2.0 kovovy. Takze ten druhy. Hadica je spravna.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 22.05.2014 12:58
od FoFo333
Nemáš zač :wink: .