Příspěvek
od LeonardoTM » 19.01.2024 14:16
Další praktická zkušenost s potlačením klepání ventilů...
Ze zvědavosti jsem zkusil do motorového oleje přidat přísadu NanoTech (prý nějaké kulovité nanočástice wolframu), které vytvoří lépe mazivou vrstvu. Motivací bylo snížit spotřebu oleje, která byla asi 0,15l/1000km (což znamená dolévání 2-3l mezi výměnami). Fusion má sice najeto už slušných 200tkm, ale Focus se stejným motorem a najetými 250tkm v podstatě žádné dolévání nevyžaduje. Jestli to zde pomohlo zatím nemůžu říci, protože je to krátce od aplikace.
Pozoroval jsem ale efekt eliminace klepání při nízkých otáčkách, když je motor v zátěži. Prostě to, co mě trápilo také a řešil jsem to tím vysokooktanovým benzinem (viz moje příspěvky výše v tomto vláknu). Po aplikaci přísady jsem zkusil natankovat obyčejnou 95ku (bez přísad) na kterou to původně dost klepalo a teď to už nedělá, prostě to po aplikaci přísady přestalo.
Nechci být nějakým propagátorem přísady, snažím si držet nadhled. Pro nové motory to určitě není třeba, ale pro ty staré vyběhané to asi může pomoci, viz test ze SM:
https://www.auto.cz/nanocastice-v-motor ... uje-125022
Možná se tedy "dotěsněním" motoru (vodících prvky ventilů, zvětšením tlaku ve válcích atd.) potlačil ten skon ke klepání.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)