Stránka 1 z 1

1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 14:08
od Thompson111
Zdravím všechny diskutující,

Zajímá mě teoreticky dotaz, jestli jde do 1.8Tdci (85kw) dát jiné větší turbo (Z mondea např?) popř. vstřiky?Samozřejmě jde o lehké zvýšení výkonu...Myslím si a pokud by to bylo stejné jak u VW, stačili by větší vstřiky.Prosím jen o trochu fundovanější příspěvky, ne štěky o tom, že je to blbost.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 17:10
od vitut
jakou mas verzi TDCi? Na lehke zvyseni vykonu obvykle staci lehky chiptuning a do mechaniky se nemusi zasahovat ...

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 17:43
od Fordeo
Co jsem tenkrat zjistoval, tak common-rail to nedela.... Dela to Bosch na PD-cka, Audi, Vw atd... Pokud nekdo vi opak, rad se poucim ;)

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 18:00
od Thompson111
vitut píše:jakou mas verzi TDCi? Na lehke zvyseni vykonu obvykle staci lehky chiptuning a do mechaniky se nemusi zasahovat ...
No mám v plánu koupit 1.8Tdci 85kw(FFI po FL)...Předpokládám, že vzhledem ke stáří bude původní turbo už opotřebované, tak kdyby se kupovalo nové, tak by se mohlo koupit větší z mondea, třeba?Výkonem bych se chtěl dostat kolem 170koní...jako má ST170 kterou jsem chtěl pův. koupit.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 18:47
od Jardak
Mám trochu obavu, že po koupi TDCi ve FF1 budeš mít vzhledem k věku a nájezdu alespoň zkraje dost starostí s tím, aby vůbec motor fungoval tak jak má v sériový podobě.
Navíc turba u těchto motorů nějak extra neodchází. Spíš oprava vstřikování bude akutnější, tím spíš pokud chceš zvyšovat výkon. A pak je tu spojka se setrvákem....

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 20:00
od Thompson111
Samozřejmě, ale prvně jsem chtěl slyšet jestli něco takového jde...Pak mám dotaz jestli jsou verze 74 a 85kw stejné...tudíž jestli jdou chipnout na stejný výkon?

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 20:18
od Jardak
Po mechanický stránce jsou motory stejný. V elektronice ale nějaký rozdíly budou, protože když jsem před časem koukal na nabídky čipování, tak u 85 kW verze byl větší nárůst výkonu.
Ještě než do tohoto motoru půjdeš, vem na vědomí, že tyto motory mívají problémy se studenými starty v teplotách pod cca 5°C. Motor sice nastartuje, ale ten start není pěkný a pokud chceš mít auto jako mazlíka, bude tě to dost srát. Řešení je nejistý, najdi si příslušný vlákna, budeš mít čtení na týden... :D

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 20:39
od vitut
Motory 74 a 85 kW se snad lisi jen ve chcipaci klapce v sani, ta nema vliv na chod, ale na lepsi dobeh motoru po vypnuti. Vymenou jednotky 74 kW -> 85 kW se skutecne vykon zmeni. Pokud chip, tak u takto starych motoru bych sel tak maximalne na 100 kW. Nejake firmy nabizi vic, ale podle meho uz to nemusi vydrzet nektere komponenty motoru. S jinym turbem nebo vstrikama bych si vzhledem k citlivemu nastaveni motoru radsi nehral.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 20:56
od Thompson111
Nebojte doma mimo jine mam escorta 1.8td, tak vim co je to za traktor :D

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 14.01.2015 21:00
od vitut
Tak proti 1.8 TD je TDCi nebe a dudy (teda spis dudy a nebe). System common-rail ten motor polil zivou vodou, je to trochu nekde jinde. Jak ale rika Jardak - otazkou je, jestli to stacis poznat, protoze spousta TDCi je dneska v zoufalem stavu.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 15.01.2015 00:16
od Thompson111
Uvidíme, kdyby někdo měl konkrétní poznatky o turbu a tak...ať přispěje.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 15.01.2015 09:08
od xbobcz
Turbo ve focusu je GT1749V - to stačí tak na 140-150koní.
V mondeu 2.0 (MK3) je to samé, pokud bys chtěl něco většího z fordu tak jedině z 2.2
kde je GT1749VM.
Problém je v tom, že turba v první generaci focusu tak mondeu MK3 jsou přímo na
výfukových svodech. Nejsou na přírubě, aby se dalo jednoduše prohodit.
Jediná šance jak tam dát větší je si nechat postavit nějaký hybrid - původní
výfuková čast a sání pak třeba z GT1749VA(VB). Viděl jsem i úpravu,
kde upravili na CNC i výfukovou část a dali do toho celé GT1749VA - ještě to znamenalo
převařit i sací část turba aby sání směřovalo na správnou stranu atd.
A výsledek byl takový, že se to povedlo rozfungovat, naladit jednotku,
ale pak se rozsypala převodovka a motor, které prostě na ten výkon a kroutící moment
nejsou stavěné.
Takže závěr z toho je takový, že pokud s tím motorem budeš chtít něco dělat tak si nech
udělat repas vstřiků, které při nájezdu co to auto bude mít už budou na hraně životnosti
a maximálně upravit jednotku.
Pokud chceš diesel motor, který opravdu půjde vyladit na nějaký výkon a vydrží to,
tak si kup něco od koncernu, ne starého focusa.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 15.01.2015 13:08
od Thompson111
Díky za fundovanou odpověď...někde jsem četl o úpravách Fiesty 1.6Tdci, dostal z toho tuším 150koní a pak při dalších upgradech GT2260vBK praskla hlava tuším.O Ibize jsem třeba přemýšlel, je sice hezké že ten motor je upravitelný, ale už oktávka je na předek těžká jak prase, na tož si to neumím představit na něčem menších, právě proto nejspíš skončím u fokusu a budu se muset smířit s tím, že víc koní nebude.

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Napsal: 24.07.2015 21:12
od vitr73
svagricek na svem mazliku od BMW co ma 6 valec 3 litr naftu a postupem doby z nej vylakal podle brzdy 192 konize 150...ale to uz na obyc jezdeni fakt neni...jel s tim loni do chorvatska ve 2 lidech a rikal ze pri normalni jizde to pod 10 litru nafty neslo a furt cernej kufr od sazi.....a kdyz specha tak palubak ukazuje i 17 nafty...jde o to jak dlouho to ten starej motor vydrzi....