Stránka 1 z 2
TCS/ESP - prosím o vysvìtlení
Napsal: 22.02.2006 22:12
od AdsBot [Google]
Nejsem majitelem Focusu (bohužel), ale asistoval jsem pøíbuznému pøi jeho koupí. V nìmecké pøíruèce (str. 61) je uveden popis kontrolky protiprokluzového systému (TCS) tak jako by souèasnì s ním pracoval i stabilizaèní systém (ESP). Je tam uvedeno :
Antriebschlupf-Regelung/Elektronisches Stabilitats-Programm a dále ... Kombiinstrument...
Rozumím tomu správnì ? Opravdu ve Focusu je protiprokluz i stabilizace ? Je mi jasné, že pøíruèka popisuje veškerou možnou výbavu a konkrétní auto nemá všechno, ale mate mì, že pro oba systémy je jediná kontrolka. Jak se potom pozná, co vlastnì kontrolka signalizuje ?
Díky za pouèná slova. Ros
Napsal: 23.02.2006 05:58
od zirafak
Lettro.....Focus mohol byt vybaveny bud iba TCS/kontrola preklzu/,alebo iba ESP/kontrola stability/.V pripade ESP je automobil automaticky vybaveny aj TCS.Z osobnej skusenosti viem/jazdil som uz auta roznych znaciek/,ze ziadna automobilka nedava zvlast vystraznu kontrolku na preklz a stabilitu.Vsetko je v pripade aktivovania tychto systemov signalizovane cez jednu kontrolku.
Napsal: 23.02.2006 11:48
od Frost
Neví někdo zda jdou tyto funkce do Focusu dodělat dodatečně?
Napsal: 23.02.2006 11:53
od Mohi
Dorobit sa da zrejme kde co, skor by ma zaujimala otazka co to obnasa. Myslim tym co vsetko treba urobit a co by to stalo.
Napsal: 23.02.2006 13:49
od zirafak
straaasne vela financii..a pochybujem,ze sa to vobec da...
...ale odbornu radu poskytne urcite nas FOKI

Napsal: 23.02.2006 14:54
od Mohi
no prave niekde tu na fore som porozumel z jedneho fokiho prispevku ze ma dorobene ESP, ale to skor nech sa vyjadri foki...
Napsal: 23.02.2006 15:13
od foki
mam dodelane TCS , protiskluz - teoteticky kdyz bude konektor pod tunelem , tak staci vymenit modul ABS , je na nem napsano ABS/TCS nebo jen ABS .
ESP je trochu slozitejsi ma snimace na brzdovem valci a na volante protoze to snima i natoceni kol .
ted jsem se dival do manualu
a je bud TCS nebo ESP s TCS . TCS ale vetsinou maji starsi modely ESP jsem jeste ve focusu nevidel . TCS maji i diesely ale tem nejde vypnout .
TCS u dieselu
Napsal: 23.02.2006 19:25
od botsman
Ahoj Foki. Mám pro mě zásadní dotaz. Tvoje poslední věta je:"TCS mají i diesely, ale těm nejde vypnout" Před Fokusem jsem jezdil Feldu. Bylo to trošku poladěný, víc koníků, širší podvozek atd. Když jsem táhnul zatáčku pod plynem, tak to kvičelo, kola gumovala asfalt a korekcí volantem a přidáním plynu jsem docílil rychlého projetí zatáčky táhlým klouzavým smykem. Párkrát jsem to zkusil i s Fokusem, ale chovalo se to úplně jinak a do toho smyku mi to nechtělo jít. Musím přiznat, že jsem zatím neměl možnost to vyzkoušet někde v bezpečných podmínkách na okruhu a tak jsem to nenechal jít "na krev a ještě kousek". Prosím tě, jak to je s tím TCS? Mám tvé poslední větě rozumět tak, že všechny diesely mají TCS namontované už z fabriky? Celkem by to vysvětlovalo chování mého vozu.
Napsal: 24.02.2006 15:41
od foki
vsechny diesely to nemaji , kdyz zahrabes na prachu tak se ti rozblika kontrolka TCS . ale nemas vypinac vedle radicky jako u benzina .
Napsal: 24.02.2006 18:39
od botsman
Díky za odpověď
Napsal: 25.02.2006 00:50
od driver
To Botsman-
TCS je elektronický samosvor,který si bud vypneš nebo zapneš. proto ti nechtělo jít do zatáčký bokem
když to porovnáš focus s TCS vs. felda bez samosvoru,když pošleš focuse do zatáčky bokem tak ti to TCS pohlídá že ti kola nebudou gumovat tudíž tu zatáčku projedeš rychlej,protože je zaplý samosvor.
Když pošleš feldu do zatáčky,jedeš řízeným smykem,tak se většina kroutícího momentu přenáší na vnitřní odlehčené kolo,které se většinou naprázdno protáčí a gumuje a tím už strácíš v zatáčce.I když má motor dostatečný výkon, tak především na asfaltu se přidání plynu za těchto podmínek projeví spíše řevem motoru a dýmem od vnitřního kola, než akcelerací.
projetí zatáčkyTCS nebo ESP-zkoušel jsem to jak se to chová s vypnutým nebo zapnutým TCS(jenom na sněhu),párkrát sem si projel trat,ta elektronika je prostě rychlejší než já,ale to chce zvyk,jak se to vypne tak to prostě dělá co chce,prostě jak to nemá samosvor tak sito dělá co chce,to už je potom sranda to ukočírovat.
Napsal: 26.02.2006 09:04
od botsman
To driver: je to tak jak píšeš, byl jsem z toho zkrátka tydýt, že to dělá něco za mě. Dík
Napsal: 13.12.2006 21:24
od Lopik
a kolik by kostoval dodatecne hodit protikluz na diesela ???
Napsal: 13.12.2006 21:41
od Ahmed
Foki mi psal, ze cca 5000,- pokud by jenom stacilo vymenit ten modul ABS za ABS/TCS. Ale pry to u dieselu nejde vypnout.
Napsal: 14.12.2006 07:29
od Lopik
Tak to by vuuubec nevadilo :} jak je slozita instalace ? Tady na horach ... se bez toho neobejdu :}