Stránka 1 z 1

Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 30.03.2015 09:23
od MaaRA
Ahoj chlapi,
Mám tři dny nového ford focuse 2 kombi po FL rv 2010 motor 1,6 benzín.

Zpozoroval jsem jednu věc, když dám více plynu cca 3000 otáček třeba na trojku a chci rychle přeřadit na čtverku, dám spojku a pustím plyn, tak jakoby lehce povyskočí otáčky a pomaleji spadnou, je tam slyšet jakoby na tu spojku chvilku vytočený motor....je to normální? Pokud plyn pustím pomaleji nedělá to....někde na webu jsem četl , že to je snad kvůli emisím???

Když jsem to kupoval na diagnostice nic nebylo....

Díky moc za rady, :wink:

Mara.

Re: Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 30.03.2015 09:52
od petulak

Re: Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 30.03.2015 13:42
od MaaRA
Tak jsem to pročetl celý fórum. Mně otáčky na volnoběh neblbnou, je pravda že motorem to moc nebrzdí...Jen když to víc vytočím trošku se zvýší a padají pomalu, podle fora co sem přečetl 28 stran mám tip na utažení šroubku volnoběžného ventilu? Je pravda, že na volnoběh mám otáčky cca 900...což by mohlo jít na 800? Mám ten šroubek i u svého 1,6 když mám rok výroby 7/2010 ?

Díky...

Re: Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 30.03.2015 13:50
od rofek
motory pre focus II nemaju volnobezny ventil a skrt.klapka je uz cisto elektricka - bez lanka (ovlada ju krok.motorcek).
volnobezne otacky po "ukludneni" teda napr. aj po 1 km jazde maju byt menej nez 800/min.

Re: Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 30.03.2015 15:15
od MaaRA
Aha díky, někde na webu jsem našel, že se to schválně zavírá pomalu kvůli novějším emisním normám? Tak já nevím kde je chyba...když plyn pustím pomaleji je to ok....ale když ho pustím prudce a vyřadím udělá to ještě dozvuk vrmmmm jakoby otáčky 2s držely třeba ne 2500 než spadnou.

Re: Pomalá padá plyn lehce se zvýší otáčky

Napsal: 20.04.2015 09:23
od MaaRA
Tak hadice kontrola všechny ok, škrtící klapka vyčištěna.Diagnostika čistá. Pořád to dělá.....Další rady? :roll:

EDIT: Dnes jsem zjistil, že to je tak nastavené v ŘJ od forda, jde to o fous zlepšit resetem škrtící klapky,vyčištěním (ta moje již neumí kalibraci) a přehráním FW v ŘJ.U forda CCA 2000kč(800 je jen za připojení konektoru diagnostiky). Ten reset jsem udělal u známého a je to furt stejné....takže je to asi v normě. Je to tam z důvodu pomalého chlládnutí KATU, kterej trpí když rychle pustíte plyn a pak jdou z auta špatné emise.....

EDIT2: Nahrán jiný FW do řídící jednotky „AKE“ (7M51-12A650-AKE 1,6L SIGMA IB5 RUSSIA C307), a pomohlo to, už to nedělá !!!!