No tak sem na tom zapracoval a cvicne rozebral jeden EGR v praci. Bohuzel jsem tam nenasel nic od VALEO ale jen SAGEM, tak uvidime jek moc odlisna bude jejich konstrukce. Vypadaji ale dost podobne, tak to nebude takova hruza. Slo to snadno rozebrat i slozit na 3 kusy + chladic.
1) Horni kryt s vratnou pruzinou
2) Elektromotor v plastovem obalu
3) Odlitek se samotnym ventilem a vackou pro prevod rotacniho pohybu na axialni zdvih
Motorek je zapouzdreny v plastu a neda se vyndat. Asi by to rozdelat slo ale destruktivne. Jeho hridel je zalisovany do nejake vymezovaci podlozky, ktera je ale dost bytelna. Pri provozu se otaci v rozmezi maximalne 10-80° coz je vymezeno konstrukcnimi dorazy a odpovida to priblizne poloham polu magnetu uvnitr (4poly na 360°). Je pouze jednociny a jeho zpetny chod je vyvozen vratnou pruzinkou.
Pruzinka je u SAGEMU zakrytovana a nepusobi zadny problem pri zpetne montazi. To u VALEO je odkryta a je docela obtizne ji napasovat zpatky predepnutou, porad vyskakuje, chce to cvik. Teleso ventilu je odlitek. Ventil chodi nahoru a dolu u noveho ventilu opravdu hladce. Spinavy ventil z auta chodi hodne z tuha. Motorek pak nema silu se otocit a ridici jednotka hlasi zamrzly ventil.
Prevod z rotacniho pohybu na posuvny je proveden zdvojenou vackou, ktera ma dve drahy ve kterych jezdi "kameny". Drikem ventilu, ktery je spojeny s kameny otaci nad nim posazenzy elektromotor.
Taky se mi podarilo zjistit jak je to s fungovanim tohoto kurvitka
Tak tedy, ma to slouzit k eliminaci NOxu a to tak ze privede do spalovani uz jednou spalenou smes k dalsimu spaleni. Mortal kombat nadruhou

.Zhorsenym spalovanim pak nova smes hure hori, dava mensi teplo a tak vznikne mene NOxu, ktere vznikaji pri vyssich teplotach.
Realne to pak vypada tak, ze EGR se otvira hlavne v castecnych zatizenich a pri nizsich pozadovacich na vykon. Kdyz si predstavite okrajovou charakteristiku motoru, jedna se o oblast vlevo dole. Teda asi tam kde jezdime bezne vsichni.
Pasmo pusobeni EGR se taky lisi podle emisni normy EU2,3,4,5,6 kterou ma vase auto. Pozadavek na NOxy je s vyssim stupnem EU prisnejsi a tak i zasahy EGR jsou castejsi a rozsiruji se do oblasti vyssich vykonu treba i k polovine spektra. Kdo jezdi s plynem na podlaze, ma ventil stale zavreny

. Kdo jezdi jak duchodce a setri palivo ma ventil vice otevreny, zhorsuje si tim ale spalovani a motor ma tendence vice kourit, takze EGR mu to setreni vlastne kazi.
Plati tu zakladni pravidlo cim vice NOxu eliminuju tim vice sazi vyprodukuju (kvuli zhorsenemu spalovani) at zije spasa ekoteroristu zvana DPF
Doufam ze to bude pro nekoho poucne
Fotky prilozim. Uz jsou tady....