Stránka 1 z 2

Cisteni EGR

Napsal: 19.05.2015 12:14
od kiblik
Nevite nekdo jak kompletne rozebrat EGR ventil pro jeho vycisteni, aniz by se poskodil nebo byl dokonce znicen???

Jedna se mi o cisteni uvnitr plastoveho domecku (elektromotorku + prevodu + .......)

Diky za napady

Re: Cisteni EGR

Napsal: 22.05.2015 21:42
od kiblik
No tak sem na tom zapracoval a cvicne rozebral jeden EGR v praci. Bohuzel jsem tam nenasel nic od VALEO ale jen SAGEM, tak uvidime jek moc odlisna bude jejich konstrukce. Vypadaji ale dost podobne, tak to nebude takova hruza. Slo to snadno rozebrat i slozit na 3 kusy + chladic.

1) Horni kryt s vratnou pruzinou
2) Elektromotor v plastovem obalu
3) Odlitek se samotnym ventilem a vackou pro prevod rotacniho pohybu na axialni zdvih

Motorek je zapouzdreny v plastu a neda se vyndat. Asi by to rozdelat slo ale destruktivne. Jeho hridel je zalisovany do nejake vymezovaci podlozky, ktera je ale dost bytelna. Pri provozu se otaci v rozmezi maximalne 10-80° coz je vymezeno konstrukcnimi dorazy a odpovida to priblizne poloham polu magnetu uvnitr (4poly na 360°). Je pouze jednociny a jeho zpetny chod je vyvozen vratnou pruzinkou.
Pruzinka je u SAGEMU zakrytovana a nepusobi zadny problem pri zpetne montazi. To u VALEO je odkryta a je docela obtizne ji napasovat zpatky predepnutou, porad vyskakuje, chce to cvik. Teleso ventilu je odlitek. Ventil chodi nahoru a dolu u noveho ventilu opravdu hladce. Spinavy ventil z auta chodi hodne z tuha. Motorek pak nema silu se otocit a ridici jednotka hlasi zamrzly ventil.
Prevod z rotacniho pohybu na posuvny je proveden zdvojenou vackou, ktera ma dve drahy ve kterych jezdi "kameny". Drikem ventilu, ktery je spojeny s kameny otaci nad nim posazenzy elektromotor.

Taky se mi podarilo zjistit jak je to s fungovanim tohoto kurvitka :puke_r:
Tak tedy, ma to slouzit k eliminaci NOxu a to tak ze privede do spalovani uz jednou spalenou smes k dalsimu spaleni. Mortal kombat nadruhou :irre: .Zhorsenym spalovanim pak nova smes hure hori, dava mensi teplo a tak vznikne mene NOxu, ktere vznikaji pri vyssich teplotach.
Realne to pak vypada tak, ze EGR se otvira hlavne v castecnych zatizenich a pri nizsich pozadovacich na vykon. Kdyz si predstavite okrajovou charakteristiku motoru, jedna se o oblast vlevo dole. Teda asi tam kde jezdime bezne vsichni.
Pasmo pusobeni EGR se taky lisi podle emisni normy EU2,3,4,5,6 kterou ma vase auto. Pozadavek na NOxy je s vyssim stupnem EU prisnejsi a tak i zasahy EGR jsou castejsi a rozsiruji se do oblasti vyssich vykonu treba i k polovine spektra. Kdo jezdi s plynem na podlaze, ma ventil stale zavreny :twisted:. Kdo jezdi jak duchodce a setri palivo ma ventil vice otevreny, zhorsuje si tim ale spalovani a motor ma tendence vice kourit, takze EGR mu to setreni vlastne kazi.
Plati tu zakladni pravidlo cim vice NOxu eliminuju tim vice sazi vyprodukuju (kvuli zhorsenemu spalovani) at zije spasa ekoteroristu zvana DPF :shocked:

Doufam ze to bude pro nekoho poucne

Fotky prilozim. Uz jsou tady....

Re: Cisteni EGR

Napsal: 22.05.2015 23:45
od Andymaniac
Celkem nedavno jsem ho zaslepil a musim rict, ze to melo opravdu vyrazny vliv na vykon motoru v nizsich a strednich otackach a hlavne na spotrebu ! Ja jsem totiz zil v bludu, kdyz jsem si myslel, ze vratna vetev pro EGR je logicky az za turbem, aniz bych po tom na motoru nejak patral, ale ona je pred turbem ! To znamena ze v nizkych otackach snizuje vykon turba az o polovinu ... Zaslepenim se mi snizila v mestskem provozu spotreba asi o litr, (mozna i vic, nemam presne odmereno) a zlepsila se reakce na plyn. Vim, ze mi tu napisete, ze to neni mozny, taky bych tomu neveril, ale proste je to tak. Zajimave take je, ze starsi tddi jezdilo v prumeru za 5,5 l/100 km. Dvojkove tdci mi do zaslepeni jezdilo cca za 6,9. Ted se vejdu do 5,5. Přemýšlel jsem čím to je a napadlo me jedine jina mapa pro EGR kvuli plneni EURO 4. Samozrejme vliv muze mit i common rail, ale tam bych čekal spíš snížení spotřeby.

Re: Cisteni EGR

Napsal: 22.05.2015 23:54
od phofy
Spíš jestli už si neměl EGR do zasranej/načatej a už se nedovíral. Já když zaslepil EGR tak mi spotřeba zůstala cca stejná, jenom to líp táhlo

Re: Cisteni EGR

Napsal: 23.05.2015 19:58
od Andymaniac
A kdyby nedovíral, to by ŘJ nepoznala ?

Re: Cisteni EGR

Napsal: 25.05.2015 08:38
od Sagic
Taky se pridam s otazkou? Pokud neni uplne v haji ale jen nefunguje uplne jak ma tak bude nebo nebude nejaka chyba?

Re: Cisteni EGR

Napsal: 25.05.2015 10:48
od kiblik
Objevi se chyba o zamrznuti EGR. Me se zaviral dobre ale otviral jen castecne a po case se vzdycky obejvila hlaska o EGR. Doslo to az do stavu kdy to spadlo do nouzaku....pak sem to rozebral a trochu vycistil a smazal chyby. Nepovedlo se mi to rozebrat cely jako ventil z fotek nahore, tak to budu muset zkusit jeste jednou a to uz tam zrovna soupnu zaslepku.

Re: Cisteni EGR

Napsal: 05.06.2015 09:34
od eXamp
Ahoj, přemýšlím o zaslepení EGR ale napadá mě jestli není lepší ho SW jenom vypnout jestli to tedy vůbec jde... :)

Re: Cisteni EGR

Napsal: 06.06.2015 14:19
od foki
Máš dpf ?

Re: Cisteni EGR

Napsal: 07.06.2015 00:58
od kiblik
Tak sem znovu vyndal a rozebral EGR na mym aute. Tentokrat se to povedlo kompletne a je to plny sazi :puke_r: . Jak komora s vackou, tak elektromotor, tak horni vicko. Zda se, ze mezi drikem ventilu a vodicim pouzdrem v telese uz je znacna vule a fouka to tama saze do celyho ventilu. Zkusim to vycistit a zaslepit ale myslim ze me koupe noveho nemine 8O . Foto pridam.

Dal by sem nekdo sprany kod z etisu podle, ktereho to mam objednat? Momentalne je tam Valeo bez kabelu (jen konektor). VIN:WF0WXXGCDW7L17914

Re: Cisteni EGR

Napsal: 08.06.2015 20:20
od kiblik
Vycisteno, zaslepeno,vraceno zpet. Jeste se hejbal, tak doufam, ze ten novej nebude nakonec potreba :mrgreen: (pro jistotu mi ale to FINIS cislo poslete)

Ted, kdyz tam nejde bordel, tak uz by to mohlo chodit (hladce) podstatne delsi dobu. Vystrikal jsem rozpoustedlem na saze vse i ten elektomotor, ve kterym to drhlo nejvic. Ten Valeo ventil je hroznej ksunt oproti tomu Sagemu co sem fotil nahore.

Myslite, ze bych mel udelat reset EGR pres diagnostiku?? Vsechno funguje ale nevim, jak presne by meli vypad spravne naucene a ulozene hodnoty pro PCM. Vedel by to nekdo?

Jeste takova poznamka. Mrknete se co dela EGR po vypnuti klicku nez uplne umre robot pod kapotou. Nikdy sem si toho nevimnul ale pokazde to provadi cisteni, otviranim a zaviranim ventilu,asi tak 5x.

PS: S tou zaslepkou to jede sakra lip nez v nouzaku :palec_nahoru: .....

Re: Cisteni EGR

Napsal: 09.06.2015 08:16
od foki
resetem nic nezkazis , cely finis z hlavy nevim ale konci 737 nebo 37 , ted tu mam z 1,6 a z 2,0 tak muzu zkouset jak je plny a co tam vazne .

Re: Cisteni EGR

Napsal: 19.06.2015 09:49
od vita_k
andymaniak: vsak taky vratna vetev je za turbem. Az u novejsich typu dislu je pred turbem, z cehoz maji kolegova z turba velkou radost....

Re: Cisteni EGR

Napsal: 19.06.2015 20:09
od kiblik
Neni divu, ony ty saze jsou oproti prefiltrovanemu vzduchu trosku jinej humac....

Re: Cisteni EGR

Napsal: 08.07.2018 23:17
od danY2014
kiblik píše:
Jeste takova poznamka. Mrknete se co dela EGR po vypnuti klicku nez uplne umre robot pod kapotou. Nikdy sem si toho nevimnul ale pokazde to provadi cisteni, otviranim a zaviranim ventilu,asi tak 5x.
Reaguji na trochu historicky prispevek ale...resim nejaky potencialni problem s EGR u FF Mk3 1.6 TDci a prvni co jsem v te souvislosti zaznamenal, ze pod kapotou se po vypnuti motoru ozyva cca 15s takove "knourani". Po te jsem zjistil, ze to je prave presne z EGR ventilu (a zde ctu ze asi cisteni). Je to normani ze to takto "knuci" u toho, nebo je to prave znamka toho, ze je v tom neco spatne? Diky.