DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
- martasak
- Člen klubu
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Mám najeto reálných přes 130t km (a tady bude imho takových spousta) a mám DPF. Zatím to nezlobí, sem tam běží větrák, zatím nic víc. S tím autem jsem neměl zatím žádný problém, jen běžná údržba.
1. Jak poznám, že se to má vyměnit nebo mám na něco čekat ? Případně kdo to pozná, mám vyvíjet nějakou iniciativu než mi to třeba hodí "Engine failure".
U Valouška na prohlíce po 120t mi toho moc neřekli, jen doporučení to vyměnit na základě ujetých km; mám protokol o stavu, dávám ho sem naskenovaný. "Autorizovaní" technici moc informací o DPF tedy nemají, ani u Valouška. Prý jen u mé verze řj nezjistí historii vypalování a ani tedy ani nevím jak moc úspěšné/neúspěšné jsou regenerace.
2. Dřív či později budu s tím muset něco dělat a co ? - tedy co byste radili podle aktuálních informací
a)Originál je pokud vím pořád hodně drahý, ale pokud by třeba byl pod 20, šel bych do toho, jde o poměr výdrž v km/cena. Ale spíš to asi cesta nebude
b) Nějaká ověřená druhovýroba, má s tím někdo zkušenosti a kde se to dá koupit ?
c) čištění, u koho, z kolik, jak dlouho to vydrží
- něco jiného ?
Předpokládejme, že nechci odstraňovat DPF, protože podle jiných vláken je to aktuálně dost problematické (tak s tím prosím zde nepolemizujte) a chci jezdit dál s DPF, a nechci zatím auto prodávat.
Tak prosím pokud možno jen k věci, prohledávat thread který má 200 stránek, protože se tam řeší všechno možné, je strašné.
1. Jak poznám, že se to má vyměnit nebo mám na něco čekat ? Případně kdo to pozná, mám vyvíjet nějakou iniciativu než mi to třeba hodí "Engine failure".
U Valouška na prohlíce po 120t mi toho moc neřekli, jen doporučení to vyměnit na základě ujetých km; mám protokol o stavu, dávám ho sem naskenovaný. "Autorizovaní" technici moc informací o DPF tedy nemají, ani u Valouška. Prý jen u mé verze řj nezjistí historii vypalování a ani tedy ani nevím jak moc úspěšné/neúspěšné jsou regenerace.
2. Dřív či později budu s tím muset něco dělat a co ? - tedy co byste radili podle aktuálních informací
a)Originál je pokud vím pořád hodně drahý, ale pokud by třeba byl pod 20, šel bych do toho, jde o poměr výdrž v km/cena. Ale spíš to asi cesta nebude
b) Nějaká ověřená druhovýroba, má s tím někdo zkušenosti a kde se to dá koupit ?
c) čištění, u koho, z kolik, jak dlouho to vydrží
- něco jiného ?
Předpokládejme, že nechci odstraňovat DPF, protože podle jiných vláken je to aktuálně dost problematické (tak s tím prosím zde nepolemizujte) a chci jezdit dál s DPF, a nechci zatím auto prodávat.
Tak prosím pokud možno jen k věci, prohledávat thread který má 200 stránek, protože se tam řeší všechno možné, je strašné.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- martasak
- Člen klubu
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
máte někdo zkušenosti s tímto ?
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/filtr ... -dpf/ford/
Případně něco jiného ověřeného ?
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/filtr ... -dpf/ford/
Případně něco jiného ověřeného ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=home
Tomi z bmwklubu:
firma JMJ je jediný polský výrobce DPF filtrů a jeden ze dvou polských výrobců katalyzátorů.
DPF filtry JMJ mají na rozdíl od původních DPF filtrů kovovou vložku a fungují na podobném principu jako katalyzátory. Tedy na dohořívání sazí chemickou reakcí díky obsahu drahých kovů jako v katalyzátoru (zlato, platina, paladium, rhodium).
Výhodou tohoto systému je fakt, že se takový DPF filtr již nezanáší a pokud funguje motor v pořádku, tak se jedná o poslední výměnu takového filtru.
DPF filtry této značky prodáváme cca 2 roky a zatím jsme nezaznamenali žádnou negativní zkušenost. Tyto DPF filtry jsme také dodali na několik vozů TAXI a i tyto jezdí bez jakéhokoli problému.
Originální a většina druhovýrobních DPF filtrů používá keramickou vložku SiC (karbid křemíku). Tato vložka je levnější na výrobu, má však omezenou životnost.
Tomi z bmwklubu:
firma JMJ je jediný polský výrobce DPF filtrů a jeden ze dvou polských výrobců katalyzátorů.
DPF filtry JMJ mají na rozdíl od původních DPF filtrů kovovou vložku a fungují na podobném principu jako katalyzátory. Tedy na dohořívání sazí chemickou reakcí díky obsahu drahých kovů jako v katalyzátoru (zlato, platina, paladium, rhodium).
Výhodou tohoto systému je fakt, že se takový DPF filtr již nezanáší a pokud funguje motor v pořádku, tak se jedná o poslední výměnu takového filtru.
DPF filtry této značky prodáváme cca 2 roky a zatím jsme nezaznamenali žádnou negativní zkušenost. Tyto DPF filtry jsme také dodali na několik vozů TAXI a i tyto jezdí bez jakéhokoli problému.
Originální a většina druhovýrobních DPF filtrů používá keramickou vložku SiC (karbid křemíku). Tato vložka je levnější na výrobu, má však omezenou životnost.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5082
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Vim, ze Ford pred casem na svem webu psal, ze original DPF stoji od cca 13 500Kc ... Takze by to chtelo nejdrive zjistit cenu originalu, nez se zacnou resit nejake nahrady
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Mám pocit, že šli cenově opět nahoru. Dříve stál na 2.0 TDCi 10 tis. Kč a teď už je za 14. :-/
- martasak
- Člen klubu
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Valoušek: cca 23t s DPH + práce
fuj
Takže originál asi neeee. To co psali na webu Fordu bylo myslím o 2.0 TDCi, ne o 1.6ce.
druhovýroba Bosal
Auto Kelly
Bylo by dobré, kdyby se ozval někdo, kdo něco takového na autě má - z druhovýroby. A kdo mu to tam namontoval. Autorizáky to nedělají, celkem pochopitelně, ti vaří ze svých surovin...
fuj
Takže originál asi neeee. To co psali na webu Fordu bylo myslím o 2.0 TDCi, ne o 1.6ce.
druhovýroba Bosal
Auto Kelly
Bylo by dobré, kdyby se ozval někdo, kdo něco takového na autě má - z druhovýroby. A kdo mu to tam namontoval. Autorizáky to nedělají, celkem pochopitelně, ti vaří ze svých surovin...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
To není originál ale repasované , originál je asi 37000kcmartasak píše:Valoušek: cca 23t s DPH + práce
fuj
Takže originál asi neeee. To co psali na webu Fordu bylo myslím o 2.0 TDCi, ne o 1.6ce.
druhovýroba Bosal
Auto Kelly
Bylo by dobré, kdyby se ozval někdo, kdo něco takového na autě má - z druhovýroby. A kdo mu to tam namontoval. Autorizáky to nedělají, celkem pochopitelně, ti vaří ze svých surovin...
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Foki: jak se repasuje dpf, toho zevnitř vyčistí a osadí novými čidly?
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
to nevim , ale predpokladam ze ho otevrou a vlozi novy vnitrek
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- martasak
- Člen klubu
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
uffff tak ještě to je repas....
Ale pořád většina otázek zbývá:
-Nikdo nemá DPF zkušenost s DPF z druhovýroby ?
-Jak to poznám, že se mi blíží konec životnosti, kromě km ?
Asi mne napadá řídnutí oleje, což souvisí s častými aktivními regeneracemi. Ale to nemusí nutně znamenat konec filtru, jen "nevhodný" jízdní režim
Ale pořád většina otázek zbývá:
-Nikdo nemá DPF zkušenost s DPF z druhovýroby ?
-Jak to poznám, že se mi blíží konec životnosti, kromě km ?
Asi mne napadá řídnutí oleje, což souvisí s častými aktivními regeneracemi. Ale to nemusí nutně znamenat konec filtru, jen "nevhodný" jízdní režim
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
podla mna ti staci sledovat ako sa ti skracuju vzdialenosti medzi renegeraciami a potom sa rozhodnut co s tym - (ja som to tak robil a robim aj teraz 4 roky po vymene filtra - sledujem ci sa meni vzdialenost - zatial sa mi zmensuje len ak neprebehne hladko, ale to sledujem online, takze ocakavam mierne skratenie)
to co pises presne plati - stupanie hladiny nariedovanim a tiez spotreba paliva ak to pozorne sledujes tak sa prejavi tiez, moze byt ze kazda regena spotrebuje 2 deci...
v casoch ked som ja mal tvoju terajsiu dilemu som mal nevyhodu ze som vychadzal z merani cez kabel do NB co je dost neprakticke, dnes uz s pouzitim mobilu je to skuor zabava sledovat regeneracie, ich priebehy a co a ako na ne vplyva
to co pises presne plati - stupanie hladiny nariedovanim a tiez spotreba paliva ak to pozorne sledujes tak sa prejavi tiez, moze byt ze kazda regena spotrebuje 2 deci...
v casoch ked som ja mal tvoju terajsiu dilemu som mal nevyhodu ze som vychadzal z merani cez kabel do NB co je dost neprakticke, dnes uz s pouzitim mobilu je to skuor zabava sledovat regeneracie, ich priebehy a co a ako na ne vplyva
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Už jsem to tady někde psal.
Já si loni koupil druhovýrobu výrobce BM Catalysts typ BM11005H. Je to pro DPF s aditivem.
Kupoval jsem to na http://www.cats2u.co.uk/
Cena cca 8 000 Kč včetně poštovného.
Teď jsem koukal a už nemají od BM Catalysts, ale nějaké ECC.
Poznat, že už se blíží jeho čas, jde podle podle diferenčního tlaku. Přesné hodnoty asi nikdo moc neví. Mi šel při zátěži klidně dif. tlak k 15 kPa a to už myslím ten správný čas. Poté co mi to spadlo potřetí během nějaké doby do nouzáku jsem se rozhodl ho vyměnit. Původní jsem ještě prodal za cca 3 000 do výkupny drahých kovů.
Jak je na tom po roce jsem ještě nezkoumal. S autem jezdí žena a já jsem rád, když nic zkoumat nemusím
Je třeba si odpovědět na pár otázek:
1) Když ti spadne auto do nouzáku, nevadí ti to, protože jezdíš krátké trasy a domů ten kousek dojedeš.
2) Není pro tebe problém odstavit auto na cca týden, než dorazí nový DPF a provede se výměna.
3) Ředění oleje není zas tak tragické, nepřibývá ho příliš. (Ať není víc škody jak užitku)
Pak už jsou okrajové otázky jako o nějaké to deci větší spotřeba, pořád se točí ventilátor a jde horko od motoru atd.
Jo a až budeš jednou kupovat nový, nezapomeň si přikoupit tu spodní trubku na měření tlaku.
Nevím jak u ostatních, ale já z toho původního tu spodní nedostal. Prostě po několika letech se tam ten závit zapekl tak, že prostě nešla vyšroubovat a nepomohlo nic.
Já si loni koupil druhovýrobu výrobce BM Catalysts typ BM11005H. Je to pro DPF s aditivem.
Kupoval jsem to na http://www.cats2u.co.uk/
Cena cca 8 000 Kč včetně poštovného.
Teď jsem koukal a už nemají od BM Catalysts, ale nějaké ECC.
Poznat, že už se blíží jeho čas, jde podle podle diferenčního tlaku. Přesné hodnoty asi nikdo moc neví. Mi šel při zátěži klidně dif. tlak k 15 kPa a to už myslím ten správný čas. Poté co mi to spadlo potřetí během nějaké doby do nouzáku jsem se rozhodl ho vyměnit. Původní jsem ještě prodal za cca 3 000 do výkupny drahých kovů.
Jak je na tom po roce jsem ještě nezkoumal. S autem jezdí žena a já jsem rád, když nic zkoumat nemusím
Je třeba si odpovědět na pár otázek:
1) Když ti spadne auto do nouzáku, nevadí ti to, protože jezdíš krátké trasy a domů ten kousek dojedeš.
2) Není pro tebe problém odstavit auto na cca týden, než dorazí nový DPF a provede se výměna.
3) Ředění oleje není zas tak tragické, nepřibývá ho příliš. (Ať není víc škody jak užitku)
Pak už jsou okrajové otázky jako o nějaké to deci větší spotřeba, pořád se točí ventilátor a jde horko od motoru atd.
Jo a až budeš jednou kupovat nový, nezapomeň si přikoupit tu spodní trubku na měření tlaku.
Nevím jak u ostatních, ale já z toho původního tu spodní nedostal. Prostě po několika letech se tam ten závit zapekl tak, že prostě nešla vyšroubovat a nepomohlo nic.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
dnes je uz otazka, ci ma niekto referencie na kvalitne cistenie filtrov, moze to byt najlepsie riesenie - je casovo najrychlejsie, a spominana BM 11005 nie je po ziadnej stranke rovnocenna nahrada za povodny filter - samozrejme za cenu zlomkovu oproti originalu to asi nikto ani neocakava
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: DPF na FF1.6 v roce 2015 - co s tím
Tak ani nečekám, že za ty peníze bude rovnocenná (pokud vydrží půlku toho co originál budu nadmíru spokojený). O čištění jsem taky uvažoval. Ale nenašel jsem reference a tak mi přišlo lepší dát peníze za něco na co si můžu aspoň sáhnout
Zajímalo by mě, kdo vlastně dělá ty originály.
Zajímalo by mě, kdo vlastně dělá ty originály.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti