Stránka 1 z 5
FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 12.08.2015 18:27
od Vlado79
Prosim o radu, na co se zamerit. Mam FoFo MKII 2005 1.6TDCi 80kW. Najezd 242000 km. Nejsem prvni majitel. Na to ze je to 80kW verze mi nekteri nezavisle na sobe drive rekli, ze to netahne odspodu, ze je to line. Nicmene i tak prechod z Bravy byl pro me velkolepy. Jezdilo to tak,.ze je byl spokojenym moc jsem tomu neslapal, presto akcelerovalo.
Zaclo se mi nicmene zdat, ze je to zdechlejsi a zdechlejsi. Jak moc je to uz ted subjektivni rict nedokazu, kdyz uz to sleduju tak dlouho. Zajel jsem tedy k servisakovi a popsal problem. Auto mi vratil s tim, ze byly nejake, nevim jake, dve chyby na diagnostice, ktere vymazal a nasel upadlou hadici,.tusim odsavani klikovky nebo neco takoveho. To provizorne pridratovali. Zdalo se mi, ze je to zivejsi,.pri lehkem seslapnuti plynu to proste jelo, jak jsem byl zvykly. Ale vydrzelo to cca tyden. Pak to zase zlenivelo. Rikam si ok, nekde to tam neco prisava,.kdyz po navsteve servisu se to zlepsilo. Tak se koupila cela ta harmonika s.h hadickama, vymenilo tesneni na vydechu turba, ale uz zadna zmena.
Spis je to horsi a horsi.
Soucasny stav. Mam problem rozjet se na jednicku, pokud to predem nevytocim cca na 1500. Kolem 1100 ot. To proste neakceleruje,.at tomu slapu jak chci. Subektivne to oziva kolem 2200ot. Ale i tak to casem ztraci tah. Nekdy kdyz to prjslapnu, tak to sice plynule zrychluje, ald neni tam citit ten zatah, kdyz se projevi turbo. Nejde to za plynem. Abych se trochu svizneji rozjel, musim tomu vic slapat a tocit vyssi otacky. Mam doma takovou tu hracku OBD na bluetooth, nehlasi to zadnou chybu v ECU. Palubka taky nic nehlasi.
Mam sice velmi sikovneho servisaka a myslim, ze na to urcite prijde, ale termin mame az pozdeji a mi to neda spat. Pokud by nekdo mel podobnou zkusenost pak urceni okruhu pricin setri cas i penize. Taky me to zajima z toho titulu, ze vim, ze je to uz starsi auto, tak at vim, co cekat a zda se do toho poustet. Diky za nazory.
A jako odpocinkkvy dotaz jsem zjstil, ze kdyz pustim klimu naplno, oba vydechy palubovky u spolujezdce se mi proudem vzduchu samy zavrou. Nedrzi otevrenou polohu. Stava se to u techto aut? Ma smysl pokouset se to vytahnout a nejak jednoduse opravit?
Re: FoFo MKII TDCi netahne
Napsal: 12.08.2015 18:42
od dusanlulka
Re: FoFo MKII TDCi netahne
Napsal: 13.08.2015 10:18
od Vlado79
Tak přes výše uvedený tip na závadu jsem se dostal až k tomuto tématu
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... u&start=15 , kde někdo zkoušel ten pístek, co ovládá naklánění lopatek turba. Zkoušel jsem ho šroubovákem zatlačit, vrací se, ale byl slyšet zvuk jako když houpete dítě na nepromazané houpačce. No několikrát jsem to pomačkal až do krajních poloh a zkusil testovací kroužek kolem bloku. Subjektivně se to skutečně zlepšilo.
Na víc zkoušení teď nemám prostor, ale myslím, že se to bude pohybovat někde tady kolem toho turba, takže to zkusím také promazat (snad ten pístek můžu namazat celý) a budu to dále sledovat. Myslíte, že to stačí promazat zvenku nebo se to dá nějak rozebrat, vyčistit a promazat i zevnitř? Zatím díky.
Re: FoFo MKII TDCi netahne
Napsal: 13.08.2015 15:14
od popins
Máš tam DPF předpokládám, v jakém je stavu?
Pokud máš nějakou "OBD hračku" jak píšeš, chtělo by to udělat zkušební jízdu a zalogovat data jako otáčky motoru, rychlost, tlak paliva v railu, MAP, DPF tlak, možná DPF teplotu (aby bylo vidět že ti to při tom měření zrovna neregenovalo

) a možná ještě něco dalšího...
jinak já mám stejný motor a mám to taky pěkně líné, ale žádné další problémy nepozoruju takže to nijak aktivně neřeším

můj tip laika je buď DPF nebo vstřiky a nebo kombinace
nebo další možnost, není to závada ale vlastnost

Re: FoFo MKII TDCi netahne-asi vyřešeno(naklápění lopatek turba)
Napsal: 13.08.2015 15:18
od Vlado79
Právě že tam DPF není, zajímalo by mě jako první. Napadl mně taky přicpaný kat, ale to by také měla nakonec hlásit diagnostika.
Ono to zřejmě je pořád línější, než by mělo, nicméně co jsem prožíval posledních pár měsíců nebyla línost, ale "bez výkonu". No a zdá se že promazání a prochození toho mechanizmu na naklápění lopatek turba to jednoduše vrátilo do stavu, jak jsem to dostal prvně. U motoru, co má čtvrt milionu se nechci pídit po tom, ať to jezdí jako za mlada, ale toto byl opravdu extrém, který bylo potřeba řešit. Já to budu pár dní sledovat, ale protože ten rozdíl je ihned znatelný, jak jsem to promáznul a rozpohyboval, že předpokládám a doufám, že to vyřešilo ten problém, kvůli kterému jsem sem psal.
Už jsem upravil název topicu, ať je konkrétnější do budoucna pro vyhledávání.
edit: s hračkou můžu zkusit logovat, jen se obávám, že až zjistím, jak moc špatné to je oproti ostatním, zase mi to nedá spát, tak bych to snad ani neřešil

)
Re: FoFo MKII TDCi netahne-asi vyřešeno(naklápění lopatek turba)
Napsal: 13.08.2015 15:26
od popins
tak to je dobrá varianta závady když promazání pomohlo... já to také před časem promazával, subjektivně se to poté zlepšilo ale při porovnání kolik tlačilo turbo v závislosti na otáčkách před a po jsem dospěl k názoru že to zlepšení byl pouze můj pocit

Re: FoFo MKII TDCi netahne-asi vyřešeno(naklápění lopatek turba)
Napsal: 14.08.2015 08:57
od Vlado79
Tak radost byla bohužel předčasná, odpoledne cestou domů z práce zase vše při starém. Alespoň jsem přesvědčený, že hledat dále musím právě v této oblasti kolem turba, pokud když se do toho rýpne to chvíli funguje a pak zas ne...
Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 14.08.2015 12:52
od V12
Skus este preskumat vsetky prvky jeho ovladania, spomenul som si, ze susedovi na 1.6TDCI 66kW odisiel boost control solenoid, vymenil ho za 70 EUR a auto opat jazdi ako ma.
Focus 1,6 TDci 80Kw po výměně motoru netáhne...
Napsal: 07.03.2016 23:52
od DominoS
Zdravím, mám menší problém a to delší dobu. Koupil jsem FF a cca po 2 měsících mi odešel motor. Kliková hřídel dead! Koupil jsme nový (ojetý) motor. Mechanik ho vyměnil, udělal nové rozvody a ze starého motoru všechny věci přeházel, kromě vstřiků. Po napíchnuti na Diag se ukázalo zanesený DPF. Ten sem nechal odstranit, protože se nedal repasovat (vyčistit). Nějaký pič... do něj udělal 3 díry! Tím to ale nebylo. Pak jsem jel po dálnici a odešlo turbo. To jsem taky nechal repasovat. Pořád ale žádná změna. EGR je taky čistý a jde lehce. Auto nemá při prošlápnutí plynu turbo-efekt. Po dálnici mám problém do kopce.
Myslíte že mechanik udělal spatně rozvody?
Vstřiky jsem kupoval s novým motorem...
slouceno, proscti si to tu
ZaQik
Re: Focus 1,6 TDci 80Kw po výměně motoru netáhne...
Napsal: 08.03.2016 08:11
od miki21
Kolem problémů s těmito povedenými motory je toho tady strašně moc. Určitě není Tvůj problé vyjímečný. EGR, turbo, nakódování vstřiků i dpf, to vše se řeší v patřičných tématech. Řešit více problémů najednou v jednoum tématu je nesmysl. Rozhlídni se po fóru a určitě něco najdeš.
ps: neodustím si poznámku- to se zas jednou vyplatilo koupit ojetý chrocht a nacpat do něj jednou tolik.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 27.06.2016 07:38
od kubahosi
cau cau, zjistil jsem predevcirem ze se mi snízil vykon motoru, do kopce to netáhlo, a dnes se mi na panelu objevil nazev system engine fault a uz to do kopce skoro vubec nejede, palivovy filtr mam necely mesic, hadice vypadaj ze jsou cely, jedna se o 1,6 TDCI 178 K najeto. neví nekdo co by to mohlo byt ? snad ne turbo
Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 27.06.2016 08:38
od miki21
Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 27.06.2016 08:45
od kubahosi
nejde mi ten odkaz prosim te, zapomel jsem dodat ze nastartuje v pohode a otácky jsou konstantní.
Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 27.06.2016 11:49
od miki21
Když Ti nejde odkaz, tak do funkce hledat (nahoře) napiš engine system fault, vyber sekci motor nafta04-10 a můžeš začít pročítat tu strašnou fůru problémů, které můžou způsobit toto chybové hlášení.
Pak ještě stejně projdi témata kolem dpf, pokud ho máš.
Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)
Napsal: 28.06.2016 23:41
od kubahosi
chyba system engine se objevila jednou po vypnutí motoru a zapnutí uz nebyla, nove poznatky, turbo jede, vstriky nepodfukujou, hadice kde jsem ze shora videl neni praskla, jeste zkontroluji pod motorem, zacína malinko zabírat turbo pri cca 3200 ot/min. Napovedelo to nekomu cim by to mohlo jeste byt ? Dpc nevim zda mam. dekuji