Tak to jsi asi prvníGliderMan píše:Nakonec to šlo docela dobře.
Výměna pylového filtru Focus 2
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Minuly víkend jsem taky resil. A nakonec to nebylo tak zle. Vzal jsem si malou racnu, nasel vhodné prodlouzeni a dlouhý orech.
Pro snazší zpětnou montaz jsem matice protáhnul zavitnikem. Nebýt zraneni na palci, slo by mi to zcela hladce, ale tahle se mi někam zatoulala pri zpetne montazi jedna matice (a tu jsem uz nenasel, ačkoliv je to v interiéru). Cili jsem dal novou plus podložku, aby bylo pro priste vic veci na ztraceni.
Zkusil jsem dat bioaktivni filtr od Mannu (jsme všichni alergici) a prostriknul vyparnik sprejem od Wurth.
Pro snazší zpětnou montaz jsem matice protáhnul zavitnikem. Nebýt zraneni na palci, slo by mi to zcela hladce, ale tahle se mi někam zatoulala pri zpetne montazi jedna matice (a tu jsem uz nenasel, ačkoliv je to v interiéru). Cili jsem dal novou plus podložku, aby bylo pro priste vic veci na ztraceni.
Zkusil jsem dat bioaktivni filtr od Mannu (jsme všichni alergici) a prostriknul vyparnik sprejem od Wurth.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 999
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Dva poznatky v výměně
1. opravdu je fajn buď matky vyměnit, nebo protáhnout závitníkem
2. měnil jsem Manna s aktivním uhlíkem po asi třech letech provozu. Ten Mann je (proti Alcu, který je tam teď) masivní, stále propustný a zadržel neskutečné množství prachu. Takže to Alco tam nechám tak rok a vrátím se k Mannu
3. člen týmu, který se vleze pod pedály, se moc hodí
1. opravdu je fajn buď matky vyměnit, nebo protáhnout závitníkem
2. měnil jsem Manna s aktivním uhlíkem po asi třech letech provozu. Ten Mann je (proti Alcu, který je tam teď) masivní, stále propustný a zadržel neskutečné množství prachu. Takže to Alco tam nechám tak rok a vrátím se k Mannu
3. člen týmu, který se vleze pod pedály, se moc hodí
Naposledy upravil(a) hihi dne 23.08.2018 22:04, celkem upraveno 1 x.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12903
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Rohozka vedla auta pod vodicove dvere.
Svetlo na podlahu pod volant.
Sadnut/ na kolena vedla auta.
Netreba gymnastiku!
Svetlo na podlahu pod volant.
Sadnut/ na kolena vedla auta.
Netreba gymnastiku!
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Sedačka řidiče ven, ale i tak je to hroznej ježek v kleci
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 658
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Já si tedy většinou lehnu od spolujezdce na přední sedačky a montuju to levou rukou s hlavou pod volantem.
Umístění opravdu vymejšlel někdo kdo je naštvaný na celý svět a chce se mstít, ale mission impossible to taky není.
Umístění opravdu vymejšlel někdo kdo je naštvaný na celý svět a chce se mstít, ale mission impossible to taky není.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Taky mám za sebou - třetí výměna. Už mě to nechává vcelku v klidu. Jednou za rok se to dá...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4812
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Mě to jde taky v poho cca 15 min.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13071
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Tak se taky hlásím do klubu... a opět se mi potvrdilo, že projektanti od Forda musí chodit pořád zhulení- jinak by takovou pí.. nemohli vymyslet.
Matky protáhnout závitníkem- to proto, že na konci mají takový jakoby samozajšťovací plíšek (něco jako silon v těch samojistících).
Osvědčil se mi způsob nazvaný 4 pytle cementu. pytle se dají na zem vedle auta vždy dva a dva na sebe (lze použít jakoukoliv odpovídající podložku do výšky prahu). Na ně širší desku ( osb, dřevotříska, kus staré skříně) a poté už si ležíte na boku a obě ruce jsou jakž takž použitelné.
Při tom nehrozí lámání žeber o práh a pojezd sedačky.
Matky protáhnout závitníkem- to proto, že na konci mají takový jakoby samozajšťovací plíšek (něco jako silon v těch samojistících).
Osvědčil se mi způsob nazvaný 4 pytle cementu. pytle se dají na zem vedle auta vždy dva a dva na sebe (lze použít jakoukoliv odpovídající podložku do výšky prahu). Na ně širší desku ( osb, dřevotříska, kus staré skříně) a poté už si ležíte na boku a obě ruce jsou jakž takž použitelné.
Při tom nehrozí lámání žeber o práh a pojezd sedačky.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Tak po prostudování různých návodů a tohoto fóra jsem se do výměny pylového filtru také pustil. Pravda je, že konstruktér od Forda by potřeboval nakopat někam, ale na druhou stranu zase až tak hrozné to nebylo. Nejdůležitější je najít vhodnou polohu, aby se tam člověk vůbec rukama nějak rozumně dostal. Dělal jsem to metodou, jak píše o pár příspěvků výše stano.
Samotná výměna filtru by mě myslím netrvala déle jak půl hodiny. Dělal jsem ale ještě dezinfekci klimatizace, koupil jsem si k tomu pěnu Valvoline Airco Cleaner 500ml. Cena až podezřele nízká, ale pracuje se s tím dobře, je k tomu i dlouhá hadička a výsledek naprosto OK. Po vyjmutí filtru jsem pěnou vyplnil celý prostor, pro jistotu jsem ji nastříkal ještě do odtokové trubičky a do všech výdechů klimatizace. Celý proces i s čekáním než pěna odteče atd.. trvá přes půl hodinky, takže celá operace včetně výměny filtru mě trvala přibližně hodinu.
A k tomu mizernému přístupu: když jsem si koupil své první auto někdy před 40 roky, měl jsem kamaráda automechanika, který mě každý problém opravil tak, že mě dal ve své dílně nářadí, zapálil si cigáro a říkal mě co kde mám povolit a co mám udělat . Tomu vděčím za to, že jsem si v budoucnu dokázal s ledasčím na svých autech poradit sám. Ale už tenkrát jsem mu říkal, že automechanik je vlastně hlavně šroubovač blbě přístupných šroubů . Prostě to, že k mnohým věcem na autě je blbý přístup, platilo vždycky. Akorát v dnešní době je to již často ještě více komplikovanější, čím novější auto, tím je to horší.
Ale mám dotaz, prosbu:
Nevíte prosím někdo, od čeho může být ten plastový dílek na obrázcích? Ještě než jsem začal vůbec neco dělat, prohlížel jsem si a zkoušel jak se dostanu k matkám plynového pedálu a náhle mě na podlahu vypadl tento plastový díl. A nemůžu přijít na to, odkud vlastně vypadl a kam patří.
Předem moc díky
Samotná výměna filtru by mě myslím netrvala déle jak půl hodiny. Dělal jsem ale ještě dezinfekci klimatizace, koupil jsem si k tomu pěnu Valvoline Airco Cleaner 500ml. Cena až podezřele nízká, ale pracuje se s tím dobře, je k tomu i dlouhá hadička a výsledek naprosto OK. Po vyjmutí filtru jsem pěnou vyplnil celý prostor, pro jistotu jsem ji nastříkal ještě do odtokové trubičky a do všech výdechů klimatizace. Celý proces i s čekáním než pěna odteče atd.. trvá přes půl hodinky, takže celá operace včetně výměny filtru mě trvala přibližně hodinu.
A k tomu mizernému přístupu: když jsem si koupil své první auto někdy před 40 roky, měl jsem kamaráda automechanika, který mě každý problém opravil tak, že mě dal ve své dílně nářadí, zapálil si cigáro a říkal mě co kde mám povolit a co mám udělat . Tomu vděčím za to, že jsem si v budoucnu dokázal s ledasčím na svých autech poradit sám. Ale už tenkrát jsem mu říkal, že automechanik je vlastně hlavně šroubovač blbě přístupných šroubů . Prostě to, že k mnohým věcem na autě je blbý přístup, platilo vždycky. Akorát v dnešní době je to již často ještě více komplikovanější, čím novější auto, tím je to horší.
Ale mám dotaz, prosbu:
Nevíte prosím někdo, od čeho může být ten plastový dílek na obrázcích? Ještě než jsem začal vůbec neco dělat, prohlížel jsem si a zkoušel jak se dostanu k matkám plynového pedálu a náhle mě na podlahu vypadl tento plastový díl. A nemůžu přijít na to, odkud vlastně vypadl a kam patří.
Předem moc díky
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Dnes jsem si to trochu zopakoval. Měnil jsem pylový filtr plus dezinfekce klimatizace u Fusiona, který má filtr umístěný úplně stejně jako Focus 2.
Demontáž plynového pedálu + demontáž krytů a vyjmutí pylového filtru mě trvalo celkem cca 12 minut. Následovala dezinfekce klimatizace a zpětná montáž. Zpětnou montáž (zasunutí nového filtru + zadeklování + zpětná montáž plynového pedálu) jsem si pro zajímavost stopnul a celkem jsem to dal za 8 minut . Začíná mě to bavit
Demontáž plynového pedálu + demontáž krytů a vyjmutí pylového filtru mě trvalo celkem cca 12 minut. Následovala dezinfekce klimatizace a zpětná montáž. Zpětnou montáž (zasunutí nového filtru + zadeklování + zpětná montáž plynového pedálu) jsem si pro zajímavost stopnul a celkem jsem to dal za 8 minut . Začíná mě to bavit
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Výměna pylového filtru Focus 2
Čaute, dnes pri výmene peľového filtra, pri jeho vyťahovaní, odnekadial vypadol tento záhadný kus plastu... Netuší niekto kam patrí?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů