Auto ujíždí, smyká do protisměru FOCUS TDDI
Napsal: 09.12.2015 06:39
Zdravím přátelé,
vím, že se to tu řešilo a že pořád se řeší stejné problémy dokolečka, ale na tohle jsem si dovolil založit novej topic, protože i mě samotnému došlo řešení.
Mám Ford Focus I, 2001, TDDI 66kW mám to auto rád ale poslední dobou mě začal zlobit. Do 60 někdy 70 Km/h jede spolehlivě a těžko byste zaznamenali problém, jenže jak zrychlíte třeba na 75-80 km/h auto začne ujíždět do strany (do protisměru). Není to geometrii, takové spíše ucuknutí nebo cuknutí a to volantem pohnete jen o 1 cm z leva do prava a už vás to žene do protisměru, dáte nohu z plynu a auto se vrátí. Pánové nejsem debil GEOMETRII JSEM NECHAL UDĚLAL CELOU A PNEU MÁM NOVÉ SPEED GRIP ( vyvážené a zkontrolované plecháče, tlaky vyzkoušené dle ford i dle doporučení výrobce) dělal jsem pokus a nasadil jsem letní a dělá to taky, tak jsem si myslel, že to bude VYMAČKANÝ SILENBLOK, protože mě napadlo, že pokud je tento problém s 1 silenblokem bude časem i s druhým, vyměnil jsem celá ramena jak P, tak i L včetně silenbloků. PROBLÉM ZŮSTAL
tak jsem si říkal ještě by to mohl být HOMOKINEŤÁK na dlouhé poloose, tak jsem vyměnil homokineťák měl vůli o pár mm, tak jsem se radoval TO BUDE ONO! Jenže vyzkoušel a opět TO STEJNÝ! Tak úvaha šla dál, tlumiče a jejich uložení sice jsem zkoušel rozhoupat auto a tlumiče se chovali, jak měli... TAKÉÉÉ NE! Pak jsem přišel na to, že mám trošku PRASKLOU TYČKU STABILIZÁTORU ( byla tam od doby kdy jsem měnil ramena cca 3 měsíce) je v hajzlu a byla to značka MOOZ, tak jsem jí vyměnil, NIC NEPOMOHLO. Tak mi známej poradil, že mám zkusit křižáky v poloose, vyměnil jsem grafitovou vazelínu, dal jí tam! Vše v pořádku .... Ložiska v těhlici mě také kontrolovali.... Prostě NIC NIC NIC.
Ještě jeden test jsem dělal, když vyřadíte do N a pustím to z kopce a auto zrychlí třeba na 100 a můžu si řídit, jak chci a neucukává, prostě jede jako by nic... A teď přátelé nevím, může to bejt, že když jsem v rejdu a auto se při akceleraci rozkmitá, tak něco se děje na předku? A nebo na zadní nápravě na co se mám zaměřit? Už fakt nevím... pokud jste viděli a slyšeli o podobné závadě a nebo máte nápady sem stím budu nesmírně vděčný!
Jinak převodovka je MTX.
Díky přátelé
Honza
vím, že se to tu řešilo a že pořád se řeší stejné problémy dokolečka, ale na tohle jsem si dovolil založit novej topic, protože i mě samotnému došlo řešení.
Mám Ford Focus I, 2001, TDDI 66kW mám to auto rád ale poslední dobou mě začal zlobit. Do 60 někdy 70 Km/h jede spolehlivě a těžko byste zaznamenali problém, jenže jak zrychlíte třeba na 75-80 km/h auto začne ujíždět do strany (do protisměru). Není to geometrii, takové spíše ucuknutí nebo cuknutí a to volantem pohnete jen o 1 cm z leva do prava a už vás to žene do protisměru, dáte nohu z plynu a auto se vrátí. Pánové nejsem debil GEOMETRII JSEM NECHAL UDĚLAL CELOU A PNEU MÁM NOVÉ SPEED GRIP ( vyvážené a zkontrolované plecháče, tlaky vyzkoušené dle ford i dle doporučení výrobce) dělal jsem pokus a nasadil jsem letní a dělá to taky, tak jsem si myslel, že to bude VYMAČKANÝ SILENBLOK, protože mě napadlo, že pokud je tento problém s 1 silenblokem bude časem i s druhým, vyměnil jsem celá ramena jak P, tak i L včetně silenbloků. PROBLÉM ZŮSTAL

Ještě jeden test jsem dělal, když vyřadíte do N a pustím to z kopce a auto zrychlí třeba na 100 a můžu si řídit, jak chci a neucukává, prostě jede jako by nic... A teď přátelé nevím, může to bejt, že když jsem v rejdu a auto se při akceleraci rozkmitá, tak něco se děje na předku? A nebo na zadní nápravě na co se mám zaměřit? Už fakt nevím... pokud jste viděli a slyšeli o podobné závadě a nebo máte nápady sem stím budu nesmírně vděčný!
Jinak převodovka je MTX.
Díky přátelé
Honza