Stránka 1 z 2

Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 11.04.2016 18:50
od revolver ocelot
Zdravim a predne se omlouvam za nove vlakno, ale bohuzel jsem nenasel patricnou odpoved.

Vlastnim Ford Focus kombi 1,8 TDCI, rok 2004 74KW

S autem nikdy zadnej problem.. Startoval a jezdil absolutne bez problemu a to i dlouhe vzdalenosti. Pravidelnej servis a kvalitni oleje samozrejmost. Pak jsem byl v ramci zivotnich udalosti nucen auto odhlasit a odstavit.

Nekdy v prosinci 2015 jsem ho normalne zaparkoval pred barak a v unoru 2016 jsem se ho pokusil nastartovat. Takze stalo zhruba 3 mesice bez jezdeni.

Nasledne:
Baterka byla totalne v haji a to tak, ze se ani kontolky nerosvitili. Naladoval jsem baterku do plnejch a pokusil se nastartovat. Bohuzel bez uspechu. cca 10x jsem tohle opakoval, ale auto proste nechytne. Jedine ceho docilim je takove to "dejmetomu" skytani jednoho dvou valcu, ktere trosku pomaha pri startovani udrzovat beterii v chodu, ale nakonec to proste stejne nechytne..

Pro odstaveni bylo v aute zhruba 5 litru nafty a dalsich 10 litru jsem tam dolil. Momentalne je auto v teple garazi. Zkousel jsem do sani ten sprej na startovani, ale nepomohlo..

Poznatky:
1)pri startonani jde z vyfuku kour a smrdi to po spalovani nafty. (nejistota)
2)pro otoceni klicku neslysim takove to 2 sekundy bzuceni (podavaci cerpadlo?) z prostoru nadrze... ( drive pokazde bzucel! ) : dle meho v tomto tkvi ten problem, ale chybi pricina.
3) pri otoceni klicku nezhasne kontorlka motoru (zluta vlevo) .. nejsem msi jistej jestli ma zhasnout pred nastartovani nebo az po.... dle videa na youtube by mela zhasnou po kontrole systemu.. (nikdy pred tim nesvitila a ani neblikala atp)
4) pojistky i rele jsem laicky kontroloval.. (nepromeroval) zadnej problem..
5) na diagnostiku a servis nemam prachy.. Momentalne jsem total svorc a jsem rad ze uzivim rodinu a muzu se odkazat jen sam na sebe. Takova ta diagnostika pomoci budiku v ramci DTC neukazuje zadnou chybu..

jak jsem jiz zminil.. dle meho bude problem v palivovem systemu a to v tom, ze prestalo bzucet to cerpadlo v nadrzi.. Vedou k nemu kabely po ztadnima sedackama..

ze zoufalosti jsem uz chtel tyhle kabely soupnout naprimo z baterie, abych zjistil pricinu, ale protoze jsem blbej jak malovany sane, pisu radeji tohle vlakno, abych zase neco nezprasil..


Za kazdou radu budu rad.. ale neposilejte mne do servisu.. nemaqm na to prachy.. jsem ochoten dat nekomu 2000 kc, kdo mi pomuze detailne ( i na dalku) problem vyresit..

Dle meho autu nic neni.. jen proste stalo venku na mrazu s min. mnozstvim nafty a neco se posralo..

ps. palivovej ani zadnej jinej filtr jsem nikdy nemenil..

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 11.04.2016 19:22
od Jardak
1/ V nádrži žádný čerpadlo není, naftu si nasává samo vysokotlaký čerpadlo.
2/ Pokud svítí kontrolka motoru, je něco špatně a bez diagnostiky se nehneš dál. Resp. hneš, ale za cenu toho, že začneš postupně vyměňovat součásti motoru až vyměníš i součást vadnou.

Jinak se obávám toho, že to může skončit i repasí vstřikovačů, protože biosložky povinně přidávaný do nafty je při odstávce zalepily. Ale taky může být KO čidlo vačky, nebo jinej banální problém jako třeba ucpanej palivovej filtr.

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 11.04.2016 20:44
od revolver ocelot
kontrolka motoru sviti v ramci otoceneho klicku.. nejsem si jistej, jestli ma zhasnoust po urcite dobe (kontrola ridici jednotky) nebo zhasne az po naskoceni motoru..

ucpanej palivovej filtr mam taky taky v mysleni, ale precijen auto jezdilo dlouhodobe bez problemu... vzdy temer plna nadrz vysata az temer do nuly a nesledne zase tankovani..


nicmene zasadni otazka v ramci meho mysöeni je :

proc prestalo to bzuceni z oblastti nadrze? ... (pri normaknim fungovani vzdy pri otoceni klicku - zhavim- do polohy 3 tesne pred startem) neco vzadu zabzucelo! ca 2 vteriny.. jedu do prace-otocim v garazi klickem - bzzzzzzz - start fungiuje.. ted otocim klickem a maximalne slysim cvaknout rele...

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 11.04.2016 20:52
od vitut
Kontrolka motoru zhasina az po startu motoru, verze 2003 a vyse to tak maji ...

Napsal: 11.04.2016 21:00
od vita_k
Bude to zřejmě zavzdusneny

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 11.04.2016 21:45
od ominina
Vyndat postupně připojený vstřiky a startovat jestli dávaj naftu. Musí ,,prášit" ne kapat...

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 12:10
od revolver ocelot
na ty striky nejspis dojde.. ale muze mi nekdo jednoduse rict co je to tedy v te nadrzi? To co prestalo bzucet po otoceni klicku? Ja mel za to, ze to proste je pumpa na naftu.. A co muze byt pricinou, ze to prestalo fungovat?

dokonce to prodavaj jako nahradni dil?

Obrázek

http://www.ebay.de/itm/Kraftstoffpumpe- ... 1559722302

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 12:20
od miki21
Tak za 1- napiš si do podpisu co máš za auto, protože za chvíli tu z toho může vzniknout guláš a nikdo nebude hledat,
že jsi to kdysi někde v prvním přízpěvku napsal. Není to zas takový problém. :wink:
za 2- tohle je benzínová pumpa a nevěř všemu, co někdo hodí na sklo. :wink:

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 13:41
od revolver ocelot
jasny podpis jsem pripojil... a vsemu take neverim. Zkusim dneska odpojit hadici od filtru a zjistim jestli to tlaci naftu.

Napsal: 12.04.2016 16:33
od vita_k
Odpojit hadici od filtru? Kdo by ji tam tlačil? Ta pumpa, která tam není a která navíc přestala bzucet?
Ciwe, na to už asi není co říct.

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 17:04
od revolver ocelot
vita_k : diky za rady. logicky jsem myslel, ze cerpadlo, ktere tam neni , respektive je v prostoru motoru bude nejdriv sat naftu do filtru a nasledne do vstrikovani.. a zaroven sem si myslel, ze tim zjistim, jestli neni filtr ucpanej.. To vis, je mi jasny, ze to bude zrejme zavzdusneny, tak jsem to takhle chtel zaroven odvzdusnit ne???? :-D :-D Jakoze dve mouchy jednou ranou!

protoze kdyz je neco za(vzdusneny) tak je potreba to od(vzdusnit) A jak ten vzduch dostanu ze zavreny soupravy ven? No zakonite musim neco odmontovat :-D a filtr se mi libil nejvic.


hele ja si tady na nic nehraju, nemam potrebu si cokoliv dokazovat.. napsal jsem uz v prvnim prispevku, ze jsem v tomhle smeru blbej jak malovany sane, ale zda semi, ze ty to budes malinko jinak :-)

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 17:47
od xbobcz
Neni tam zadny cerpadlo mezi filtrem a nadrzi. To vysokotlaky cerpadlo si samo taha naftu skrz filtr.
Ve chvili kdy je v tech trubkach vzduch tak si nic nenasaje.
Trapenim cerpadla na sucho nadelas jeste vic skod, muzes ho tim pridrit a pak odejdou vstriky.
Jediny rozumny je dat balonek na pumpovani nafty pred filtr - nejlepe s kusem pruhledne hadice
at vidis jestli tam je vzduch nasat naftu z nadrze a cele to natlacit palivem. Pak to snad chytne.
S pripojovanim cehokoliv pred filtr narazis na dalsi problem a to ze jsou tam rychlospojky, takze
potrebujes bud original redukci na hadici nebo uriznou ten kus treba ze stareho filtru a dat ho na hadici.

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 18:04
od revolver ocelot
takze ciste teoreticky.. ( nekamenujte me) kdyz vezmu kanistr s naftou do ktereho dam hadici pripojenou pred filtr a balonkem zacnu do filtru (a dal) pumpovat naftu z kanistru, tak by mel chytit? Nasledne bych tedy zrealizoval to ze to nejak propojim balonkem pres nadrz .. muzu tedy vedet jak se system zbavi toho teoretickeho vzduchu? Jinak diky za radu

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 18:39
od miki21
a co třeba použít funkci hledat a kouknout se tady na fóru jak se to odvzdušnění vlastně dělá? :wink:
:arrow: http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... %5B%5D=195

Re: Po trech mesicich stani - nenastartuje

Napsal: 12.04.2016 19:28
od Jardak
revolver ocelot píše:takze ciste teoreticky.. ( nekamenujte me) kdyz vezmu kanistr s naftou do ktereho dam hadici pripojenou pred filtr a balonkem zacnu do filtru (a dal) pumpovat naftu z kanistru, tak by mel chytit? Nasledne bych tedy zrealizoval to ze to nejak propojim balonkem pres nadrz .. muzu tedy vedet jak se system zbavi toho teoretickeho vzduchu? Jinak diky za radu
JJ takhle by to mohlo jít odvzdušnit. Otázka ale je jestli je to opravdu zavzdušněný.
V prvním příspěvku píšeš, že je silně cítit při startování nespálená nafta. Ta by ale nebyla cítit kdyby řj. neotevírala vstřiky.
Vzhledem k tomu, že je ale otevírala. tak se ve vysokotlaké větvi dosahovalo při startování potřebného tlaku paliva.
Pokud by tam byl vzduch, tak tam ten tlak nebude a řj. vůbec neotevře vstřiky, tudíž by to při startování nesmrdělo nespálenou naftou.