urquell píše:Díky, to jsem prošel komplet než jsem se zeptal, je to supr a spoustu mých nejasností tím zmizlo. Zeptal jsem se proto právě na 3 otázky, které tam zatím pokud vím nikdo nevyřešil, tj.
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě?

Ahoj,
já jsem řešil odhlučnění také a důvodem pro mne byly vysoké otáčky 1.6i 85kW (FFII) při jízdě na dálnici, kde při 130 km/h je to skoro 4000 ot./min. Našel jsem tento materiál - skelná vata se samolepící vrstvou na jedné straně a hliníkovou fólií na straně druhé, tj. víceúčelový materiál, např. i jako tepelný štít za topení atd. Aktuální nabídky pod tímto odkazem:
https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Pr ... %ADc%C3%AD
Podle fotek na jiném vlákně, kde se řeší také odhlučnění (ale o dost komplexněji):
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=0
jsem udělal 2 vrstvy (viz fotky níže):
- spodní = vyřezané kusy do prolisů v kapotě
- vrchní = souvislá vrstva co mi dovolil materiál
- okraje = samolepící ALU páska, aby se to neodlepovalo (pro jistotu)
Je o tom také spousta videí na youtube, důležité je to hezky odmastit před aplikací
a pro přitlačení samolepící fólie používají nějaký váleček. Já jsem měl po ruce ploché kolečko od nábytku...
Ještě bych chtěl upozornit, že při překrytí všech hadiček pro ostřikovače je dobré zkontrolovat, jestli se někde nedotýkají ostrých hran přídržných paciček. Já jsem tu hadičku pro jistotu v kritických místech obalil vrstvou izolační pásky. Někde jinde jsem se totiž dočetl, že jim pak pod kryt zatékalo, což zvlášť v zimě není dobré, že...
Výsledný efekt utlumení je takový, že to opravdu potlačilo vyšší frekvence a při dálničních rychlostech je možné lépe rozumět, když poslouchám třeba audioknihy...
Efekt tlumení je také slyšitelný tak, že poklepáš na kapotu, případně při jejím zabouchnutí je zvuk mnohem tlumenější.