Stránka 1 z 1
Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 15.12.2016 22:05
od thc144
Focus ii zlomenej serizovaci sroub skrtici klapky
Ahoj jak se blizej vanoce samozrejme i focus si pral darek odesel alternator.. koupen novi (nejspis po odpojeni baterie doslo ke zmnene ovladani skrtici klapky zacalo kolisani otacek pri vyrazeni nebo nastartovani motor mel tendenci zdechnout) kdyz sem chtel postolovat serizovaci sroub na klapce prasknul provizorne sem ho nahradil obycejnym kovovim otacky uz nekolisaj ale neni to dobre rešeni
ten plastovej sroub mel v sobe pruzinu a kovovi doraz takze se mechanismus ve sktici klapce nedosedal na tvrdou plochu.
prikladam foto originalniho sroubu kdyby nekdo vedel kde poridit byl bych moc vdecny
Re: Focus ii zlomenej serizovaci sroub skrtici klapky
Napsal: 16.12.2016 12:28
od Jurawood
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 23.12.2016 23:28
od thc144
No problem vyresen vyrobil sem novej sroub z kovu navrtal apod ze je skoro jako origo a provedl nastaveni. kolisani otacek zmizelo jak pri startovani tak pri dojezdu dobrzdovani jinak sem provedl nake upravy jako je zaslepeny erg a nahrani ladeneho sv s vypnutym erg .
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 17:26
od jarous350
Co ten šroub vůbec seřizuje?
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 17:58
od miki21
no škrtící klapku, přece

Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 19:02
od jarous350
Jsem s tim zkusil trochu zahejbat tam a zpátky a nepoznal jsem vůbec nic
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 19:09
od gecko-x
Však si se vším pohybej, ono dřív nebo později něco nastane

Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 19:14
od jarous350
gecko-x píše:Však si se vším pohybej, ono dřív nebo později něco nastane

To jsem se toho od tebe dozvěděl!
Včera jsem klapku čistil, protože mi to většinou po nastartování hned chcípne - nepomohlo. A taky mám dost vysokej volnoběh, skoro 850, tak jsem si myslel, jestli by neměl vliv tenhle dorazovej šroub.
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 24.01.2017 22:46
od gecko-x
Nemyslel jsem to zle, jen mi přišlo směšné, že ses pustil do štelovani něčeho, o čem nevíš na co tam je. Já bych třeba vůbec váhu z auta nevytahoval a už vůbec bych nevytahoval nic, aniž bych si nepoznačil, co kde a v jaké poloze bylo.
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 10:00
od jarous350
V pohodě
Když jsem s tím hejbal, tak jsem si samozřejmě počítal, o kolik na kterou stranu otáčím. Co právě ale nechápu, že se na to volnoběhu vůbec nepodepsalo.
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 10:17
od gecko-x
No, nejsem mechanik, ale řekl bych, že je to nějaký dotaz, úvrať do které by to snad elektronika neměla pustit. Asi to nebude fungovat jak u starých karburátoru, kde se dorazem nastavoval volnoběh. Možná se pletu, ale myslím si, že klapku ovládá motorek v ní a je tam potenciometr spojeny s klapkou a podle odporu diagnostika ví, v jaké poloze klapka je. Tak je to řešené i v modelářských servech.
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 10:41
od Jurawood
pánové četl jste někdo druhý příspěvek tohoto vlákna?

Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 10:49
od jarous350
Jurawood píše:pánové četl jste někdo druhý příspěvek tohoto vlákna?

Už jo, předtím jsem si otevřel jenom tu azbuku a tu jsem zase obratem zavřel.
Takže s dorazovým šroubem dojet akorát do klidový polohy a hotovo. Každopádně mi přislo, že když bych tu díru jenom zaslepil, tak to bude fungovat úplně stejně.
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 11:15
od gecko-x
Jurawood píše:pánové četl jste někdo druhý příspěvek tohoto vlákna?

Četl, můj předchozí příspěvek to přece nerozporuje. Psal jsem to po přečtení tvého článku a na základě moji rozborky škrtící klapky z c-maxu 1,8i 16V
Re: Zlomený seřizovací šroub škrtící klapky
Napsal: 25.01.2017 11:22
od Jurawood
Je to pouze opatření aby při vypnutí motoru zůstala klapka mechanicky pootevřená, kdyby byla zavřená nadoraz v tom karbonovém oleji, mohla by se přilepit a jelikož nemá bovden, motorek nemusí stačit k odtržení takto přilepené klapky, ještě třeba v -20 st.C