Univerzalne dialkove ovladanie zariadeni (napr. DRL)
Napsal: 05.03.2017 21:06
Dialkove ovladanie ktore tu budem popisovat som pouzil na ovladanie rezimov DRL, viac info tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 0#p1079460
Video ako to funguje: https://youtu.be/O_KuboXuRUM
Kedze mi k tomu prislo viacero dotazov, rozhodol som sa to popisat aj ako samostatnu temu, mozno to niekomu pomoze.
Zariadenie mozete najst napr. na Aliexpresse (okolo 10USD), pod oznacenim napr.:
"Digital Wireless Remote Control, 12V 4CH 433MHz Learning Code Receiver"
(Alebo nejaka podobna formulacia, rozny predajcovia to oznacuju rozne, no +/- je to podobne.)
Existuju 1, 2, 4 a viac kanalove verzie, s roznym dizajnom dialkovych ovladani. V nasledujucom prispevku prilozim par prikladov.
Ja som si osobne vybral tuto variantu: V rohu obrazku je mozne vidiet aj priklad zapojenia. Tieto zariadenia obvykle podporuju niekolko rezimov, ktore sa daju menit jumperom na plosaku.
Pozeral som rozne popisy k tymto modulom (vacsinou pouzivaju rovnaku logiku zapojenia).
Par uzitocnych obrazkov: Skusim "nahulvata" jednoducho popisat o co ide:
- na kraji je obvykle napajanie (12V, cervena) a zem ("-", cierna) samotneho obvodu
- podla poctu kanalov su tam relatka (cierne "kocky"), ku kazdemu priskuchaju tri stobovatelne pripojne miesta (zeleny konektor, obsahuje svorky 1, 2 a 3)
- kazdy zeleny konektor ma stredovu svorku ("2"), ktora je podla zvoleneho rezimu prepinana na svorku "1", alebo sa prepina na striedacku so svorkami "1" a "3".
Par poznamok/doporuceni k zapojeniu (v tomto konkretnom pripade sa to tyka denneho svietenia DRL):
„+“ privod dat na baterku (resp. v poistkovke pripojit na poziciu so stalym napatim) a samozrejme vlastnu poistku pred modul.
„-„ privod ukostrit na karoseriu (najlepsie nejaky srob, kde uz je nieco uzemnene – nejake „ocko“ s kablom).
Kable na svetla by som napojil priamo pri konektoroch reflektorov. Tam to bude asi „najcistejsia“ robota. Proste seknut zvazok a ponapajat „t-ckom“ kableaz z modulu. Staci najst popis zapojenia konektora a mas to. Pripadne zobrat merak, posadit manzelku/priatelku do auta nech prepina svetla a merat konektor od svetiel (tak som hladal parkovacky pre DRL), za 3min. hotovo.
A urcite doporucujem zapojit diody na povodne vodice, aby sa nestalo, ze si do el. okruhu auta pustis nejake napatie cez dialkovy modul priamo z baterie (to moze narobit peknu sarapatu, vo vlakne o dennom svieteni na to myslim upozornoval aj ZaQik). Je pravdepodobne, ze tam je nejaka ochrana, no odidene GEM (prip. vyhorene auto) by som na to nestavil. A hlavne nepouzi LED diody – tie maju velky odber (skusil som to koli lepsiemu prehladu, ako signalizacia co sa deje v zapojeni a DRL sa vobec nezapli).
Podla obrazkov vyssie by to mohlo byt celkom zrozumitelne. Ak vam nieco nebude jasne, tak sa pytajte, skusim odpovedat ked budem vediet.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 0#p1079460
Video ako to funguje: https://youtu.be/O_KuboXuRUM
Kedze mi k tomu prislo viacero dotazov, rozhodol som sa to popisat aj ako samostatnu temu, mozno to niekomu pomoze.
Zariadenie mozete najst napr. na Aliexpresse (okolo 10USD), pod oznacenim napr.:
"Digital Wireless Remote Control, 12V 4CH 433MHz Learning Code Receiver"
(Alebo nejaka podobna formulacia, rozny predajcovia to oznacuju rozne, no +/- je to podobne.)
Existuju 1, 2, 4 a viac kanalove verzie, s roznym dizajnom dialkovych ovladani. V nasledujucom prispevku prilozim par prikladov.
Ja som si osobne vybral tuto variantu: V rohu obrazku je mozne vidiet aj priklad zapojenia. Tieto zariadenia obvykle podporuju niekolko rezimov, ktore sa daju menit jumperom na plosaku.
Pozeral som rozne popisy k tymto modulom (vacsinou pouzivaju rovnaku logiku zapojenia).
Par uzitocnych obrazkov: Skusim "nahulvata" jednoducho popisat o co ide:
- na kraji je obvykle napajanie (12V, cervena) a zem ("-", cierna) samotneho obvodu
- podla poctu kanalov su tam relatka (cierne "kocky"), ku kazdemu priskuchaju tri stobovatelne pripojne miesta (zeleny konektor, obsahuje svorky 1, 2 a 3)
- kazdy zeleny konektor ma stredovu svorku ("2"), ktora je podla zvoleneho rezimu prepinana na svorku "1", alebo sa prepina na striedacku so svorkami "1" a "3".
Par poznamok/doporuceni k zapojeniu (v tomto konkretnom pripade sa to tyka denneho svietenia DRL):
„+“ privod dat na baterku (resp. v poistkovke pripojit na poziciu so stalym napatim) a samozrejme vlastnu poistku pred modul.
„-„ privod ukostrit na karoseriu (najlepsie nejaky srob, kde uz je nieco uzemnene – nejake „ocko“ s kablom).
Kable na svetla by som napojil priamo pri konektoroch reflektorov. Tam to bude asi „najcistejsia“ robota. Proste seknut zvazok a ponapajat „t-ckom“ kableaz z modulu. Staci najst popis zapojenia konektora a mas to. Pripadne zobrat merak, posadit manzelku/priatelku do auta nech prepina svetla a merat konektor od svetiel (tak som hladal parkovacky pre DRL), za 3min. hotovo.

A urcite doporucujem zapojit diody na povodne vodice, aby sa nestalo, ze si do el. okruhu auta pustis nejake napatie cez dialkovy modul priamo z baterie (to moze narobit peknu sarapatu, vo vlakne o dennom svieteni na to myslim upozornoval aj ZaQik). Je pravdepodobne, ze tam je nejaka ochrana, no odidene GEM (prip. vyhorene auto) by som na to nestavil. A hlavne nepouzi LED diody – tie maju velky odber (skusil som to koli lepsiemu prehladu, ako signalizacia co sa deje v zapojeni a DRL sa vobec nezapli).

Podla obrazkov vyssie by to mohlo byt celkom zrozumitelne. Ak vam nieco nebude jasne, tak sa pytajte, skusim odpovedat ked budem vediet.