Stránka 1 z 9
Engine malfunction
Napsal: 15.05.2011 13:41
od milanivs
Včera mi palubák vyhodil hlášku ENGINE MALFUNCTION. Nerozsvietila sa žiadna kontrolka motora, len palubák hodil túto hlášku na asi dve sekundy.
Stalo sa to keď som cúval a v nádrži som mal paliva už asi len na 50km. Neviete niekto čo to malo znamenať? Auto je nové, má najazdené 6700km, a priznám sa, dosť ma to vyľakalo.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 15.05.2011 13:51
od Anduril
To muze byt vice veci. Jestli te to trapi, tak si zajed do servisu. Napichnou to na daignostiku a pokud tam nejaka chyba byla, tak ji nejspise uvidi. Kdyz to mas nove (tedy predpokladam v zaruce), tak neni co resit.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 15.05.2011 13:57
od Milinko
tak tak, jedině diagnostika odhalí příčinu. A jestli je to v záruce tak není o čem....
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 15.05.2011 16:21
od spanel
Palivo na 50 km???? To je tak 3 litry! Je hloupost vyjíždět nádrž na tak "sucho". Může se stát, že při tak malém množství paliva si čerpadlo přicucne vzduch a nedělá to dobře ani benzíňákům, ani nafťákům. Na 100% to nasálo vzduch. Existuje doporučení, kterého by se měli řidiči držet, že nádrž se tankuje doplna, do prvního vypnutí pistole a vždy co nejdříve, jak se rozsvítí "hladové" oko.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 15.05.2011 19:54
od milanivs
Veď to, stále tankujem doplna, a teraz to tiez bolo tesne pred príchodom na pumpu. Aj ja som rozmýšľal či to nechytlo vzduch, ale aj tak pre istotu skocim na diagnostiku.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 16.05.2011 11:21
od milanivs
No takže záhada hlášky na Engine Malfunction na palubáku je vyriešená. Nedalo mi to a dnes som šiel do Ford Szilcar Košice na diagnostiku.
Najprv preberací technik hovoril, že to bude asi len náhodná chyba, ale potom vzal auto do vnútra, napichol na počítač a ten vypísal poruchu
"vadný brzdový spínač".
Tak mi ho objednajú a v záruke vymenia.
Zároveň sme sa dohodli, že mi spojazdnia aj denné svietenie na mojom čertovi. Sa čudujem, že v súčasnosti to už výrobcovia nemontujú štandardne.
Ale po tom, čo som minule zaplatil pokutu za nezapnuté svetlá cez deň, oželiem tých 40€ čo odo mňa chcú Forďáci. Radšej im ako policajtom platiť.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 16.05.2011 11:33
od misoo
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 16.05.2011 14:50
od spanel
No, osobně se domnívám, že hláška ENGINE MALFUNCTION nemá s brzdovým spínačem nic společného. Pouze se jedná o souběh náhod.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 16.05.2011 15:30
od milanivs
Mne to tiež prišlo divné, ale technik tvrdil čo tvrdil.
Možno ide o to, že vozidlo má ABS, ESP a kade čo iné a bohvie ako navzájom všetky prvky vlastne súvisia, aj keď možno na prvý pohľad nesúvisia. Hm.. nechám sa prekvapiť.
Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(
Napsal: 08.06.2011 22:20
od milanivs
o tak včera som bol na výmene toho brzdového snímača. Snímač je vymenený a verím, že sa už s autom nič nestane. Na otázku, aký má ten spínač súvis s danou hláškou mi bolo vysvetlené, že riadiaca jednotka potrebuje signál s neho kôli ABS, ESP, Tempomatu a neviem ešte kôli čomu ďalšiemu. Zároveň mi povedali že pod hláškou ENGINE MALFUNCTION sa skrýva mnoho rôznych chýb. Palubák vypíše len to, ale diagnostika povie presne čo nefunguje.
Zároveň som požiadal mechanika či by mi nevedel spojazdniť denné svietenie, lebo po minulej pokute, radšej investujem do auta a nie policajtom. Povedal, že OK, asi po pol hodine mi doniesli auto a servisák vraví, že je to opravené, ďakuje a môžem ísť. Myslel som, že na denné svietenie sa zabudlo, ale po mojom dotaze odpovedal, že je to sfunkčnené, že stačilo urobiť nejaké nastavenie v softvéri. A neopýtal za to ani cent, len mi s úsmevom zaprial veľa šťastných kilometrov.
Týmto sa chcem poďakovať servisu Ford Szilcar v Košiciach za ich prístup. Len dúfam, že im to aj naďalej vydrží.
2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!
Napsal: 17.12.2011 16:51
od dwain
Tak bohužel, kontrolkou to neskončilo, po týdnu ježdění po Rakousku to začalo při přidávání plynu výrazně černě čoudit. Od motoru se ozývá při sešlápnutí plynu dříve neozývající se zvuk, takový nepříjemný jakoby hodně zesílené odfouknutí turba a nejvíce je to slyšet, když dá člověk hlavu k chladiči. Oranžová kontrolka motoru, která mi během jízdy minulý týden jen problikla, nyní svítí nepřetržitě ihned po nastartování. Pročetl jsem zdejší diskuze, nevím tedy, zda může jít o EGR ventil, únik oleje do trubek turba nebo je celé turbo na odchodu? Pokud s tím do Čech vůbec dojedu, asi rovnou na diagnostiku, že? Nebo vás ještě něco napadá? Nějaká trubka třeba prasklá? Co mám ještě zkusit abych vyloučil drahou opravu? ... každopádně mně nenapadlo, že budu něco takového řešit při tomto nájezdu... je mi z toho blivno, když si vybavím tu fakturu za nové auto, ani ne tři a čtvrt roku starou...
Ahoj Fordisti,
mám problém. FF 09/2008 Hatchback 1.8 TDCi 115 koní, 134.000 km najeto, vždy servisován v autorizovaném servise 2008-9 Ford Motol Beni, 2010-11 Ford Valoušek. Poslední návštěva 120.000 km na plánované servisní prohlídce, bez žádných problémů. V pondělí jsem před cestou do hor měnil slabou baterii (sám), originál vyměněn za Vartu Silver se stejnými hodnotami, resp. podle Auto Kelly tabulek. Nejsem si však úplně jistý, zda to vůbec s problémem souvisí...
A teď k věci... Při úterní cestě se mi cestou po rakouské dálnici z ničeho nic při akceleraci rozsvítila kontrolka ENGINE MALFUNCTION. Ta zmizí jedině po vypnutí motoru a novém startu. Při větší akceleraci, zkoušel jsem vícekrát, ale není to vždy stejné, se tak stane při přesáhnutí 2.5 až 3 tisíc otáček. Na volnoběh se tak však nestane, i když točím 4k otáček. Ničím jiným, než zvukovým signálem a kontrolkou se to neprojevuje, motor táhne zdá se zcela normálně, žádné zvuky nebo pazvuky. V jednu chvíli jsem měl pocit, že problikla i oranžová ikona motoru, ale nyní nic. Nevím zda to souvisí s výměnou baterky, ale po výměně jsem najel ca. 400 km v různých režimech včetně prudší akcelerace a rychlosti ca. 170 na dálnici... nijak se však neprojevovalo. Kontakty od baterky jsem zkontroloval a vše se zdá ok. Jediné, co mně k věci ještě napadá, je že se mi stává, že ca. při ca. 1800 otáčkách motor mírně jakoby cuká... ale to je v podstatě od nového vozu, v servisu tvrdili, že je to normální a i jsem se to tu dočetl tuším někde v diskuzi, že je to u 1.8 TDCi běžné...
Pokud by někdo věděl co s tím, prosím napište. V nejhorším případě holt do Fordu na diagnostiku, ale jak je znám, bude to drahé a z komárů se tam rádi dělají velbloudi.
Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION
Napsal: 17.12.2011 18:03
od foki
kazdopadne diagnostika a bud je to plneni turba nebo vedeni vzduchu u turba , bych si typnul
Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!
Napsal: 13.01.2012 21:43
od noe
u mna rovnake prejavy. Problem bol v prasknutej hadici ku turbu. Po vymene hadice vsetko OK
Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!
Napsal: 14.01.2012 14:06
od V12
Tiez si myslim, ze je to niekde medzi turbom a motorom. Eventualne by to mohlo byt pridrete ovladanie variabilu turba, takze tlaci viac alebo menej, nez treba. Na vadne svtrekovace je to este priskoro, hoci cert nikdy nespi...
Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!
Napsal: 24.06.2012 02:19
od dwain
UPDATE - problém vyřešen po návratu do ČR bez diagnostiky i čehokoliv dalšího. Jak bylo zmíněno - zvláštní zvuky zepředu - shlednutí technikem v ČR bylo rychlé a závěr ještě rychlejší: prasklý mezichladič, jak řekl, tak bylo. Po třech letech a třech měsících a najetých kilometrech sice nečekané, ale prý asi únava materiálu. Výměna ca. 4 tis. i s prací. Veškeré problémy tímto odstraněny. Nyní půl roku po výměně, stav 100% bez problémů....