FOCUS 1,8_studeny start
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Zkusím.
Jinak chování motoru bylo stejně ještě před montáží LPG.
Jinak chování motoru bylo stejně ještě před montáží LPG.
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Tak já postupně pozoruju co a jak si fofan vymejšlí. Za studena je houpání horší a první rozjezd těsně po nastartování vždycky trochu šílenej ( asi studená lambda, nebo se pletu ? ). Za tepla se houpání celkem zlepšilo, poletuje to jen o kousek ( možná kolem 150 obrátek ) a někdy skoro uplně klid. Trochu je znát, jestli pustím při plachtění spojku rychle ( to se to rozkmitá víc ) a nebo ji pouštím pomalu ( to se to jen rozhoupe a takřka ustálí za chvilinku ). Od koupě na něm mám přes 2 tic. Km a klasickej servis, svíčky ( origo ), olej (ford formula) , filtry a vyčistil jsem klapku a přesadil ozubený kolo. Mechanik si drží svoji o přisávání falešnýho vzduchu. Každopádně asi začnu študovat a shánět kabel a dia co by dala data za jízdy pro lepší info. Zdejší mechoši fordy nemaj moc v lásce ( nebo aspoň já neznám nějakýho v okolí co by byl znalý tohohle konkrétního motoru ). A tak mám pocit, že nevědí a prostě na to kašlou, páč by to pro ně byla jebačka. Případně někdo z okolí Rychnova nad Kěžnou co by mi sjel data z jízdy ?
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Zdar borci, nebyl jsem tu snad rok, Fofík šlape jak hodinky ale zítra jedu na Makarskou, tak pročítám závady abych se vynervoval.
Mazec, že jste to ještě nevyřešili..
Jinak já klasika za studena jen někdy , rozjedu se, vyřadím a otáčky zapulzují 600-1200, 2x 3x a ustálí se.
Pak už nic. Netuším zda to má spojitost, už jsem těch logovacích dat viděl za 2 roky několik. Měsíce jsem i sledoval každou jízdu na adaptace a vše cajk.
Jediná věc, že mám na velmi malé lechtání plynu + otáčky cca 3-4 tis. (takové spíše brzdění motorem s přikrmováním) - kdy je obrovský podtlak v sání dlouhodobé adaptrace i na +12.
Jakmile lehounce přidám okamžitě 0.
To by nasvědčovalo na malinečko přisávaný vzduch.
Mazec, že jste to ještě nevyřešili..
Jinak já klasika za studena jen někdy , rozjedu se, vyřadím a otáčky zapulzují 600-1200, 2x 3x a ustálí se.
Pak už nic. Netuším zda to má spojitost, už jsem těch logovacích dat viděl za 2 roky několik. Měsíce jsem i sledoval každou jízdu na adaptace a vše cajk.
Jediná věc, že mám na velmi malé lechtání plynu + otáčky cca 3-4 tis. (takové spíše brzdění motorem s přikrmováním) - kdy je obrovský podtlak v sání dlouhodobé adaptrace i na +12.
Jakmile lehounce přidám okamžitě 0.
To by nasvědčovalo na malinečko přisávaný vzduch.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 124
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Já bych to viděl jako vlastnost. Studený rozjezdy u tohoto motoru jsou prostě divný, pak už se to zlepší. Jen by mě zajímalo, jestli to tyhle auta dělaly od novoty
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Natankoval jsem Vervu 100 a problém apatického chování studeného motoru je pryč, a to je to ještě v nádrži namíchaný s původním N95 tak půl na půl. Konečně se zase rozjíždím jako člověk a ne jako na první hodině v autoškole.
Jezdím na LPG, benzínu moc nespotřebuju, takže už u té Vervy zůstanu. Moc to nechápu, ale stejným způsobem jsem vyřešil problémy i doma na sekačce
Každopádně houpání otáček a občas i chcípnutí po vyřazení za jízdy trvá dál (benzin i LPG). Chcípnutí ihned po startu eliminuju chvilkovým přidržením pedálu plynu.
Jezdím na LPG, benzínu moc nespotřebuju, takže už u té Vervy zůstanu. Moc to nechápu, ale stejným způsobem jsem vyřešil problémy i doma na sekačce
Každopádně houpání otáček a občas i chcípnutí po vyřazení za jízdy trvá dál (benzin i LPG). Chcípnutí ihned po startu eliminuju chvilkovým přidržením pedálu plynu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.12.2018 13:05
Re: FOCUS 1,8_studeny start
zdravím tento týden jsem si pořídil focuse II 2008 mám podobný problém při startování prostě to chcípne pokud nepodržím chvílí plyn ale co jsem si ještě navíc všiml je že po ujetí pár set metrů mi budík už ukazuje 90° což mi příjde zvláštní
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Pár set metrů? Kdyby třeba 1.5km, tak je normální, protože teploměr se v posledních letech nedává do aut vůbec a nebo kvůli tomu, aby ukazoval 90, nikoliv kvůli ukazování teploty. Přes diagnostiku lze nastavit ukazování skutečné teploty.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.12.2018 13:05
Re: FOCUS 1,8_studeny start
no možná to bude i ten 1.5km já to auto mám teprve 3 den navíc posledních 10 let jsem měl auta v naftě tak možná proto mi to příjde zvláštní tak mě právě napadlo jestli nebude vadný termostat a tím pádem mám chudší směs za studena
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: FOCUS 1,8_studeny start
jarous350 píše: ↑09.12.2017 14:50 Jojo, prošlo to bez cla.
SW mám aktuální, respektive už jsem ho měl aktuální - takže beze změny. Nasadil jsem novej potenciometr klapky a dneska ráno (0°C) jsem nastartoval úplně suverénně na první pokus
Co se týče apatičnosti motoru za studena ihned po nastartování, to se zlepšilo po vyčištění MAP (možná to ještě není ideální, ale rozhodně lepší než kdysi).
Houpání otáček při vyřazení za jízdy zůstalo. Není tam ještě nějaký jiný čidlo rychlosti než co jde do budíků? Je mi divný, že to občas při dojíždění ještě houpe jako blázen a pak po zastavení je volnoběh okamžitě vzornej.
Jinak tu hadici odvětrání a příslušný ventil, kvůli kterejm musí celé sání dolů, jsem zatím nekontroloval, ale ani se mi do toho moc nechce
Jo a nakonec pochvala pro Ford Milovice (u Hořic) - kontrola verze SW a vypnutí automatického spouštění výhřevu oken stála 290Kč.
Nazdar. Riešim to isté na Cmaxe 1.8 92kw. Prvý ranný štart naštartuje ale nedá sa pridať plyn lebo ho dusí. Po cca 20s už ide normálne. Čím je chladnejšie tým je to horšie. Keď je pod 10° tak to naštartuje a hneď skape. Pomohla nakoniec tá výmena potenciometru klapky?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Než se pustíš do větších výměn, tak vyčisti škrtící klapku - ráda a dost se zanáší karbonem z EGR. V podstatě by podle mých zkušeností vyčištění mělo být součástí pravidelného servisu po 20 tis. km.
Když už budeš v tom čištění, vezmi i TMAP, jen přístup je složitější...
Není od věci při tom všem vyměnit spotřební materiál - svíčky (pokud není známo kdy a nebo už se blíží k limitu) a vzduchový filtr.
V neposlední řadě mohu doporučit přehrání FW v ŘJ motoru - právě poslední verze někdy z let 2012-2013 řeší zhasínání motoru za studena.
Když už budeš v tom čištění, vezmi i TMAP, jen přístup je složitější...
Není od věci při tom všem vyměnit spotřební materiál - svíčky (pokud není známo kdy a nebo už se blíží k limitu) a vzduchový filtr.
V neposlední řadě mohu doporučit přehrání FW v ŘJ motoru - právě poslední verze někdy z let 2012-2013 řeší zhasínání motoru za studena.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Škrtiacu a EGR som vyčistil. Sviečky sú nové, olej nový, zmeral som tlak paliva. Na rampe je stabilne 3,5 bar, samozrejme nové filtre a skontrolované všetky hadice. Motor sa celkovo správa čudne na benzín. Na LPG ide v pohode ale na benzin pri pridaní plynu najprv spadnú otáčky o cca 100-200 až potom motor pridá. Čo sa týka FW, ako zistím akú mám verziu? Mám jednoduchý Obd skener ale už mám objednaný kábel s focomom
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Aha, to je ovšem zásadní doplňující informace. Tady obávám se, že pomůže jedině korektní nastavení LPG.
Pokud máš novou instalaci, tak to řeš s tím, kdo jej montoval. Adaptace jsou rozhozené od provozu na LPG, provoz na benzín pak nefunguje správně.
Pokud máš novou instalaci, tak to řeš s tím, kdo jej montoval. Adaptace jsou rozhozené od provozu na LPG, provoz na benzín pak nefunguje správně.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Lpg je tam už 12 rokov. Ale skusim to dať nastaviť a uvidime určite sa ešte ozvem lebo chcem to dať dokopi. Je to Cmax Ghia so super motorom, a paradnou spotrebou.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Konstantní tlak benzínu má být 3,6 - 4 bary, takže už začíná být problém s čerpadlem.
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Myslím že 0,1 atm môže byť kľudne chyba merania takže to by som až tak neriešil. Každopadne je zaujimavé že keď je vonku cez 30° neje žiaden problém so studeným štartom ale keď je už 15° tak po prvom štarte zdochne a po druhom už dusí pri pridaní plynu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti