Stránka 1 z 2

Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 30.11.2017 11:52
od kubiksvec
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli už někdo neměnil napínací kladku na motoru 1.6 Zetec-s. Já už ji mám doma, ale na první pohled je tam nějak moc děr na šrouby (3x se závitem a 3x jen díra) tak se chci zeptat jestli nevíte kolik toho tam je abych to nevyndal a nezjistil že mám úplně jiný napínák. Předem díky za odpověď.

Napsal: 30.11.2017 12:27
od djdekl

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 00:01
od paveld
Chtěl bych se zeptat, jak na výměnu klínového (resp. teda drážkovaného) řemene u tohoto motoru? Jde mi o to, že všude čtu o napínáku a já tam zrovna žádný napínák nemám - je nasazený na řemenici na klice + vodní pumpě + alternátor + servo pumpa a nic víc. Jak na to bez napínáku, jen hrubou silou sundat a stejně nandat nebo je na to nějaký fígl, který mi nedochází? Svádí mě k tomu i název řemene "elastic" což u ostatních verzí pro tenhle motor není, ale u té mojí ano - toto:
https://granex.cz/autodily/ford/focus-t ... ctId=71832
Předem dík :-).
Forum jsem několik večerů pročítal celé, tak mi prosím neposílejte odkazy na jiná témata - vše jsem pročetl. Zajímá mě, zda to má někdo stejně jako já nebo je to fakt nějaký bastl nebo atyp. verze. Divná by mi v tom akorát byla délka řemene, protože ten nový odpovídá tomu co mám v autě, takže se taková verze asi musela vyrábět.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 06:26
od Jemar
Tak to máš asi nějaký atyp nebo samo doma, protože na motory 1.6 16V v FFI se montoval napínák vždy. Řemeny se používaly jen dva. Délka řemenu se lišila od toho, jestli má auto klimu nebo nemá. Napínák se montoval vlevo nad řemenici klikové hřídele a docela by mě zajímala tvoje fotka z tohoto místa.

Obrázek
Takto jsem to měl já.

Dal bych i odkaz na návod výměny řemenu, ale když máš všechno načtené, je to asi zbytečné.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 07:08
od petulak
asi jí má už tak " zabukovanou " , že nepéruje. :mrgreen:

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 11:01
od vladka1
Proti zatuhnutí napínáku tu byla rada propnout rukou řemen a tím s napínákem hnout - pokud je napínák už zatuhlý, tak se sám nevrátí a řemen zůstane volnější. Chce to rozcvičit: s napínákem zahýbat klíčem a pak ho klíčem napnout tak akorát... Taky ho mám ztuhlej že sám už moc nenapíná. Měnit se mi to zatim nechce, jen s nim občas zacvičim (chtělo by to rozebrat a vyčistit, to se mi taky nechce..) Klíč jsem si upravil vyhntý očkový aby šel shora dobře nasadit a měl prostor na cvičení..
EDIT: Petulak - ten můj se už sám pořádně nevrátí, musí se mu pomoct ;) Jen s ním občas zahýbu aby nezamrzl totálně. Jede to, nepíská to tak víc dělat nebudu :D

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 11:18
od petulak
tu radu jsem sem kdysi dával. + furt to dělám. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 06.04.2018 23:06
od paveld
Dík, tohle všechno jsem četl jak tady, tak v "jak na to" a ještě v jinym ford manuálu, znám to nazpaměť :-). Měl jsem také za to, že rozdíl je pouze řemen pro klimu a bezklimu.
Myslel jsem si také, že to je nějaký samodomo bastl, ale co mi nejde do hlavy je to, že když si zadávám do eshopu moje auto, tak mi to nabídne víc různých délek řemenů. A ten nejkratší 1042mm tam mám já. Tak jako kdyby to tak asi mělo být, když se prodává...?
Viz:
https://granex.cz/autodily/ford/focus-t ... vany-remen

Fakt nevim. Nějak mě nenapadá, jak by měl být napnutý altíkem nebo čimkoliv jinym, je tam všechno na pevno.
A další věc, co mi vrtá hlavou je, proč na řemenici na klice mám nasazenou ještě druhou řemenici pro druhý řemen, který tam ale neni. Takhle to mám třeba řešený na bmw, že na klice jsou 2 řemenice a ta druhá co je víc vepředu je pro malý řemen jen pro klimu, jenže tady je i ta klima řešená pouze jedním, ale delším řemenem.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 07.04.2018 06:40
od Jemar
Když tady čtu o dvojité řemenici na klice, pak mě napadá, jestli tam nemáš motor z FFII, ten už napínák neměl, jedna řemenice pohání čerpadlo, altík a servo, druhá pak klimu. Řemen se nasazuje pomocí přípravku (takový plech s náběhem se nasadí na řemenici) a je součástí "lepší" sady řemenů. V knize jak na to, je to popsané. Návod je od strany 29.
Lepší by byla ale fotka nebo kód motoru, takhle tady můžeme diskutovat donekonečna.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 07.04.2018 10:50
od paveld
No když kouknu do Jak na to pro FF2, tak ten řemen tam je na obrázku přesně jako u mě. Mám ale jak v TP, tak i na motoru označení FYDB, navíc na víku ventilů je ZETEC.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 07.04.2018 11:46
od miki21
Stejný motor se dvěma řemenicemi jsem kdysi koupil do svého jako výměnný díl od rOmika a byl z jedničkového FF s automatem. Kód FYDB následně přeražen na FYDA. :mrgreen: Nikde a od nikoho jsem se nedopátrel, na co tam ta druhá řemenice je. Jestli to má nějakou souvislost s automat. převodovkou nikdo neví, ale ostatní komponenty jsou naprosto schodné. Nic se neupravovalo, jen se odstroji starý a naházelo se to na nový.
Přehodil se i původní napínák.
Dapadá mně zásah nějakého kutila- český mechanik dokáže kouzlit, aby dosáhl funkčnosti.
jediné co jsem k tomu našel- http://www.fordcat.ru/attachments/png/S ... 136002.png

http://www.fordcat.ru/attachments/png/S ... 085701.png
:nixw:

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 07.04.2018 16:47
od paveld
Dík za reakci, asi to tak tedy má být nejspíš no... možná nějaký mezityp nebo něco co se vyrábělo jen krátce.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 15.04.2018 21:00
od paveld
Tak řemen OK, doopravdy pasuje, ale mám jiný dotaz - měnil jsem ho spolu s rozvody a po seskládání motoru se zdá vše OK akorát to má na volnoběh 2000ot. Povedlo se mi při odpojování konektoru rozbít čidlo teploty, co je ve hlavě mezi svíčkama (vytrhnul se mi konektor z čidla) a nový ještě nemám. Může to být tím nebo mám hledat chybu jinde? Děkuji :-).

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 16.04.2018 07:38
od petulak
bude to čidlem.

Re: Napínací kladka 1.6 zetec

Napsal: 16.04.2018 12:24
od paveld
Dík, taky si myslím, že to s tím bude souviset :-)