Chci se také podělit o poznatky z provozu otáčky řeším dlouuuuuuho :
1. při přidání plynu cca kolem právě 2200 ot. při jízdě - cukání = kabely vadné, jde to poznat na svíčkách, zda je soustava funkční, jedna byla černa, ostatní 3 krásné. Zase garaž test - koupil jsem cívku na doporučení autorizáku za 900kč - na nic nepomohlo. mám tedy dvě, kabely za 500kč.
2. Hučení zadní kola - ložiska 2ks - vyřešeno
3.kousnutá ručka způsobila přehřátí zadních brzdových bubnů, rozteklo se těsnení "prasátek" kapalina unikala po kapkách, jak sem stál přes noc se zatahnutou ručkou, tak při prvním pohybu auta bylo slyšet třísknutí od zadního kola - no prach z brzd + kapalina přilepily obloženi k bubnu - ale fungovalo normálně - výměna obložení a prasátek - vyřešeno
4. pojistka regulátoru ventilátoru přerušená , šla jen pozice 4, řešení : tepená pojistka myslím 10A 99°C, přibodovat na stejnou vzdálenost jako originál nebo zalisovat na dutinky jako kabel - pevně !! ( cena pojistky 20kč, cena odporového pole 350kč - to si člověk rozmyslí) POZOR jiné dráty nebo odpory nedávat - kámošovi vyhořelo auto, protože mu to jeden profík opravil odporem, ten začal průchodem proudu žhavit no a asi 4 dny jezdil a kouř z kapoty, hasiči a plno lidí. Havířov u Globusu asi 2 roky tomu.Fokus byl Fuč.
5. nedojíždí stěrač zadní - dělal si co chtěl, sem tam nejel - zlomené kable v husím krku mezi 5tými dveřmi - jednoduchá oprava - jinak jak nestříká kapalina na okno vzadu, ale ve předu ano, tak je možné i zlomení hadičky v husím krku - ustřihl jsem hadici, strčil ditinku a oblepil el. páskou - tlak tam moc není drží to 2,5 roku. jinak ta kapajina pak teče do dveří nebo do kufru
nej bonus je flek na polstru střechy vzadu.
Přední stěrač jezdil, ale nevracel se - relé KO. 500kč nové 150 kč vrakáč celá pojistkovka i s pojistkami a relé a ještě v pořadači
6. peklo mám s problikávajícím ABS - údajně přístrojovka - abs funguje zkoušeno mnohokrát, diag bez efektu, vše ok. Takže buď ta přístrojovka, nebo nevím. Dá se to vyřešit jednoduše přemostěním - ale to jen pro zkušence. Já jsem zatím lenivec to udělat, blikání tedy toleruji. Nevím zda opravdu typ přístrojovky na to má vliv a nechci vyhodit 500kč jen za pokus - přemostění je jistota, jen jsem to zatím neověřil. Kroužky a ABS čidla, vše mám ok, tím to tedy není.
7. při malo benzínu v nádrži, auto nechtělo jet, po opětovném nastartování, zase cca 2-3 km ok (cesta do práce 5km) doljel jsem na benzín, doplni cca 10L a vše za OK.. - zanesené palivové čerpadlo - byl tam písek a nějaký sliz. Musí se sundat nádrž jinak smůla. Já a nůžky na plech ale měly jiný názor - střihl jsem si hadičku čerpadla, zákonitě poslední střih. Takže čerpadlo čísté, hadice opravené, díra natřena a zakrásněna plastovou krytkou od té doby problém zmizl. Myslel jsem že je to vodou v nádrži, lil jsem tak ethanol (možná proto ten sliz) 1 L eth asi 22kč. 0,5 L směsi s obsahem 90% ethanolu na odstranění vody z nádrže asi 120kč - volba byla jistá 5L ethanolu do nádrže na cca 10L benz.
8. voda v kufru - kde se tam vzala ?? špatné těsnění odfukových žaluzií - zanesené hlínou a při dešti voda hup do kufru + těsnění pod zadními světly.
9. často praskající žárovky - regulátor alternátoru - podle diag ok. ale aby 2x za rok jedno světlo, no nedalo mi to. 650kč a 30minut práce. Od té doby klid a baterka taky lepe v zimě drží
Pokud to tu nepatří tak sorry, ale musel jsem se podělit, a budu přidávat poznatky. Jak budou. Auto z NDR rok 2003, já ho koupil 2015 po 2. majiteli.(1. byl němec)