Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od finsa » 16.02.2023 12:57

Celý to je pos*aným nahoru. Elektroauta mají své výhody, ale tlačí se v celé Evropě až moc natvrdo bez ohledu na různé podmínky. Průměrný Němec si prostě místo nového nafťáku za míč koupí elektromobil. Průměrný Čech který je rád že si může dovolit jetého nafťáka po Němcovi má strach co bude a zda nebudou elektromobily cestou zpátky na stromy kvůli (ne)dostupnosti, infrastruktuře apod. Nezbývá než doufat že za těch 12 let stihneme dobudovat infrastrukturu a platy / ceny aut se pohnout tak aby průměrný Čech nemusel místo do auta sedat do autobusu.

A když ne tak tu budeme mít druhou Kubu a budeme v provozu udržovat 30 let staré krámy protože nové krámy budou mimo naše možnosti, takový socialistický skanzen 2.0 :perfect:
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Uživatelský avatar
Straces
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 04.05.2021 04:23
Bydliště: Šternberk

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Straces » 16.02.2023 13:15

Problémem je to, že o tom rozhodují lidé, kteří tomu vůbec nerozumí a mají v tom akorát svoje zájmy. Místo toho, aby šli pozitivní cestou a elektroauta masivně zvýhodňovali (když to chcou tak tlačit), tak jdou z druhé strany přes zákazy a restrikce. Pokud to takto zůstane a nevzpamatují se, nedopadne to dobře. Není nic připraveno a už se elektromobilita tlačí a tlačí tou špatnou cestou, to mě na tom nejvíc štve. :palec_dolu:
Až budou mít připravený na každém rohu nabíječky, elektroauta se budou nabíjet v rámci minut (případně automatizovaně měnit baterie vybité za nabité), až bude rozumný dojezd elektro aut, infrastruktura připravena na ten velký nápor nabíjení, pak budou podmínky pro to, aby se začalo s postupnými restrikcemi..
Spalováky jsou vylepšovány víc jak sto let. Ucházející elektromobil míň jak 20.
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 16.02.2023 13:24

stano. píše: 16.02.2023 11:45 To iste s autami. Co (ne)bolo v tej kokcafke za 600.000 a ake mala vlastnosti. V porovnnai s tym, co kupis teraz za rovnake peniaze. Ked chces auta silou mocou co najlacnejsie, preco nie aj mobil a TV? Nestaci 32"? Musi mat kazdy aspon 55"?
Jakou "silou mocou"?

Přirozený vývoj té techniky je snižování ceny a zvyšování užitné hodnoty. První auto bylo drahé, pomalé, mělo vysokou spotřebu, špatně se ovládalo... první počítač dtto. Dneská koupíš notebook za 5000 a ovládání je user-friendly. Před 30 lety jsi dal za stolní PC 40 000, o notebooku sis mohl nechat jen zdát a ovládal jsi ho před DOSovou příkazovou řádku.

A s autem je to podobné, resp. bylo, ale před pár lety se to začalo obracet a cena aut začala růst. Plán je vyrábět velká, těžká a drahá elektroauta... která jsou navíc co do používání horší než spalovací, protože jsi omezený dojezdem a dlouhou dobou nabíjení. (Samozřejmě "nájezd 100 km denně musí stačit každému", tak určitě...)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 16.02.2023 13:35

Notebook za 5000? Kde, aky? Taky na urovni slapacieho auticka?
Mindzujete ako keby do konca roka zakazali jazdit spalovakom, zatvorili vsetky benzinky a donutili vas kupit novy elektromobil z vlastneho. Viete kde ste boli pred 15 rokmi? Co tu bolo vtedy? Ziadne suchacie telefony, kazda domacnost nemala internet, mobilne data boli GPRS technologia (aj rychlost) s cenou panenskych slz, kazde druhe auto dymilo a smrdelo tak, ze sa nedalo dychat, vodici museli bezne pred kazdym startom natahat benzin (s105/120 boli este bezne auta), doma mali TV hlbsie ako sirsie, atd. O komercnom lietani do vesmiru len snivali, nejake obrazovky v aute a samojazdiace auta boli len v scifi filmoch.
Tak vies co tu bude o 15 rokov? Lebo ak ano, napis, budem miliardar.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 16.02.2023 13:45

Jasně, za 15 let někdo vymyslí kosmickou technologii baterií, které při váze 50kg budou mít energii na 800km jízdy a dobijou se za 10 minut. A současně nebude stát raketu. Tak určitě.

Tyhlety debaty o elektroautech se jenom znova a znova opakují a výsledek je pořád stejný: Dnes máš elektroauto, které je 2x-3x dražší, dlouho se nabíjí a má omezený dojezd. A výfuk má v Polsku... takže je rozhodnuto, že benzín už nepotřebujeme a pokud si zákazníci myslí něco jiného, tak jim ho rovnou zakážeme. A říkáme tomu "pokrok".
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 16.02.2023 13:56

Taknsa tocime znovu dookola. Jazdis 800km jednym tahom bez prestavky?

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 16.02.2023 14:22

stano. píše: 16.02.2023 13:56 Taknsa tocime znovu dookola.
Ano, to jsem napsal taky :-)
stano. píše: 16.02.2023 13:56 Jazdis 800km jednym tahom bez prestavky?
Najedu 800 km mezi dvěma návštěvami benzínky, tak jsme na to zvyklý, stejně jako spousta dalších lidí, kteří ani jinou možnost nemají (každý nemá domeček s vlastním parkovacím stáním). To je 10 minut času jednou za 800 km. Naproti tomu současné auto na každou hodinu cesty 20-30 minut nabíjíš. Nebe a dudy.

Majitelé elektroaut jsou odsouzení k předčasné smrti po předávkování kofeinem ("než se nám auto nabije, tak si vypijeme kafe").
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 16.02.2023 14:40

pkadecka píše: 16.02.2023 14:22 Naproti tomu současné auto na každou hodinu cesty 20-30 minut nabíjíš.
Aaaaale netrep.

Nemusis kafe. Ja nepijem, neznasam. Kazdych 200-300km/2-3 hodiny zastanem, ponatahujem sa, pochodim, idem dalej. Auta uz maju navigacie, spojenie s mobilom, aktualne dopravne informacie atd. Doplnia sa aktualne informacie o volnych nabijackach, pripadne aj system rezervacie. Das ciel cesty a auto spocita optimalnu trasu, zarezervuje nabijaci stojan, a mozes vyrazit.
Dnes su bezne 400km dojazdy. Kolkokrat rocne ides na dlhsiu cestu?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 16.02.2023 15:11

Škoda, že se stářím auta(baterky), se ty intervaly " ponatahování a procházení" opakují častěji. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 16.02.2023 15:21

stano. píše: 16.02.2023 14:40
pkadecka píše: 16.02.2023 14:22 Naproti tomu současné auto na každou hodinu cesty 20-30 minut nabíjíš.
Aaaaale netrep.
To jsem si nevycucal z prstu, to jsou data z www.autonabijecka.cz --> dělali dálkové testovací jízdy. 20 minut nabíjení na každou hodinu cesty jsou reálná data. Představ si, že to máš do práce tam i zpátky 2 hodiny = denně 40 minut nabíjíš = 3 hodiny a 20 minut času týdně. Se spalovacím autem jednou týdně za 10 minut dotankuješ plnou.

https://www.autonabijecka.cz/elektromob ... odminkach/
https://www.autonabijecka.cz/1712-km-el ... tigo-iv-2/
stano. píše: 16.02.2023 14:40 Dnes su bezne 400km dojazdy. Kolkokrat rocne ides na dlhsiu cestu?
Můj typický pátek: až 250 km za den. Hyundai Kona 39,2kWh (850 tisíc ceníkovka): až 305 km dojezd; rezerva na 55km cesty není mnoho; Kona 64kWh už je za 1,05 mega, dojezd má až 484 km. A to je to v podstatě malé auto velikosti fabie.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od finsa » 16.02.2023 16:07

Všichni řešíte nepravé otázky, dojezd je pro 90% lidí a tras dostatečný už nyní, rychlost nabíjení na rychlonabíječkách taky. Většinu lidí by spíš měly trápit otázky jestli těch nabíječek bude dost pro všechny, jestli to zvládne energetická infrastruktura dostatečně rychle nabíjet a hlavně jestli na nové elektroauto budou lidi mít peníze, popř. zda a jak budou fungovat baterky v ojetých autech.

Zatím to elektroauto ve srovnání se spalovákem prohrává na plné čáře. Vlády mají 12 let (nebo 2 ?) na to s tím něco udělat.

Pro zajímavost se koukněte na týpka který se snaží cestovat na elektromotorce po Evropě.
https://www.youtube.com/@MarcTravels
Většina jeho videí by se dala shrnout do toho že nedělá nic jiného než že řeší kam dojede, jestli tam bude nabíječka a zda má čip/aplikaci která mu vůbec umožní nabít.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 17.02.2023 06:25

finsa píše: 16.02.2023 12:57 A když ne tak tu budeme mít druhou Kubu a budeme v provozu udržovat 30 let staré krámy protože nové krámy budou mimo naše možnosti, takový socialistický skanzen 2.0 :perfect:
Ale nebude, neboj. Když ty předražené krámy s omezeným použitím nebudou mít ty správné prodeje, tak lobbisté zatlačí, vznikne nová likvidační daň, poplatek, zákon o emisích... Však oni si už něco vymyslí. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 17.02.2023 08:26

stano. píše: 16.02.2023 14:40
Nemusis kafe. Ja nepijem, neznasam. Kazdych 200-300km/2-3 hodiny zastanem, ponatahujem sa, pochodim, idem dalej. Auta uz maju navigacie, spojenie s mobilom, aktualne dopravne informacie atd. Doplnia sa aktualne informacie o volnych nabijackach, pripadne aj system rezervacie. Das ciel cesty a auto spocita optimalnu trasu, zarezervuje nabijaci stojan, a mozes vyrazit.
Dnes su bezne 400km dojazdy. Kolkokrat rocne ides na dlhsiu cestu?
Tohle je nekonecna diskuze, proste el.auta jsou nasilim tlacena bez pozitiv pro 99% populace, prirovnani k mobilum je scestne, Tve prirovnani urcitych prikladu je podle me minimalne ucelove, ten jejich vyvoj byl podle trhu, technologii a zakaznik se sam rozhodl, el. auta tlaci eurobolsevici nasilim a v tom je ten rozdil, zpusobi to obrovske problemy v hospodarstvi, jen Ford oznamil obrovske propousteni a dalsi se pridavaji, na automobilky jsou navazani dalsi vyrobci, dodavatele, tohle melo byt postupne a ne konec bez technologii, infrastruktury a propoctu co to zpusobi. Jak uz jsem psal, proc se za 200 let el.auto neprosadilo, protoze neni celkove lepsi v pouzivani jak klasicky spalovak. Vem si zakaz tep. elektraren, teplaren, ktere jsou vybaveny odlucovaci, filtry. Ted lidi zacinaji topit zase vsim bordelem, kde je tedy ta ekologie? Kde je prinos tech "ekologickych" zakazu, proste jen banda humanitne vzdelanych "ekoteroristu" prosazuje bezmyslenkove svoji vizi bez premysleni, jako treba kdyz jim do toho hodil vidle Putin. Poslechni si Pepu jak povida o sve ceste na sever, staci byt dal od mest a el.auto je v prd.. pro bezne denni pouzivani a to bylo tusim Norsko no.1 v el.autech. :nixw: CR. se holenba, ze ma perfektni vedeni(rozvody) el. energie, ted v krizi nastal boom stresnich el. a ejhle, Cez zakazal pripojeni, neni na to kapacita site, to je jen priklad toho co by se melo udelat driv a pripravit Evropu na elektromobilizaci. :nixw:
Mm. Ty laboratorni dojezdy, kolik je to v provozu, kdy nemuzes klesnout pod urcitu mez, ani nabijet na 100%, jinak mas za chvilku po baterkach.
Mm2. Proc nejdou postupnou cestou hybridu a dal podle vyvoje technologii?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 430
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 19.02.2023 15:36

pkadecka píše: 16.02.2023 14:22
stano. píše: 16.02.2023 13:56 Jazdis 800km jednym tahom bez prestavky?
Najedu 800 km mezi dvěma návštěvami benzínky, tak jsme na to zvyklý, stejně jako spousta dalších lidí, kteří ani jinou možnost nemají (každý nemá domeček s vlastním parkovacím stáním). To je 10 minut času jednou za 800 km.
Kolega v práci (2 malé děti) přišel se zajímavým nápadem:
Že by mohl koupit mírně ojetého Superba II TDI a zavřít ho do roku 2035 do garáže.
Děti už asi budou mít v té době řidičáky a ve škole by mohly ohromovat spolužáky:
"Táta má v garáži auto, do kterého můžeme se ségrou sednout a jet třeba do Marseille (1400 km) v jednom tahu.
A když tam během pár minut natankujeme, můžeme rovnou vyrazit zpátky."
A ostatní budou říkat:
"Nekecej, my když jedeme z Prahy na Lipno na chatu, tak pak celý víkend dobíjíme, abychom dojeli zase domů."

Ten švindl elektromobilistů je totiž v tom, že nikoho nezajímá kolik ujede v průměru, ale jestli a jak jeho auto zvládá extrémy.
Dojedu v pohodě v létě do Chorvatska k moři? Dojedu v pohodě v zimě do Francie na lyže?
To je oč tu běží.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 19.02.2023 15:39

Tata ma v garazi auto, ktore pre 20 rokmi mohli ist 1400km, ale teraz je mu na prd, lebo nema do neho naftu :totlsmile:
To je take sedlacke, kupit naftovu kokcafku/superba kombi. Na dovolenku do chorvacka. Raz za 2 roky. A zvysnych 355 dni v roku nim jazdi jeden clovek 10km do roboty a naspat.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů