Vysoký volnoběh jízda
Napsal: 20.01.2020 18:11
Ahoj Fanoušci Fordu
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW. Mezi mondei jsem nenašel odpověď.
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW. Mezi mondei jsem nenašel odpověď.
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II