1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
KoumiCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 19.11.2022 19:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od KoumiCZ » 10.12.2022 15:37

Ano, sypu si popel na hlavu. Děkuji :wallbash:

Dovedou to přehrát i mimo autorizované servisy a nebo je tento konkrétní krok doménou výhradně autorizovaných servisů?

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 03.01.2023 16:39

PROGRESS REPORT: Úplně teď časově nezvládám problém se škubáním nějak zkoušet řešit, jenom jezdím. Akt. nájezd cca 210tis km, škubání se projevuje stejně "často" a stejně "silně" jako dosud, tedy žádná změna. Sem-tam se podívám přes diagnostiku, zatím žádná relevantní chyba nevyběhla. Pokud se nic nezmění, mám v plánu současně s rozvody (čekají mě ve 220tis km) udělat i svíčky, kabely a zapalovací modul, jestli něco z toho nepomůže. Zvažoval jsem i novou škrtící klapku, ale to už by byl skutečně jen výstřel do tmy.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 04.01.2023 16:47

Začni svíčkami (ber originály), je to nejlevnější a jestli jsou hodně staré, aspoň to přidá na výkonu v nízkých otáčkách, kdyby ne na škubání.

KoumiCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 19.11.2022 19:51

Re: Cukání při rozjezdu u FIII - 1.6 Ti-VTC 77 kW

Příspěvek od KoumiCZ » 08.02.2023 21:44

KoumiCZ píše: 09.12.2022 19:17 Zdravím, mám Ford Focus 3. generace r.v. 2011, motor 1.6 Ti-VTC 77 kW, najeto 125000 km, právě po výměně svíček (byly NGK, nyní originální) a auto při rozjezdu za studena, občas, na první a druhý převodový stupeň cuká ... Co by to prosím mohlo být? Nějaké tipy, rady, na co se připravit? Děkuji.

EDIT: Jen bych chtěl ujasnit, že se to takto chovalo i před výměnou svíček, proto se měnily.
Vyjel jsem aditivovaný benzín, který jsem byl léta zvyklý tankovat do své Mazdy 3 BK 1.6 77 kW a natankoval jsem obyčejný Natural 95 u EuroOilu, jak zde někdo radil a skutečně, je po cukání.
KoumiCZ píše: 09.12.2022 19:17 ... a jakoby se přidušuje. Nejcitelnější je to asi na druhém převodovém stupni, kdy se tomu moc nechce do otáček.
No a tohle zatím přetrvává. Nějaké tipy ještě? Děkuji.

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 09.02.2023 07:00

KoumiCZ: Zmenšit odtrhy na svíčkách ?? (jestli jsou s normální elektrodou, tak nejprv zkontrolovat, jestli mají 1.15mm, což teď bývá u "originálů" výchozí hodnota, pak případně zkusit i na 1mm?) A při jednom tajtrlíkování vyčistit škrticí klapku a váhu vzduchu u filtrboxu, stav PCM ventilu a hadice od něj, to nic nestojí, snadno se k tomu dostaneš a aspoň budeš mít přehled, co vše vypadá OK...

KoumiCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 19.11.2022 19:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od KoumiCZ » 09.02.2023 10:34

To vše jsou bohužel věci, které mi absolutně nic neříkají. Auta vnímán jako neskutečnej vo*er :wallbash: . Při příští návštěvě servisu se s tím budu muset svěřit, ale děkuji.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 10.07.2023 22:09

PROGRES REPORT: Tak po půl roce se znovu ozývám. Poslušně hlásím, že jsem to vzal sakum prásk, takže vyměněno:
  • svíčky (origo Motorcraft)
  • zapalovací kabely (origo Bosch)
  • zapalovací modul (origo Bosch)
Subjektivně se auto trošku lépe "budí" z nízkých otáček, ale příčina škubání to bohužel nebyla. To přetrvává (možná mírně slabší, ale to už by byla spíš spekulace.

Aktuální nájezd lehce přes 220tis km, takže mě čekají rozvody. Od těch neočekávám, že by měly na škubání jakýkoliv vliv.

PS: Jako možného podezřelého ze škubání jsem podezříval i přesuvníky vaček, tak jsem nahlásil servisu (neautorizovaný, ale se specializací na Ford), že bych je chtěl také vyměnit. Ale servisman mi oznámil, že za 17 let, co dělá servis na tyto motory, tak to při rozvodech dělal jenom 2x a že to "nemá smysl dělat preventivně". Tak nakonec tedy pouze klasické rozvody...
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 217
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 22.07.2023 00:02

Já jsem jeden z mála co ty přesuvníky nechal preventivně vyměnit i s rozvodama. Tehdy jen kvůli tomu, že pokud začnou fungovat špatně (omezeně) tak se musí nastavit znovu rozvody. Ale problému s cukáním to skutečně nepomohlo. Když jsem bylpak později na hlubší diagnostice tak mi mechanik řekl, že fungují (ty nové) dobře, je tam procentní rozsah natáčení obou těch vaček.
U mě s cukáním žádný definitivní verdikt, auto používá hlavně manželka, ale po výměně snímače klikové hřídele a taky po tom co jsme přestali parkovat na skloněném nájezdu, tak dříve zmíněné občasné výrazné cukání pri rozjezdu pocituju dost méně.

Jinak pro potřebu jízdy do práce jsem koupil Focuse 1,6 Zetec 2003, a jak už tu bylo řečeno, ty emisní normy ten motor dle mého názoru dost otupily.
Zčásti určitě vyšší hmotností, ale hlavně chut do otáček je u toho původního motoru (mám FYDA) prostě podstatně vitálnější. Hlavně z nižších otáček.
Nad 3t se to už srovná, ale do té doby prostě i s vct se tomu vůbec nechce. Ale myslím že zrada bude i v individuálním stavu daného vozu, třeba někdo s vct by řekl že nemám pravdu. Myslím si, že ty staré Zetecy jely všechny podobně ale ty nové ověšené Euro limity atd, tak že každý se s tím pere tak nějak "po svém". Já jen můžu říct že motor Duratec 1,6 ti-vct 77kw není v reálu v ničem lepší než 1,6 Zetec 74kw...
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 27.08.2023 17:35

PROGRESS REPORT: Ze zoufalství a absence dalších nápadů na to, čím by škubání mohlo být způsobeno, jsem zkusil vytáhnout pojistku F22 pro odpojení adaptivního dobíjení. Říkal jsem si, jestli škubnutí nesouvisí s momentem, kdy motor přechází mezi "nedobíjením" při záběru a "dobíjením" při brzdění motorem. Po ujetí pár set km od té doby zatím žádná změna, tzn škube dál...

Je to takový výstřel do tmy, ale setkal se už někdo s tím, že by škubání bylo způsobeno např. opotřebovaným potenciometrem plynového pedálu?

Jinak poslední dobou začala růst spotřeba (cca o půl litru až litr) a projev motoru je tupější. Tak nevím, jestli je původcem aktuální vlna veder v kombinaci s permanentně puštěnou klimatizací, nebo jestli se jedná o (potenciálně související) problém...
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od reckoname » 27.08.2023 18:43

Plynový pedál je kapacitní, neopotřebuje se jako odporový. Ale to neznamená, že nemůže být vadný.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 27.08.2023 19:34

Nárůst spotreby o půl litru a tupy projev může být podle meho měření klidně klima, případně v kombinaci s podhustenymi pneumatikami nebo vaznoucimi třmeny brzd (zkontroluj teplotu) libovolně víc, ale na to je tu určitě jiné vlakno.

Teď zkouším 98oktanový benzín od ONO (jakože procistim motor pomocí obsazeneho ETBE místo lihu 8) )+ VIF a kromě dobrého pocitu zatím po prvni nádrži nevidím rozdíl, ani při tom mikroskubani na začátku plynu. Pokladam to holt za součet ruznych vuli a prodlev v pohanecim retezci a spojich.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 27.08.2023 19:44

Díky za tipy, ty podhuštěné pneu bych asi vyškrtnul, kontroluji docela často. Spíš jsem uvažoval, jestli by příčina nemohlo být něco v tomto smyslu viewtopic.php?t=51575 a nezkusit vyměnit lambdy, přeci jen nájezd je už 225tis km, z čehož je 100tis mých a budou tedy zřejmě původní. Nejprve by je to ale asi chtělo přes "osciloskop" na live datech proměřit, protože žádná chyba mi na rozdíl od situace popisované v tom vlákně nesvítí. Nevím, jestli lze lambdy podězřívat i ze škubání, nebo jestli tady půjde o dvě rozdílné věci...
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od stano. » 27.08.2023 21:07

Na tupy prejav a zvysenu spotrebu som ti isiel tiez napisat, ze lambdy.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od jenikHK » 28.08.2023 07:52

Při 200+ tis km bych lambdu před katalyzátorem vyměnil a s osciloskopem ani nespekuloval.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od phofy » 28.08.2023 09:17

Lambda má určitou životnost, takže bych jí určitě vyměnil. Životnost se pohybuje okolo 160k km 8)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti