Stránka 1 z 1

1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 01.12.2020 15:50
od Peckin
Ahoj,
mám problém s Focusem 1.8 16V. Když jedu sám je to v pohodě ale když jedeme dva nebo je auto těžší, tak při přidání plynu jakoby cuká/vibruje. Připomíná mi to jízdu na 3 válce. Občas mi přijde, že i motor zhasíná při přeřazení, respektive hodně klesají otáčky. Na autě jsem vyměnil:
palivové čerpadlo a filtr, svíčky, kabely a cívku.
Máte někdo nápad čím by to mohlo být? Mám ještě jednoho na ND ale úplně bezmyšlenkovitě přehazovat díly nechci.
A ještě jeden dotaz. Vedle zapalovací cívka je taková malá kostka, to je nějaký senzor?

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 01.12.2020 17:53
od petulak
změř tlak na liště. + dej foto té " kostky".

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 02.12.2020 13:54
od spooon
Projevuje se to jinak když je motor studený a teplý? Mohla by to být váha vzduchu.

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 03.12.2020 00:01
od Peckin
Za tepla i zastudena pořád je to stejné

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 03.12.2020 00:08
od Peckin
Dnes jsem se bavil s automechanikem a podezřívá hadici od PCV ventilu. Prý to ve Fordu měnil jak na běžícím pásu.

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 09.12.2020 22:38
od spooon
a ještě zkusit jednoduchý test a to odpojit váhu vzduchu, co to bude dělat.

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 10.12.2020 08:25
od stano.
Kocka je odrusovac.

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 13.12.2020 22:32
od Olut
Přesně tohle mi dělala vydřená dráha na snímači polohy škrticí klapky. Závadu šlo vyčíst normání diagnostikou OBD II, přišli na to náhodou na STK. Snímač jsem (draze) koupil za nehorázných asi 400 Kč a od výměny a vymazání chyby z ŘJ se to neopakovalo.
Po výměně snímače se musí motor po zahřátí na pracovní teplotu několikrát vytočit od volnoběhu po omezovač, aby se do ŘJ uložily kalibrované hodnoty úplně uzavřené a úplně otevřené klapky.
Výměna snímače zabere pár minut, je snadno přístupný po otevření kapoty.

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Napsal: 13.12.2020 22:40
od stano.
Olut píše: 13.12.2020 22:32 Po výměně snímače se musí motor po zahřátí na pracovní teplotu několikrát vytočit od volnoběhu po omezovač, aby se do ŘJ uložily kalibrované hodnoty úplně uzavřené a úplně otevřené klapky.
Alebo kluc v polohe II. (rozsvietene kontrolky, motor nebezi), preslapnut par krat plyn na podlahu :P