Stránka 1 z 1
Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 11:05
od Fíkus1596
Zdravím všechny,
po servise (výměna vlnovce) se začal objevovat v interiéru zápach splodin. Děje se to jen pri ostřejší akceleraci (půlka plynu +). Ani nemusí být pouštěný ventilátor.
Děje se to hlavně při akceleraci z nižších otáček. Mám tam trojku, 1500 otáček a šlápnul na to. Okamžitě zápach splodin v interiéru. Nevěděl by někdo příčinu?
Re: Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 11:43
od petulak
tak asi bude někde dírečka, ve výfuku.

Re: Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 11:47
od Fíkus1596
petulak píše: 25.02.2021 11:43
tak asi bude někde dírečka, ve výfuku.
Ten je právě krom svodů celý nový včetně katu. Emisema to prošlo bez všimného v TP.
Re: Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 11:59
od miki21
Může to profukovat kolem těsnění svodů, pokud byly dole, nebo s s nima hýbalo při montáži vlnovce. Což jo, protože tam není místo na vaření na autě, takže pátrej kolem těsnění svodů.
Re: Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 11:59
od oscaar
Co si pamatuju mého Focuse 1.8 a 2.0 má svody výfuku otočené směrem dopředu k chladiči a sání ke kabině, 1.6 to má naopak, sáním dopředu a svody výfuku dozadu. Když jsem měl dírku ve vlnovci, byly spaliny cítit. Když jsem stál na místě, dostali se spaliny motorovím prostorem nahorů ke kapotě a k sání ventilátoru. Může tam být netěsnost svodů výfuku u motoru nebo k tomu vlnovci. Ve svodu může být prasklina a to by bylo i slišet.
Re: Zápach splodin v interiéru
Napsal: 25.02.2021 16:02
od vladka1
Děravej vejfuk. Buď nekvalitní výměna pletence - díra ve svaru, netěsní příruba u katu, příruba svodů, může prdnout i novej pletenec šmejd.. = vyreklamuj výměnu pletence.
Nebo ruplý svody - klasika, praskaj v místě spojení 4 trubek do jedný, dělaj se tam trhlinky..
V místě díry to bývá očouzený, nebo můžeš přicpat vejfuk hadrem a koukat odkud to funí, nebo to jde omydlit a vejfuk natlakovat (např. nasadit kus duše z kola a pomocník jen hubou foukne, bohatě stačí i ten mini přetlak a mydlinky krásně bublaj - najdeš i malý netěsnosti který jinak přehlídneš, např. trhlinka ve vlnovci pod pleteným obalem..
Ruplý svody jsem vařil přechodovou elektrodou Boehler Fox CN 23/12 Mo-A a drží to už přes 50 kkm (obvykle vařený moc dlouho nevydrží a rupne to znova)
Tipnul bytch tu přírubu u katu, bývá tam vyrezlá těsnicí plocha a těsnění to už neveme.. Může pomoct tmel, ale opatrně je to před katem, nesmí vylejzat dovnitř trubky (a sypat se do katu = ucpávat ho)