Takže velmi jednoduše -
Je to nutné i u 2.0i
Věc se má tak, že kolem převodovky je vcelku hodně místa ale nápravice pod ní prochází "diagonálně" a tím pak nezbývá dost prostoru na to jí dostat mimo dosah pro výměnu spojky.
Co se práce týče zkusím tu alespoň popsat nějakej rozsah, ale dělal jsem to na S-maxu poprvý a trvalo mi to nakonec dva dny, takže jako návod to uvádět určitě nechci.
Odstrojení jsem začal zvrchu. Vyndal jsem airbox včetně hadic, potom batierii a její plastovej držák. Pod ním je přístupný silentblok převodovky. Odpojil jsem od převodovky lanovody (stačí zmáčkout uprostřed), vycvaknul trubičku ze spojkového ložiska. Z odvzdušňováku jsem na ní nasadil čepičku a pozdějc jsem jí zaháknul za hadici od nádržky na brzdovku aby nepřekážela a netekla.
Ve starém spojkovém ložisku mi zůstalo těsnění trubičky, než jsem na to přišel stálo mě to dost brzdovky.... Je potřeba mrknout jestli tam je, je nasazený na samotný špičce přes ten plast co jí drží namístě.
Dál jsem pokračoval s nápravnicí, z ní je potřeba odcvakat kabel (vepředu) pak jsem sundal plastový kryt pod chladičem, vyháknul výfuk a zača se šroubama. První jsem odšrouboval řízení (18) potom příčnou výztuhu (13) a pak 4 hlavní šrouby (21). nápravnice se dá sundavat dvěma způsoby, já si nechtěl zavařit a tak jsem zvolil variantu vyrazit čepy z těhlic. Ta druhá je vyndat rameno z nápravnice a čepa nechat v těhlicích.
Pro rameno hrajě několik věcí - Především se zadním silenblokem povolíte stabilizátor ten pak víceméně může zůstat v autě a není pak problém vyháčkovat řízení. Navíc pokud nemáte stahovák na čepy tak vybouchat je z těchlice může být skutečný problém.
Důvod proč jsem vyndaval čepy je ten, že jsem je tam dával nedávno tudíž jsem měl jistotu že půjdou ven. A navíc mám Powerflexový silentbloky a ty zadní sjou sestavený tak, že se při manipulaci rozjíždí. Dostat přední rameno do nápravnice bylo docela obtížný a proto jsem se rozhodnul pro tuhle variantu. Je pak potřeba zajet kousek dozadu, napružit stabilizátor a řízení kolem něj jakoby obtočit. Nic moc práce ale dá se. Je taky potřeba sundat tyčky stabilizátoru (16+ imbus 5).
Pak už je všude hromada místa, takže podepřít motor, vytáhnout poloosy a jde se šroubovat převodovku. Z ní jsem sundal vespod silentblok motoru včetně té časti na převodovce, držák lanovoů i s nimi, a nakonec i držák na hlavní silentblok převodovky. Kolem dokola jsem šrouby (13) a až na dva jsou všechny stejný. Ty dva jsou delší a zašroubovaný od katalyzátoru, jeden přes něj dokonce nešel vytáhnout. Odšrouboval jsem i startér (šrouby jsou jakoby na 2x, povolí se matice od plechového krytu a pod nimi jsou šrouby startéru). Nevím jestli je to vůbec potřeba zapomněl jsem jeden šroub pod autem a hledal jsem na čem mi ještě převodovka visí.
Na spojce si myslím že je už všechno jasný, jenom dvouhnotu jsem nakonec nevyměnil, protože jsem debil a nepodíval jsem se co je tam za šrouby. Je to vnejší torx asi e12 ?? někdo mě doplní
DOPLNÍM SE SÁM - SPRÁVNÝ OŘECH JE E14. V sobotu večer bez auta se shání blbě. Dvouhmota nakonec nevypadala tak moc blbě, takže si to někdy za rok dva třeba zopakuju.
Složení je obráceně než rozložení. Já jsem si trochu zavařil, že jsem našrouboval první zpátky čepy ramen s tím že se pak pohodlně dostanu pod nápravnici heverem a přizvednu si jí tam kde jí budu šroubovat. Ve skutečnosti to ale smerdělo rozložením vnitřních kloubů poloos, takže příště zas asi trochu jinak.
Toť vše na závěr pár fotek.