2,0i 107kw duratec syda

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 20.04.2022 23:10

Vim, ze je k tomuto motoru i samostatné vlákno, ale v mondeu mk3.
Ja ho mam ve focusu mk2 pofl.
Asi rok řeším problém. Po zahřátí motor ztrati vykon a to az tak, ze kdyz jsem jel 15 minut v kolone, tak jsem se nebyl schopny rozjet.
Diagnostika nic nepise, mam kompletne cele nové sání, selenoidy k ovladani vyrivych klapek se taky tváří v pořádku, olej nebere, voda se neztrácí... Svicky jsem menil, ale tam bych problem nehledal, pac jednak to nepomohlo, druhak by mi forscan hlasil špatné zapalování a kdyz jede motor na 3 valce, tak to vypada a zní jinak...
Je jedno, jestli jedu na lpg nebo benzín. Vyfuk je zadek novy, kat se strednim tlumicem původní....
Auto jede jakoby se zatazenou ruční brzdou....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od jenikHK » 21.04.2022 06:57

Sice na duratecu 1.8, nicméně motory jsou hodně podobné - a projevy byly úplně stejné - po 10-20 minutách poskakování v koloně (vlastně jen při vyšších teplotách v létě) :arrow: po výjezdu / rozjetí kolony motor s malým výkonem :arrow: vytáhnout to třeba na dálnici v mírném stoupání na 80 bylo dost náročné. Po pár minutách jízdy se vše srovnalo a motor jel normálně.

Ač se solenoidy klapek zdály v pohodě - po výměně se to ani jednou nestalo. Rozborka původních solenoidů nic mimořádného nepotrvdila.
Moje hypotéza je, že se v podmínkách kolony na motoru upečou a neprepinaji jak mají.
V mém případě se solenoidy projevovaly cuknutím někde kolem 2800 otáček pod plným plynem na pětku, pokud jsem před tím brzdil motorem a nebo jel jen lehce. Taky jen při letních teplotách.
Zkoušel jsem svíčky / cívky + škrtící klapka, výměna filtru vzduchu - žádná změna.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od Jemar » 21.04.2022 07:06

Pokud se nepletu, SYDA je motor přizpůsobený pro spalování benzínu nebo alternativních paliv LPG nebo i CNG. Kvůli alternativním palivům jsou tyto motory vybaveny ventily a ventilovými sedly z tvrzených materiálů.
Asi jako po první možné příčině bych šel po správném nastavení systému LPG, oba systémy se vzájemně ovlivňují.
Další možné příčiny (obecně):
  • zapalování motoru
  • váznoucí brzdy
  • vložka vzduchového filtru je ucpaná
  • nízký tlak paliva v systému
  • EGR ventil zůstává v otevřené poloze
  • snímač teploty chladící kapaliny
  • ucpaný katalyzátor

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 21.04.2022 15:12

Kluci, děkuju za nasměrování. Zkusim teda vymenit ty selenoidy z kamosova funkcniho auta a pak půjdu dál podle vyse vypsaneho seznamu
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od jenikHK » 21.04.2022 17:41

Dej pak prosím vědět, čeho jsi se dopátral - mě osobně velmi překvapilo, jak nefunkční vířivé klapky přiškrtí motor (byť je to poměrně logické, pokud zůstanou zavřené kdy nemají).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od stano. » 21.04.2022 17:46

Ked vidis o kolko zmensia prierez nasavacieho kanalu, tak sa cudujem, ze to auto 80 aj ide.

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 21.04.2022 18:46

V sani jsou klapky dvoje a na ty vnitřní vidět není 🥴
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od jenikHK » 21.04.2022 19:17

Pokud máš na mysli druhou sadu klapek, která přepíná délku sání, tak ty se otevírají při poměrně vysokých otáčkách (tuším kolem 4000) a rozhodně nezpůsobí zásadní snížení výkonu, pokud nefungují
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3961
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od Mufin01 » 22.04.2022 07:28

Loni jsem řešil občasnou ztrátu výkonu u zahřátého motoru na svém maxu. Příčinou byl tento bazmek na fotce. Mě ale na závadu spolehlivě navedla diagnostikovaná chyba P2008 - přerušený obvod řízení klapek sacího potrubí.
Přílohy
20210828_122713.jpg

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 22.04.2022 14:53

Jj, selenoidy ovladani klapek mam taky v hledáčku. Ale chybu mi to nepíše žádnou a podle mereni ohmetrem se zdaji být taky ok
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od jenikHK » 22.04.2022 15:19

Je to tak, pokud není vinutí cívky přerušené, tak diagnostika chybu nevypisuje - klapky v sání nedávají žádnou zpětnou vazbu jednotce, zda a kdy se překlopí.
Ještě mě napadá, v chvíli, kdy motor ztratí výkon, odpojit konektor od solenoidů, případně hadičku ovládání - aby se klapky otevřely...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 01.05.2022 21:11

Dnesni progres....
Vymena svicek za originál trochu pomohla, nicméně to furt nebylo ono.
Pak si kolega všiml, že mám vypadle táhlo od podtlakového ovládání vnitrnich klapek.
Vymena, reset adaptaci a 20km projížďka a zda se, ze je po problému....
Uvidime v týdnu, ceka me vylet do Ostravy, cca 100km. To bude krest ohněm....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 02.05.2022 19:39

Přátelé, kamarádi....
Po 3/4 roce hledání a stekání se, že to nejede, problém vyřešen 😀
2,0i 107kW za studena jel jak měl, ale po zahřátí se motor dusil a nechtěl jet. V extrému se mi stalo, že jsem nebyl schopný se rozjet....
Dostal jsem několik dobrých rad, některé byly i mimo.
Nicméně, furt jsem měl pocit, že to ma málo vzduchu, tak jsem zkoušel provizorní náporové sání atp...
Takže jsem se zacílil na klapky v sání a podle rad jsem objednal selenoidy na podtlakové ovládání klapek. I když se mi podle všeho zdály v pořádku.
Ve čtvrtek jsem zkusil ještě vyměnit hadičky od podtlakového ovládání, jedna byla natržena, ale bez výsledku.
V neděli jsem na otočku zajel ke kolegovi pro svíčky, páč jsem tam měl nějaké Bosch iridium, což byla jedna z možností....
Změna byla znát, nicméně furt to nebylo ono...
Když už jsem myslel, že jedu dom bez výsledku, tak si kolega všiml, že mi chybi nějaký žlutý táhlo právě od podtlaku ke klapce...
Celý natěšeny jsem mazal domů, páč mám tady ty věci ještě po výměně sání a vrhl jsem se na opravu...
Nakonec jsem zjistil, že tam táhlo mám, černé, ale bylo vycvaknute z kulového čepu....rok starý a je vychozený tak, že tam nedrží...
Takže...po výměně a smazání adaptací mi fofik zase jede, jak má 😀
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od gecko-x » 15.05.2022 18:43

Beru to popořadě, takze ted prisel na řadu dalsi z problémů.
Cely rok, co auto mam, tak řeším cukani se motoru a skoro klepání. Myslel jsem, ze se ozyva klika, ale ukazalo se, ze mi vynechává zapalování. Forscan lifedata mi ukazeje, mimo jine, pocet vynechanych zápalů a pokazde, kdyz cukne, tak pribyde nezapal....
Volnobezne otacky jsou ok, cca 750/min.
Co mi hlava vubec nebere, tak kdyz odpojim hadicku zadniho selenoidu ovladani klapek, tak to prestane a motor jen seveli...
Jakou muze mit souvislost poloha klapek se zapalem?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: 2,0i 107kw duratec syda

Příspěvek od Stehnak » 15.05.2022 19:09

Přisaje vzduch a svíce pak už chudou směs nezapálí ?
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů