2,0i 107kw duratec syda
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
2,0i 107kw duratec syda
Vim, ze je k tomuto motoru i samostatné vlákno, ale v mondeu mk3.
Ja ho mam ve focusu mk2 pofl.
Asi rok řeším problém. Po zahřátí motor ztrati vykon a to az tak, ze kdyz jsem jel 15 minut v kolone, tak jsem se nebyl schopny rozjet.
Diagnostika nic nepise, mam kompletne cele nové sání, selenoidy k ovladani vyrivych klapek se taky tváří v pořádku, olej nebere, voda se neztrácí... Svicky jsem menil, ale tam bych problem nehledal, pac jednak to nepomohlo, druhak by mi forscan hlasil špatné zapalování a kdyz jede motor na 3 valce, tak to vypada a zní jinak...
Je jedno, jestli jedu na lpg nebo benzín. Vyfuk je zadek novy, kat se strednim tlumicem původní....
Auto jede jakoby se zatazenou ruční brzdou....
Ja ho mam ve focusu mk2 pofl.
Asi rok řeším problém. Po zahřátí motor ztrati vykon a to az tak, ze kdyz jsem jel 15 minut v kolone, tak jsem se nebyl schopny rozjet.
Diagnostika nic nepise, mam kompletne cele nové sání, selenoidy k ovladani vyrivych klapek se taky tváří v pořádku, olej nebere, voda se neztrácí... Svicky jsem menil, ale tam bych problem nehledal, pac jednak to nepomohlo, druhak by mi forscan hlasil špatné zapalování a kdyz jede motor na 3 valce, tak to vypada a zní jinak...
Je jedno, jestli jedu na lpg nebo benzín. Vyfuk je zadek novy, kat se strednim tlumicem původní....
Auto jede jakoby se zatazenou ruční brzdou....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Sice na duratecu 1.8, nicméně motory jsou hodně podobné - a projevy byly úplně stejné - po 10-20 minutách poskakování v koloně (vlastně jen při vyšších teplotách v létě) po výjezdu / rozjetí kolony motor s malým výkonem vytáhnout to třeba na dálnici v mírném stoupání na 80 bylo dost náročné. Po pár minutách jízdy se vše srovnalo a motor jel normálně.
Ač se solenoidy klapek zdály v pohodě - po výměně se to ani jednou nestalo. Rozborka původních solenoidů nic mimořádného nepotrvdila.
Moje hypotéza je, že se v podmínkách kolony na motoru upečou a neprepinaji jak mají.
V mém případě se solenoidy projevovaly cuknutím někde kolem 2800 otáček pod plným plynem na pětku, pokud jsem před tím brzdil motorem a nebo jel jen lehce. Taky jen při letních teplotách.
Zkoušel jsem svíčky / cívky + škrtící klapka, výměna filtru vzduchu - žádná změna.
Ač se solenoidy klapek zdály v pohodě - po výměně se to ani jednou nestalo. Rozborka původních solenoidů nic mimořádného nepotrvdila.
Moje hypotéza je, že se v podmínkách kolony na motoru upečou a neprepinaji jak mají.
V mém případě se solenoidy projevovaly cuknutím někde kolem 2800 otáček pod plným plynem na pětku, pokud jsem před tím brzdil motorem a nebo jel jen lehce. Taky jen při letních teplotách.
Zkoušel jsem svíčky / cívky + škrtící klapka, výměna filtru vzduchu - žádná změna.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Pokud se nepletu, SYDA je motor přizpůsobený pro spalování benzínu nebo alternativních paliv LPG nebo i CNG. Kvůli alternativním palivům jsou tyto motory vybaveny ventily a ventilovými sedly z tvrzených materiálů.
Asi jako po první možné příčině bych šel po správném nastavení systému LPG, oba systémy se vzájemně ovlivňují.
Další možné příčiny (obecně):
Asi jako po první možné příčině bych šel po správném nastavení systému LPG, oba systémy se vzájemně ovlivňují.
Další možné příčiny (obecně):
- zapalování motoru
- váznoucí brzdy
- vložka vzduchového filtru je ucpaná
- nízký tlak paliva v systému
- EGR ventil zůstává v otevřené poloze
- snímač teploty chladící kapaliny
- ucpaný katalyzátor
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Kluci, děkuju za nasměrování. Zkusim teda vymenit ty selenoidy z kamosova funkcniho auta a pak půjdu dál podle vyse vypsaneho seznamu
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Dej pak prosím vědět, čeho jsi se dopátral - mě osobně velmi překvapilo, jak nefunkční vířivé klapky přiškrtí motor (byť je to poměrně logické, pokud zůstanou zavřené kdy nemají).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Ked vidis o kolko zmensia prierez nasavacieho kanalu, tak sa cudujem, ze to auto 80 aj ide.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
V sani jsou klapky dvoje a na ty vnitřní vidět není
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Pokud máš na mysli druhou sadu klapek, která přepíná délku sání, tak ty se otevírají při poměrně vysokých otáčkách (tuším kolem 4000) a rozhodně nezpůsobí zásadní snížení výkonu, pokud nefungují
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Mufin01
- Test driver
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 04.10.2010 15:32
- Bydliště: štatl jak sviňa
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Loni jsem řešil občasnou ztrátu výkonu u zahřátého motoru na svém maxu. Příčinou byl tento bazmek na fotce. Mě ale na závadu spolehlivě navedla diagnostikovaná chyba P2008 - přerušený obvod řízení klapek sacího potrubí.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Jj, selenoidy ovladani klapek mam taky v hledáčku. Ale chybu mi to nepíše žádnou a podle mereni ohmetrem se zdaji být taky ok
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Je to tak, pokud není vinutí cívky přerušené, tak diagnostika chybu nevypisuje - klapky v sání nedávají žádnou zpětnou vazbu jednotce, zda a kdy se překlopí.
Ještě mě napadá, v chvíli, kdy motor ztratí výkon, odpojit konektor od solenoidů, případně hadičku ovládání - aby se klapky otevřely...
Ještě mě napadá, v chvíli, kdy motor ztratí výkon, odpojit konektor od solenoidů, případně hadičku ovládání - aby se klapky otevřely...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Dnesni progres....
Vymena svicek za originál trochu pomohla, nicméně to furt nebylo ono.
Pak si kolega všiml, že mám vypadle táhlo od podtlakového ovládání vnitrnich klapek.
Vymena, reset adaptaci a 20km projížďka a zda se, ze je po problému....
Uvidime v týdnu, ceka me vylet do Ostravy, cca 100km. To bude krest ohněm....
Vymena svicek za originál trochu pomohla, nicméně to furt nebylo ono.
Pak si kolega všiml, že mám vypadle táhlo od podtlakového ovládání vnitrnich klapek.
Vymena, reset adaptaci a 20km projížďka a zda se, ze je po problému....
Uvidime v týdnu, ceka me vylet do Ostravy, cca 100km. To bude krest ohněm....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Přátelé, kamarádi....
Po 3/4 roce hledání a stekání se, že to nejede, problém vyřešen
2,0i 107kW za studena jel jak měl, ale po zahřátí se motor dusil a nechtěl jet. V extrému se mi stalo, že jsem nebyl schopný se rozjet....
Dostal jsem několik dobrých rad, některé byly i mimo.
Nicméně, furt jsem měl pocit, že to ma málo vzduchu, tak jsem zkoušel provizorní náporové sání atp...
Takže jsem se zacílil na klapky v sání a podle rad jsem objednal selenoidy na podtlakové ovládání klapek. I když se mi podle všeho zdály v pořádku.
Ve čtvrtek jsem zkusil ještě vyměnit hadičky od podtlakového ovládání, jedna byla natržena, ale bez výsledku.
V neděli jsem na otočku zajel ke kolegovi pro svíčky, páč jsem tam měl nějaké Bosch iridium, což byla jedna z možností....
Změna byla znát, nicméně furt to nebylo ono...
Když už jsem myslel, že jedu dom bez výsledku, tak si kolega všiml, že mi chybi nějaký žlutý táhlo právě od podtlaku ke klapce...
Celý natěšeny jsem mazal domů, páč mám tady ty věci ještě po výměně sání a vrhl jsem se na opravu...
Nakonec jsem zjistil, že tam táhlo mám, černé, ale bylo vycvaknute z kulového čepu....rok starý a je vychozený tak, že tam nedrží...
Takže...po výměně a smazání adaptací mi fofik zase jede, jak má
Po 3/4 roce hledání a stekání se, že to nejede, problém vyřešen
2,0i 107kW za studena jel jak měl, ale po zahřátí se motor dusil a nechtěl jet. V extrému se mi stalo, že jsem nebyl schopný se rozjet....
Dostal jsem několik dobrých rad, některé byly i mimo.
Nicméně, furt jsem měl pocit, že to ma málo vzduchu, tak jsem zkoušel provizorní náporové sání atp...
Takže jsem se zacílil na klapky v sání a podle rad jsem objednal selenoidy na podtlakové ovládání klapek. I když se mi podle všeho zdály v pořádku.
Ve čtvrtek jsem zkusil ještě vyměnit hadičky od podtlakového ovládání, jedna byla natržena, ale bez výsledku.
V neděli jsem na otočku zajel ke kolegovi pro svíčky, páč jsem tam měl nějaké Bosch iridium, což byla jedna z možností....
Změna byla znát, nicméně furt to nebylo ono...
Když už jsem myslel, že jedu dom bez výsledku, tak si kolega všiml, že mi chybi nějaký žlutý táhlo právě od podtlaku ke klapce...
Celý natěšeny jsem mazal domů, páč mám tady ty věci ještě po výměně sání a vrhl jsem se na opravu...
Nakonec jsem zjistil, že tam táhlo mám, černé, ale bylo vycvaknute z kulového čepu....rok starý a je vychozený tak, že tam nedrží...
Takže...po výměně a smazání adaptací mi fofik zase jede, jak má
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 656
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Beru to popořadě, takze ted prisel na řadu dalsi z problémů.
Cely rok, co auto mam, tak řeším cukani se motoru a skoro klepání. Myslel jsem, ze se ozyva klika, ale ukazalo se, ze mi vynechává zapalování. Forscan lifedata mi ukazeje, mimo jine, pocet vynechanych zápalů a pokazde, kdyz cukne, tak pribyde nezapal....
Volnobezne otacky jsou ok, cca 750/min.
Co mi hlava vubec nebere, tak kdyz odpojim hadicku zadniho selenoidu ovladani klapek, tak to prestane a motor jen seveli...
Jakou muze mit souvislost poloha klapek se zapalem?
Cely rok, co auto mam, tak řeším cukani se motoru a skoro klepání. Myslel jsem, ze se ozyva klika, ale ukazalo se, ze mi vynechává zapalování. Forscan lifedata mi ukazeje, mimo jine, pocet vynechanych zápalů a pokazde, kdyz cukne, tak pribyde nezapal....
Volnobezne otacky jsou ok, cca 750/min.
Co mi hlava vubec nebere, tak kdyz odpojim hadicku zadniho selenoidu ovladani klapek, tak to prestane a motor jen seveli...
Jakou muze mit souvislost poloha klapek se zapalem?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: 2,0i 107kw duratec syda
Přisaje vzduch a svíce pak už chudou směs nezapálí ?
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů