Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Napsal: 23.04.2022 19:16
Zdravím,
prošel jsem fórum a nenašel odpovídající řešení, proto vás chci poprosit - než začnu řešit servis - o vaše názory a tipy, co by mohlo být špatně. Jde o Focus II, 2010, benzín, kombi, 1.6/74 kW, nájezd asi 165tis. km.
Potíže:
- příznak 1: Po rozjezdu se do půl minuty ozve zadrnčení, které pocítím i v pedálu. Zvuky se těžko popisují, ale nejpřesnější je zvuk, jako by "zadrnčení, jako by se povolilo napnuté lanko". Prostě DRNK. Nezávisle na tom, jestli se rozjíždím na rovince nebo při rozjezdu na pěti metrech přejíždím retardéry nebo se auto zhoupne na odvodňovacím žlabu, až poté se ozve zadrnčení, nerovnost na to nemá vliv.
- příznak 2: Při průjezdu levotočivou zatáčkou se občas ozve stejné zadrnčení DRNK, někdy zakončené vyšším cvaknutím jako spojení nějakých kovových částí - DRNK, CVAK. Tohle zadrnčení (+cvaknutí) v pedálu necítím, ale je možné, že při vyšší rychlosti to prostě zanikne. Zato při průjezdu pravotočivou zatáčkou se občas ozve ostré drnčení, prostě DRRRRRRRRRRRRRRRRR a po narovnání cesty zase ok. Tohle v pedálech cítím určitě. Stává se to v rychlosti od cca 50 kmh, ale vždy se to ozve v pravotočivé zatáčce, která má nerovnost - tj. auto se při zatáčení nakloní doleva, ale silnice má v sobě trošku dolík, který nutí auto opětovně zatížit pravou stranu, přestože je zatáčka pravotočivá. Tzn. odlehčení levé strany a opětovné zatížení pravé. Kontrolky nesvítí (abs, esr, co všechno tam může svítit...).
Dosavadní snahy:
- výměna pružin a uložení (pružiny byly uhnité)
- výměna vymlácených předních tlumičů
- auto na STK ok (zajišťoval servis), ale je možné, že se závada začala projevovat chvíli po STK
Jinak auto jezdí fajn. Nehučí, nesjíždí gumy, nepíská, kromě výše zmíněného nevibruje, chová se normálně. Máte nějaký tip, na co se zaměřit?
Díky
jonlew
prošel jsem fórum a nenašel odpovídající řešení, proto vás chci poprosit - než začnu řešit servis - o vaše názory a tipy, co by mohlo být špatně. Jde o Focus II, 2010, benzín, kombi, 1.6/74 kW, nájezd asi 165tis. km.
Potíže:
- příznak 1: Po rozjezdu se do půl minuty ozve zadrnčení, které pocítím i v pedálu. Zvuky se těžko popisují, ale nejpřesnější je zvuk, jako by "zadrnčení, jako by se povolilo napnuté lanko". Prostě DRNK. Nezávisle na tom, jestli se rozjíždím na rovince nebo při rozjezdu na pěti metrech přejíždím retardéry nebo se auto zhoupne na odvodňovacím žlabu, až poté se ozve zadrnčení, nerovnost na to nemá vliv.
- příznak 2: Při průjezdu levotočivou zatáčkou se občas ozve stejné zadrnčení DRNK, někdy zakončené vyšším cvaknutím jako spojení nějakých kovových částí - DRNK, CVAK. Tohle zadrnčení (+cvaknutí) v pedálu necítím, ale je možné, že při vyšší rychlosti to prostě zanikne. Zato při průjezdu pravotočivou zatáčkou se občas ozve ostré drnčení, prostě DRRRRRRRRRRRRRRRRR a po narovnání cesty zase ok. Tohle v pedálech cítím určitě. Stává se to v rychlosti od cca 50 kmh, ale vždy se to ozve v pravotočivé zatáčce, která má nerovnost - tj. auto se při zatáčení nakloní doleva, ale silnice má v sobě trošku dolík, který nutí auto opětovně zatížit pravou stranu, přestože je zatáčka pravotočivá. Tzn. odlehčení levé strany a opětovné zatížení pravé. Kontrolky nesvítí (abs, esr, co všechno tam může svítit...).
Dosavadní snahy:
- výměna pružin a uložení (pružiny byly uhnité)
- výměna vymlácených předních tlumičů
- auto na STK ok (zajišťoval servis), ale je možné, že se závada začala projevovat chvíli po STK
Jinak auto jezdí fajn. Nehučí, nesjíždí gumy, nepíská, kromě výše zmíněného nevibruje, chová se normálně. Máte nějaký tip, na co se zaměřit?
Díky
jonlew