Problém s filtrem pevných částic

Odpovědět
Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od dusanlulka » 09.01.2018 15:03

Pri montovaní nového filtra je nutné spraviť diagnostiku vozidla. Taktiež je nutné spustiť regeneráciu nového filtra a spraviť nastavenia tak aby vozidlo spoznalo že je tam nový DPF (filter pevných častíc) filter.
Je veľmi dôležité aby pred montážou nového dpf filtra bola presne identifikovaná príčina zlyhania pôvodného DPF/FAP filtra.
Je zakázané používať výfukovú pastu v prednej časti katalyzátor/DPF. V opačnom prípade hrozí upchatie monolitu. V takom prípade okamžite končí platnosť záruky.
Dôrazne sa odporúča výmena lambda sondy ako aj tesnení pri výmene DPF/katalyzátora filtra.
Po montáži nového DPF filtra/katalyzátora odporúčame aby vozidlo bežalo 10 minút na voľnobeh alebo pozvolnú jazdu v úseku cca 12 km. Toto by malo predĺžiť životnosť DPF filtra/katalyzátora.

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 09.01.2018 15:17

Tak myslím si, že 260tisíc na jeden filtr je docela výkon. Usuzuji tak, podle rozpadajících se matek které drží filtr s výfukem dohromady. Rset udělám, regeneraci zatím ne, pokud pudou i nadále probíhat nějak moc často a budou tam nějaké chyby, tak jí udělám. :irre:
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 09.01.2018 15:19

vladko píše:Jasně, že se po namontování nového statická nedělá.
K čemu by tak asi byla. Vyměnit filtr, vyresetovat a jezdit.
Nic víc, nic míň ;-)
Taky si myslím... uvidíme. To je jako vyměnit si třeba odpad u vany a ještě ty nové trubky prolít krtkem.. nedává to logiku.
a vidím, že ty máš filtr nový, takže jsi tu regeneraci nedělal? Kolik máš najeto, jakým stylem a jak je na tom filtr?
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 09.01.2018 15:44

Reset hodnot tlakovyho cidla + nasledna regenerace dle pokynu diag

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 10.01.2018 09:27

Je mi jasné co píše dílenská příručka, ale není nutné být jejím otrokem a dodržovat ji do puntíku.
Člověk by měl taky používat vlastní rozum.
Promiň, ale jako měnit například funkční lambda sondu při výměně DPF je fakt úlet.
Já statickou provedl na svém starém filtru jen jednou a už nikdy to autu znovu neprovedu.
Měření emisí je proti tomu léčebná kúra.
Nevidím tam třeba nikde doporučení výměny oleje. To mi přijde třeba logičtější jelikož se v tom motorovém prostoru udělá takové horko že klidně může dojít k přepálení oleje. Navíc se tam stříká tolik nafty navíc že naředění taky hrozí.

Hlavně DPF jako takové je celkem primitivní zařízení a jediné co z něj ŘJ může dostat je dif. tlak a odhadovat tak v průběhu několika měření za jak dlouho bude nutné znovu spustit regeneraci.
Prostě z jedné vstupní veličiny si toho více nevycucáte ani kdyby jste se snažili sebevíce.

Takže reset vlastně maže jen nějaké historické data a nastaví počítadlo životnosti filtru na tuším 100 000km což je nějaká výchozí hodnota. No a pak z toho jen nějakým pochybným výpočtem postupně ubírá km (ne dle najetých) až jednoho krásného dne zahlásí že by bylo fajn filtr vyměnit.

Původní filtr jsem tam měnil ve 185 000. Jen vyresetoval hodnoty. Jak je na tom teď a kdy probíhají regenerace netuším. diagnostiku se snažím už nepřipojovat. Kdysi jsem to dělal a byl z toho pořád nervózní co tam zase vyčtu. Takže netuším jaká hodnota životnosti je tam teď. Najeto má tedy teď 40 000km.
To moje zkušenost.
Chápu že servisy se snaží vyměnit vše co doporučuje výrobce auta, ale jim je to jedno a jde jim to na ruku že ze zákazníka vymámí více peněz.
Já si dělám na autě s pomocí otce mechanika v důchodu téměř vše a dílenskou příručku se tedy nemusíme striktně řídit a máme ji spíše jako pomocníka.

Jsem se nějak rozepsal, pardon :-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 10.01.2018 11:13

Vladko, dík za vyčerpávajicí odpověď, to mi stačí. :perfect:
A pokud to platí, tak vidím že jsi z Ostravy, kam jezdím několikrát za měsíc :wink:
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Sagic » 10.01.2018 20:02

Vladko, nevim co je tak strasneho na staticke regeneraci? Ja ji delal asi 3x a tocit motor na 4k otacek po dobu par minut mi zas tak hrozne neprijde. Ano mereni do maximalnich na emisich to je jina, to by se delalo zle i me (nastesti sem nezazil a rikam hned ze sem nepodplacel, je to ale jiny pribeh). Regenrace byla hotova vzdy za chvili a motoru to nejak neuskodilo, vymenil se olej a hotovo.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 11.01.2018 10:20

Asi záleží jak moc je filtr zacpaný. Dle toho se bude odvíjet délka té statické. U mě to trvalo dost dlouho aspoň tedy pocitově :-) Já měl však filtr před smrtí. Auta jsou konstruované tak, že počítají s náporovým chlazením. Teď nemyslím jen chlazení vody, tomu pomůže automatické puštění sahary, ale vše ostatní v motorovém prostoru se chladí právě tím protékajícím vzduchem. Při statické bude teplota v motorovém prostoru určitě vyšší než při běžném provozu při stejném zatížení motoru.
Další otázkou je jestli je statická regenerace vůbec k něčemu dobrá. Jestli běžná provozní regenerace nemá nakonec stejnou účinnost jako ta statická. Nutné ji spustit bude asi v případě, kdy auto padá do nouzáku dříve než dokáže spustit běžnou. A k tomu je dle mého i určená. Podle mě je to funkce poslední záchrany v autě a neslouží to dle mého pro běžné užití.
Aspoň jsem se nikde nedočetl, že by se měla v nějakých pravidelných intervalech spouštět.
To je prostě jak se na to dívám já.
Sagic možná by bylo fajn, když ji občas pouštíš, naměřit hodnoty dif tlaku při jízdě před statickou.
Pak ji provést a zase naměřit při jízdě. A Třetí měření jaké hodnoty budou, když to změříš po regeneraci, která se spouští sama během jízdy. To třetí měření je však těžké trefit :(

Myslím, že tohle by nám dalo odpověď jestli statická dokáže filtr lépe vyčistit.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Sagic » 11.01.2018 10:49

Rad bych, ale auto uz nemam a nemusim tak resit DPF (muzu ale zase uplne jine problemy :mrgreen: )

Me trvala par minut a otevrel jsem kapotu a dobry, pravda je ze extra vedro nebylo. Spoustel jsem ji proto, ze se mi rozvecela kontrolka cca co mesic ze filtrace je na hrane ucinosti nebo tak nejak. DPF mel uz taky svoje za sebou najeto 170 tis. Kontrolka vzdy zhasla po 5 nastartovani tak jsem vzdy pred vymenou oleje udelal statickou a pak menil olej a mel jsem vzdy pak o chvilicku dyl klid od kontrolky ale rychle se to vratilo do puvodniho stavu :D
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 11.01.2018 15:33

Jasne. Auto dnes už ani tak není na ježdění jako spíš drahý kurz na sebeovládání :-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 12.01.2018 16:50

Tak jsem dneska přehazoval filtr a kuk ho frajera...
Obrázek
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vita_k » 12.01.2018 17:17

Ju, to ty nebo někdo před tebou?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 12.01.2018 17:24

Já ne, někdo přede mnou, a asi dávno podle rozpadlých matek na spoji filtr-výfuk. Ten filtr hezky zvoní jak je prázdný.
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od hihi » 24.01.2018 00:49

Takže je to jasné. Mno, jsem zvědav na emise při současných postupech jejich měření.

Jinak podle mě dělat statickou regeneraci po výměně filtru za nový je zbytečná věc (reset udělat). Není imho reálný důvod a popis v servisním úkonu za něj nepovažuji. Naopak souhlasím s tím, že když se udělá (nezávisle na důvodu) je rozumné a nutné vyměnit olej.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Permabond » 24.01.2018 19:20

Už to řeším, pokusím se to reklamovat, potřebné dokumenty včetně fotky od FORDA mám. Nový filtr čeká v garáži... V pátek se rozhodne. :nunu:
Edit: tak mi dali 5 tisic... 8)
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti