FoFo combi 1.6L 74kw 1999 FYDA chyba P0135 - vyhřívani lamda sondy
Napsal: 02.08.2022 14:21
Ahoj mám dotaz na zkušenější.
Řeším problém s Lamdou na mém FoFo combi 1.6L 74kw 1999 FYDA. 238tis. km Kolísající otáčky při zatížení světly, větrákem topení, klímou , stahováním oken atd.
Vyskytl se problém s kolísajícími otáčkami a zvětšoval se. Prošel jsem anabázi s hadičkami, ventilem, očista klapky, čidlo polohy klapky dále kontrola těsnosti hadiček kolem klapky - skrze únik podtlaku atd. Výměna alternátoru už odcházel nedobíjel. Čidlo rychlosti. Test čidla teploty v hlavě. Vždy jsem se dostal o kus dále.
Nicméně mě zůstal problém s lamdou. Po Úpravě správnosti a opravě konektoru sondy. Přehozené pořadí kabelů na pinech. (Asi vadný svazek v prvovýrobě. Na původní sondě byli vodiče v konektoru dle svazku v autě. Nové díly after market a origo ford měli zapojení jiné.) Mě stále v řídící jednotka hází chybu P0135.
A dotaz zní. Spíná řídicí jednotka skrze zem topení sondy? Protože + 12V je skrze pojistku F18 10A pořád proti zemi zapojeno po nastartování. Anebo topení sondy jede pořád. Auto se chová ok a v pořádku. Ale chyba se vyskytuje pořád i po vymazání. Je otázka, jestli je stále zapojené vytápění korektní a jestli ANO jak jednotka pozná nefunkční vyhřívaní.
Pokud NE (a to si myslím je korektní stav) je buď proražený tranzistor v ŘJ nebo někde kabel na cestě k ŘJ. Takže který pin na konektoru do ŘJ je určen pro spínaní uzemnění vyhřívaní lambda sondy. V dostupných schéma na netu jsem to nedohledal.
Taky si nemyslím že by vydrželo vyhřívaní sondy dlouhou dobu, pokud bude topit i při zatížení motoru.
Předem díky za info.
Řeším problém s Lamdou na mém FoFo combi 1.6L 74kw 1999 FYDA. 238tis. km Kolísající otáčky při zatížení světly, větrákem topení, klímou , stahováním oken atd.
Vyskytl se problém s kolísajícími otáčkami a zvětšoval se. Prošel jsem anabázi s hadičkami, ventilem, očista klapky, čidlo polohy klapky dále kontrola těsnosti hadiček kolem klapky - skrze únik podtlaku atd. Výměna alternátoru už odcházel nedobíjel. Čidlo rychlosti. Test čidla teploty v hlavě. Vždy jsem se dostal o kus dále.
Nicméně mě zůstal problém s lamdou. Po Úpravě správnosti a opravě konektoru sondy. Přehozené pořadí kabelů na pinech. (Asi vadný svazek v prvovýrobě. Na původní sondě byli vodiče v konektoru dle svazku v autě. Nové díly after market a origo ford měli zapojení jiné.) Mě stále v řídící jednotka hází chybu P0135.
A dotaz zní. Spíná řídicí jednotka skrze zem topení sondy? Protože + 12V je skrze pojistku F18 10A pořád proti zemi zapojeno po nastartování. Anebo topení sondy jede pořád. Auto se chová ok a v pořádku. Ale chyba se vyskytuje pořád i po vymazání. Je otázka, jestli je stále zapojené vytápění korektní a jestli ANO jak jednotka pozná nefunkční vyhřívaní.
Pokud NE (a to si myslím je korektní stav) je buď proražený tranzistor v ŘJ nebo někde kabel na cestě k ŘJ. Takže který pin na konektoru do ŘJ je určen pro spínaní uzemnění vyhřívaní lambda sondy. V dostupných schéma na netu jsem to nedohledal.
Taky si nemyslím že by vydrželo vyhřívaní sondy dlouhou dobu, pokud bude topit i při zatížení motoru.
Předem díky za info.