Ztrata vykonu pri jizde

Odpovědět
Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 02.09.2020 22:45

Jezdím i město i dálky, obojí často. Filtr má dostatek příležitosti k regeneraci.
Cukání a zřejmě i syčení způsobuje právě už zmíněná pravá klapka v sání. Když vytočím motor na neutrál, hodně až k 5000 ot/min, klapka se neotevře a vznikne na cca sekundu podtlak až se plastový kryt sání na motoru ,, přicucne'' (prohne). A že je to tvrdý plast.
V hadičce, která klapku ovládá ale podtlak je... Tak zkusím vyměnit a uvidíme
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 09.10.2020 21:37

Výměna proběhla, koupil jsem jinou použitou klapku, kde levá klapka pracovala bez problému. Rozebral jsem ji, levou ozubenou osičku s membránou namontoval do pravé na původním sání. I když je to vše tvrdý plast, co rád praská, práce cca na hodinku. Stála 1000 Kč oproti 5.500 Kč za komplet nový díl.
Klapka pracuje jak má (několikrát demontováno, vyzkoušeno a znovu namontováno). Auto jede jak má ovšem jakmile mu šlápnu na krk, vícekrát během třeba 100 Km - předjíždění, kopec s podřazením atd., prostě motor vytočím nad 2000,2500 ot/min, auto ztrácí tah. Postupně. Nejprve po přeřazení přichází asi sekundová až dvousekundová ,,mezera" než auto začne zabírat (jako by vám někdo přišlápnul brzdu). Později, když jedu stejným stylem auto nakonec netáhne vůbec, jak už tady bylo psáno několikrát. Vypnu motor na 10 sekund a je to zas OK ale pokud nastartuju okamžitě, problém stále trvá.
Cukání i když ne jako u porouchané klapky přetrvává ale opravdu jen sotva citelně. Vždy pod jemným plynem a čím menší rychlostní stupeň, tím znatelněji.

Co se týče ztráty výkonu, táta měl stejný problém u služebního Opelu a za vše mohlo těsnění turba. Jestli těsnění u napojení nebo jiném, nikdo neví. v servisu mu prostě řekli těsnění. Služební auto, tak se moc neptáš...

Kam se mám ubírat dál? Budu rád za jakýkoliv názor. Díky
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Tomas_1 » 11.10.2020 12:26

Tiež som mal niečo podobné na FF2, strata výkonu a zasvietilo ozubenné kolečko.
Skontroluj všetky tlakové hadice tie hrubé, tuším do ERG.
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 11.10.2020 19:43

EGR je zaslepený :roll:
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Tomas_1 » 11.10.2020 21:09

Pán píše: 11.10.2020 19:43 EGR je zaslepený :roll:
Zaslepený je tam hore, nie ? A hadice môžu fučať.
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 15.10.2020 18:34

Šel jsem po hadicích k EGR ale jen ze shora - je tam špatný přístup a nic nenašel. Autu pozdě zabírá turbo, cca nad 2500 otáček a pak najednou vystřelí.

Na diagnostice tyto chyby:

P0238 obvod snímače A plnícího turbokompresoru
obvod. vysoká úroveň
přerušovaný

P0299 kapacita plnícího turbokompresoru nedostatečná
přerušovaný

P2456 čistič částic obvod snímače diferenciálního tlaku
přerušovaný

P0098 obvod snímače teploty nasávaného vzduchu 2
odbod. vysoký vstup

P242F částicový filtr vznětového motoru, omezení-nahromadění popílku
přítomen

P0490 řídící obvod recirkulace výfukových plynů
obvod. vysoká úroveň
přítomen

P0183 obvod snímače teploty paliva A
obvod. vysoký vstup

Je možné, že příčina těchto chyb je někde nějaká dirka v hadicích? Při jízdě je slyšet jakoby syčení, unik vzduchu. Bohužel nevím kde...
Rady po čem jít? Hadice a jejich těsnost nechám zkontrolovat mechanikem...
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Tomas_1 » 15.10.2020 19:26

Máš rok výroby 2005 boli tie tlakové hadice už menené ?
Mne najprv prasklo hore to koleno do ERG, teda bola tam diera. viewtopic.php?p=978209#p978209
A potom aj ta nižšie pred tou kovovou trubkou s čidlom. Bola prasknutá na spodnej strane a mechanik to zistil tak, že dole na motore bol bordel (olej, výfukové ... ) potom dieru nahmatal rukou.
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 15.10.2020 19:34

Tlakové hadice k EGR jsou pravděpodobně původní... Měnil jsem jen tlakovou hadici sání - z levé klapky k intercooleru.
Podle tvého obrázku jde o jiný motor, já to mám trochu jinak. Většina jsou kovové trubky a tam že by byla díra? :nixw: Zítra na to ještě kouknu a udělám foto.

Takže nejpravděpodobnější příčina je únik vzduchu? Čidla atd zatím neřešit?
Jinak díky za reakci :palec_nahoru:
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Tomas_1 » 15.10.2020 19:44

Nemáš za čo.
Len píšem čo sa mne stalo. Môže byť problém aj inde.
A nedymí ti to tak viacej ? Mne to teda aj dosť dymilo.
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 15.10.2020 19:50

Hele nekouří, olej se neztrácí, spotřeba 6-7 litrů (nejezdím na spotřebu ale čekal jsem nižší), krom toho pozdějšího zátahu turba a lehkého pocukávání při lechtání plynu, nic... Kontrolka motoru se třeba na týden rozsvítí a pak na týden zas zmizí...
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Tomas_1 » 15.10.2020 20:03

Tankuješ "normálnu" naftu (teda z bio zložkou), alebo dávaš aditiované nafty ? Skús tam dávať aditívum, možno tomu pomôžeš.
Vlastne nech ti odpovedia kompetentnejší :roll: .... podľa tých chýb DPF filter ? :D
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 15.10.2020 20:17

Tankuju klasiku u Benziny ale nemyslím si, že tyto problémy způsobuje nafta - turbo zabírá pozdě.
Co se týče DPF, cca 2 měsíce zpět byla doplněna aditiva a staticky vypálen... Diagnostika sice píše nějaké chyby ohledně DPF ale si myslím, že je to způsobeno tím, zatím nevíme...
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od jardab2 » 15.10.2020 20:44

Dela mi to taky, typicky po regeneraci DPF, restartuju to za jizdy a je na dalsich cca 700km po problemu. IMHO je to problem turba, DPF se podle obcas pripojene diagnostiky za jizdy chova celkem slusne, tlaky turba taky, netusim co je mimo limity.

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 31.10.2020 20:55

Jak myslíš ,,problém turba'' ?

Já mezitím vyměnil palivový filtr a čidlo tlaku výf. plynů. Nic. Chvíli se zdálo, že to pomohlo, auto pár km jezdilo dobře ale zas to začalo zlobit. Někdy mi auto spadne do nouzáku, turbo jako by neexistovalo, sotva se dostanu přes 2000 ot/min ale nerozsvítí se žádná kontrolka.

DPF je podle všeho v cajku. Průchozí a tlaky před a po jsou stejné. Tlak nikde neuchází, hadice jsou OK.
Dnes jsem ještě objednal měnič tlaku pro turbo, tak uvidíme...

Taky si myslím, že zakopanej pes bude někde kolem turba nebo řídící jednotky.
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Pán
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2019 13:23

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Pán » 05.11.2020 18:32

Čidlo tlaku turba vyměněno. Nepomohlo...

Zpočátku jízdy jede jak má. Akceleruje po přeřazení hned od nízkých otáček, táhne až 4000 ot/min a výš. Po chvíli už při přeřazení jakoby autu někdo přišlápl brzdu, táhne až kolem 2000 ot/min, při lechtání plynu lehce škube.
Pak už turbo neexistuje vůbec, nouzák bez kontrolky, na 2000 ot/min se rozjíždí celou věčnost. Mám už chuť ho zapálit...

Nejde tam palivo? Jde ho málo?
Vstřiky, čerpadlo???
Focus combi II 2005 2.0 Tdci 100kw, DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti