1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 03.11.2022 21:06

Nemýlim-li se, tak vířivé klapky (horní) jsou u stojícího motoru otevřené a sací potrubí je dlouhé (spodní klapky zavřené).
Po startu (tedy vytvoření podtlaku) se vířivé klapky zavřou.
Otevřou se znovu kolem 2800 otáček a dolní zůstávají zavřené.
Kolem 4000 otáček se otevírají spodní klapky (krátké sání).
Nejsnáze zkontrolujes tak, že pomocník startuje a ty pozorujes ovládací páku horních klapek - po startu se musí překlopit.

Asi bych ještě zkontroloval, zda a jak fungují oba aktuátory klapek (stačí na to i podtlak vytvořený "hubou" 8) )
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 04.11.2022 04:47

Vyskúšam

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 10.11.2022 05:51

Takže ďalší progres. Klapky sú ok, fungujú ako majú ale natankoval som 100ku benzín (obyč 100 bez čističov a podobne) a zdá sa my že už to menéj cuká po štarte.

Ďalšia vec, zdochnutie motora po naštartovaní sa vrátilo. Mám podozrenie na lpg pretože pri odpojení prívody do vstrekov a odpojení lpg od napájania motor už nezdochýna. Teoreticky by mohol prepúšťať reduktor ale keď 10km pred dojazdom vypnem lpg a dôjdem na benzín tak aj tak to zdochne po štarte.

Ďalší postup teda bude nájsť kvalifikovaný lpg servis a nechať to tam skontrolovať

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 667
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od gecko-x » 10.11.2022 12:26

Myslim, ze uz jsem to tu psal. Pokud membrana v reduktoru netěsní, tak ti furt prolíná LPG do sání.
Takze rano je v sani nahromadene mnozstvi dostatecne k tomu, abys startival s prechlastanym motorem. Lambdy to zachytí a RJ upravi mnozstvi benzinu tak, ze ti motor chcípne
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Jemar » 10.11.2022 12:47

Když vyřadíš LPG a smažeš benzínové adaptace motoru, jak se potom motor chová? Pokud je vše ok, neměl by samovolně zhasínat a postupně během pár desítek km by si měl vytvořit nové adaptace, které budou nezávislé na LPG. Těsně po startu motoru spalování neřídí lambdy, ty jsou funkční až po zahřátí na poměrně vysokou teplotu. Pokud bude motor fungovat dobře, bude problém na straně LPG, buď v nastavení směsi nebo nějaká porucha. Pokud nebude fungovat dobře, je třeba nejprve opravit běh na benzín, až pak řešit LPG

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 15.11.2022 06:03

Takže si to zosumarizujeme lebo už my z toho motoru je** :wallbash: :wallbash: .
Motor naštartuje ale hneď zdochne.
Druhý štart je ok ale motor sa pri pridaní plynu dusí. Keď po štarte pridám na pár sekund plyn tak motor nezdochne ale aj tak ho dusí.

Čo som zatial urobil:
-soft je najnovší
-vymenená škrtiaca klapka a egr (napriek tomu sa občas rozsvieti chyba p0400)
-klapky a solenoidy skontroľované
-celé sanie som mal dole, všetko skontroľoval a pretesnil, vyčistil som MAP (celý bol mokrý do benzínu) hadičky aj koleno pod saním skontrolované
-vyčistené benzínové vstreky
- teplota motora je pri štarte rovnaká ako okolitá teplota (podľa diag)
-úplne som odpojil LPG (hadice+napájanie), nechal 24h odpojenú batériu, prvý štart bol ok ale dusenie ostalo. Druhý už to robilo znova. Pojazdil som 4 dni a robí to znova. Štart na druhý pokus a dusenie. Takže tam chyba nebude.
-keď natankujem 100ku benzín tak motor dusí menéj ale aj tak dusí.
-napriek týmto problémom auto prešlo emisnou úplne bez problémov!

Uživatelský avatar
Marlosk
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Marlosk » 15.11.2022 07:46

Nápad/dotaz na ostatní: můžou mít takto pouze za studena problém lambdy nebo katalyzátor, jestli jsou už třeba na hraně?

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 15.11.2022 08:07

Nemala by. Lamda začína pracovať 20-30 s po štarte. To je presne ten čas kedy my prestane trhať autom

Uživatelský avatar
Marlosk
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Marlosk » 15.11.2022 08:18

Nojo, tak to už je mimo úvahu.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 15.11.2022 20:04

Takže jestliže motor v uzavřené regulační smyčce (zpětná vazba od lambdy) běží v pohodě,, tak bych možná tipnul bohatost směsi pro start a těsně po něm.
Což by mohlo mít souvislost s nižším než požadovaným tlakem paliva - máš jej tedy změřený pořádně, jak tu již dříve padlo?

A ta nová škrtící klapka - to je co zač? Respektive - jaké otáčky drží motor bezprostředně po startu?
A co EGR? Pokud je EGR ventil jako takový v pořádku, a skutečně funguje jak má, tak by chybu mohl vyhazovat i problematický TMAP (který měří de facto průtok za vyústěním EGR do sání).
Dovedu si představit, že pokud by dával lehce odlišné hodnoty, tak by se to nejvíce projevovalo při studeném startu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od stano. » 15.11.2022 20:09

Ak by za studena mal nizky tlak, tak v uzatvorenej slucke by adaptacie mali mat velmi vyrazne obohacovanie zmesi. Pozri tabulku, vo Fordiagu napriklad, ci nie je cela sytocervena, adaptacie cez 15 skoro v kazdom policku. Ak ano, menis palivovy filter ( aj s cerpadlom).

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 15.11.2022 20:29

Klapka je myslím Valeo ale tá na to nemá vpliv. Robilo to aj so starou a menil som ju len kôli tomu že my to poradil jeden mechanik.

Tlak paliva je 3,5 atm a drží si ho v celom spektre otáčok.

Egr je úplne nový a vyčistená je aj trubka do sania. Tá chyba naskakuje úplne sporadicky.

Zmes je určite bohatá lebo brutálne cítiť benzín z výfuku, okamžitá spotrrba po štarte je 99,9l.
MAP som vyberal so saním a bol zasvinený od benzínu aj celé sanie. Skúsil som štartovať s odpojeným MAP ale vôbec som nenaštartoval. Ak by bol zlý tak by to trhalo aj pod plným plynom nie?

Aby som popísal čo to robí: Zapnem klúč, zapne čerpadlo, našartujem, motor naskočí prakticky na pretočenie ale po pár sekundách chodu spadnú otáčky a motor zhasne. Druhý pokus, zase na brnk a motor si drží 1100ot. Skúsim pridať plyn a motor sa dusí, trhá a občas strelí do výfuku. Skúšam sa autom pohnúť, keď pridám pomaly plyn tak to ide ale pri plnom to okamžite dusí do 2000ot. Po cca 20-60sek A občasnom vynechaní ťahu už ide všetko v poriadku. Motor ťahá pekne v celom spektre otáčok bez zaváhania aj na benzín aj na lpg

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 15.11.2022 20:30

stano. píše: 15.11.2022 20:09 Ak by za studena mal nizky tlak, tak v uzatvorenej slucke by adaptacie mali mat velmi vyrazne obohacovanie zmesi. Pozri tabulku, vo Fordiagu napriklad, ci nie je cela sytocervena, adaptacie cez 15 skoro v kazdom policku. Ak ano, menis palivovy filter ( aj s cerpadlom).
Kúpil som kábel z číny ale ten je len na win xp🤦 ale keď si dám činsku diag tak dlhodobé adaptácie my po štarte ukazuje okolo -8 a krátkodobé +9 tak neviem či to je dobré alebo zlé. Ale sviečky sú čierne. Dlhodobú spotrebu mám 8l

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od stano. » 15.11.2022 20:37

Strc do hrdla nadrze lievik, alebo nieco, aby bola otvorena - nech sa vyrovna tlak. Potom startuj. Nejaky rozdiel?

Na volnobehu ma mat 3,8bar, nie?

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 15.11.2022 20:46

Vyskúšam ale podtlak sa tam nerobí. To som už pozeral. V "jak na to" píše od 3 do 4 atm tak neviem ale nerád by som zbytočne menil čerpadlo kôly 0,3 atm čo móže byť kľudne aj ochylka manometra.

Ja paradoxne nemám problém naštartovať. Problém je že 2-3s po štarte motor skape a po ďalšom pokuse ho dusí.

Mne to pripadá akoby kôly tomu prvému zlému štartu motor obohatil zmes a z toho dôvodu ho potom dusí

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti