Vybitá baterie během 24 hodin

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 17.05.2015 11:05

Děkuji, jdu vyzkoušet tu pojistku a ev. odpojení BT modulu.
Bydliště jsem vyplnil, v podstatě okolo Chrudimě a Pardubic.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 18.05.2015 14:18

Takže jednoduší varianta "vypnutí BT modulu" v nastavení rádia evidentně nepomohla.
Odpojím pojistku F58 a uvidím, jaký bude pokles do zítra. Zbytek kdyžtak nechám na autoelektrikáři... :wallbash:
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od finsa » 18.05.2015 15:48

Jak už někdo psal, nech auto usnout, odpoj mínusový kabel baterie a měř mezi ním a baterií proud. Pokud bude vysoký tak postupně odpojuj pojistky, když to u některé klesne tak jsi doma.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 20.05.2015 15:52

Dnes jsem byl kvůli přeměření u elektrikáře a problém je snad odhalen.
Klidový odběr se zapojenou pojistkou 58 byl neustále 1,05 Ah, i když vše zhaslo.
Po odpojení pojistky klesl na 0,3 Ah a po zhasnutí palubního displeje (asi 15 minut) se ustálil na 0,18 Ah. Bohužel nebylo víc času měřit, zda by to poté ještě kleslo, tohle byl výsledek po 15 minutách.

Bylo tedy zřejmé, že na vině je BT nebo rádio. Takže se odpojil BT modul. Prvních 10 minut co svítil displej rádia odběr 1,05 Ah, poté pokles na 0,3 Ah a následně po 15 min až na 0,17 Ah.

Je tento "klidový" odběr cca 170 mAh po zhasnutí podsvícení displeje rádia a i palubního displeje v pořádku?
Četl jsem, že by to mělo být 50 mAh, nicméně auto má keyless, takže nevím, jaký to má vliv. Dle návodu se keyless po 5 dnech neaktivity uspí právě z důvodu šetření baterie. Jenže tak dlouho auto neaktivní nebude. :mrgreen:

edit: Až bude čas, zkusím to nechat 30 minut v klidu, jak jsem našel jinde na foru. Pak by to mělo klesnout pod 50 mAh.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od Skodax » 20.05.2015 16:45

S odběrem jsem na tom stejně jako ty. A mam jak keyless tak BT. Si měl zkusit jestli i po zamčení auta vidíš BT zařízení v okolí.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 20.05.2015 17:09

To jsem zkoušel, BT jsem po vypnuti rádia neviděl, mobil se okamžitě odpojil, avšak odběr stále 1 Ah zůstal. Je to zvláštní, ale jakoby ten BT zabránil rádiu přejít do úsporného stavu, i když jeho displej zhasnul.
Nyní mám BT natvrdo odpojené a buď to tak zůstane, nebo budu shánět někde nový...

Zůstává ti ten odběr kolem 150 mAh i po 30 minutách, nebo poté dojde k poklesu? Ještě mě napadlo zkusit pojistku keyless, čímž bych zjistil jeho odběr.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od Skodax » 21.05.2015 11:56

Teď z hlavy nevím, ale určitě jsem to tady na fóru psal i s hodnotami proudu. A vím že jsem se dostal +\- na normální hodnoty jako ostatní.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 21.05.2015 13:10

Psal jsi, že po odpojení mikrospínače zadních dveří 25 mAh.
Jinde zase 255 mAh - to je asi do 30 minut od zamčení.
Chtěl jsem zkusit měřit proud aspoň hodinu, ale zjistil jsem, že rádio zhasne po 10 minutách, ale zase nezhasíná displej palubního počítace!
Svítí si vesele už 1,5 hodiny od zamčení. Zkusím restart odpojením baterie, ale včera u elektrikáře to fungovalo a došlo k vypnutí všeho po 15 minutách.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od Skodax » 21.05.2015 20:10

255 mA jsem měl než se uspalo a 25mA po uspání.
Naposledy upravil(a) Skodax dne 21.05.2015 20:37, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od pepannn » 21.05.2015 20:20

Mě po uspání auta teče z baterie 10mA.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 21.05.2015 21:17

Já už svůj měřák do 200 mAh uvařil při pokusu o odemčení :bebng:
Co jsem četl, tak jsi Skodax měl problémy se svícením displeje a tím zvýšeným odběrem kvůli tlačítku kufru. Jak se to projevilo? Kufr mi jde odemykat spínačem zvenku i DO, ale nějaký zkrat bych tam mohl mít, když tady prší už druhý den a vodu v osvětlení spz mám očividně.
Je mi záhadou, proč včera po odpojení BT jsme naměřili po 15 minutách 0,18 Ah a vše zhaslo. Dnes najednou zůstává svítit displej BC... :irre:
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od Skodax » 22.05.2015 09:54

Nauč se pracovat s měřákem a připoj ho do správnýho rozsahu s vyšší pojistkou. Já si vlez do auta s měřákem a zkoušel pojistky. Přitom jsem si všimnul cvakání a zaznamenal, že se auto furt odemyká\zamyká a tim se neuspí. Prostě tom dej čas a zkoumej. Psanim tady to nevyřešíš.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vybitá baterie během 24 hodin - modul bluetooth?

Příspěvek od mobil-man » 25.05.2015 13:55

Pro nešťastníky, které by trápil svítící display palubního počítače zde mám další možnou příčinu.
Týká se to pouze keyless (snad jen 1. gen - bez startovacího tlačítka). Ve spínací skřínce (ignition barrel) je mikrospínač, který hlídá zamčený/nezamčený volant. Pokud s keyless vypnete motor a s páčkou nahrazující klíček nevyjedete, pak displej hlásí "engage steering lock". Avšak tento snímač může blbnout a způsobí, že se auto neuspí a svítí displej pp (odběr je pak cca 200-250 mAh, což stačí na nenastarování po 3 dnech).
Řešení drahé: Vyměnit onu skřínku (cena na zahraničních fórech byla snad 500 eur).
Řešení levné: Nevyjíždět spínačem po zhasnutí motoru, čímž nedojde k zamknutí volantu, avšak displej a celé auto se po chvíli řádně uspí.
- Nalezl jsem také řešení rozdělat to, prostříknout a trochu s tím zarajtovat, někomu to také pomohlo.

(např. http://www.talkford.com/community/topic ... -to-drain/)
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

stucel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01.10.2010 17:41

Vysoky odběr z baterie v klidu a z toho plynoucí problémy

Příspěvek od stucel » 02.11.2022 16:48

Ahoj, prosím o radu s autoelektrikou. Focus Trend 1.6 MK2 2006 HB. Začalo to tím, že jsem našel auto odemčené. Zamknul jsem a za hodinu jsem přišel a zase odemčené. Tak jsem zamknul a chvíli čekal a zámky se samy odemkly. Pak se zase zamkly a zase odemlky atd. To už jsem nevydržel a začal hledat ve fóru. Našel jsem problém s mikrospínačem.... Tak jsem chtěl rozebrat dveře, ale dojel jsem na zanýtové stahování a dál jsem se nedostal, nechtěje způsobit nevratné škody. Tak jsem hledal, jak odpojit centrál, ale nikde jsem nenašel přesně svůj typ poj. skříňky. Podle AUTOGENIUS jsem sice odpojil poj. č.77 -hlavní relé centrálu, ale ostatní pojistky pro jednotlivé dveře tam vůbec nejsou (ani kontakty pro ně). Zamknul jsem vše ručně, pouze kufr dálkou, neb ten vůbec bez dálky nejde odmykat ani zamykat (pokud by někdo věděl jak, budu vděčen). Po 4 dnech jsem přišel a auto nestartovalo - zcela vybitá baterka. Nabil jsem jí a při nasazování kontaktů to hodilo jiskru. Změřil jsem to klešťákem a při všem vypnutém to má odběr 800 mA, takže baterko do rána sbohem. Ale zase s nabitou baterkou se zdá, že centrál chodí dobře, takže možná chyba bude někde jinde. Mohl by mě prosím někdo nakopnout kde začít hledat ? Autoelektrika mě trochu děsí, ale vybavení mám a čas taky se v tom povrtat. Snad nějaké spečené relé.....??????? Děkuji předem za nápady. Pavel

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vysoky odběr z baterie v klidu a z toho plynoucí problémy

Příspěvek od Jemar » 03.11.2022 07:08

Zřejmě se některá jednotka po zamčení auta neuspí. Nejvíc to dělávalo rádio, ale nemusí to být vždy.
Je tu několik vláken, kde se to řešilo :arrow: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... e&start=75

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů