Posilovač řízení - servo
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
jasne, pohledam. Dik.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
a staci mi neco takoveho, plsu soft?
https://arduino-shop.cz/arduino/5004-bl ... uoQAvD_BwE
https://arduino-shop.cz/arduino/5004-bl ... uoQAvD_BwE
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Posilovač řízení - servo
v tomto vlakne se resi servo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Zdravím,
snad jsem zde správně, nechci zakládat nové vlákno. Rád bych se zeptal na problém se servem u C-MAX 2.0L Duratec-HE (145PS) - MI4, v provozu od 4/2008, najeto přes 170tis. km.
Po nastartování se objeví hláška "porucha posilovače řízení":
Hlášení cca do půl minuty zmizí a zůstane pouze uloženo ve zprávách. C-MAXe máme přes 2 měsíce a servo ještě ani jednou nijak nevynechalo, funguje i v době, kdy je na displeji PP uvedené hlášení.
Náplň neubývá, nikde nic neutíká ani nepíská a podobně. Čeho jsem si všiml, že řízení jde na můj vkus velmi lehce, což například při vyšších rychlostech na dálnici není zrovna ideální. Porovnání mám také s mým Focusem, kde jde řízení naprosto ideálně, u toho C-Maxe jde však o poznání lehčeji. Mezi třemi režimy přepínat jde, je tam Normal / Sport / Comfort. Ovšem ať přepnu do jaké-ho koliv režimu, není v tom žádný poznatelný rozdíl.
C.Maxe jsme nedávno měli v servisu (neznačkovém), o jehož majiteli si myslím, že je na něj vcelku spolehnutí. Potřebovali jsme vyměnit tlumiče a při té příležitosti jsem ho požádal, ať se podívá i na to servo. Slíbil, že s tím zajede k elektrikáři do Forda. Zda tam skutečně byl nevím, ale řekl nám, že vadný je posilovač řízení ale že dokud funguje, tak ať jezdíme a nelámeme si s tím hlavu, že vyměnit se může vždycky. Což je sice pravda, ale to lehké řízení mě hlavně z hlediska bezpečnosti nepřipadá zrovna ideální.
Tak nad tím přemýšlím a dovoluji se zeptat ještě zde, také na názor někoho jiného. I když samozřejmě vím, že jenom podle popisu závady není jednoduché nějakou příčinu určit. Říkám si, že by mohla být závada třeba jenom v komunikaci mezi posilovačem a řídící jednotkou. Toto bych mohl zkusit najít a proměřit, ale diagnostiku apod. k dispozici nemám.
Předem díky za každý názor
snad jsem zde správně, nechci zakládat nové vlákno. Rád bych se zeptal na problém se servem u C-MAX 2.0L Duratec-HE (145PS) - MI4, v provozu od 4/2008, najeto přes 170tis. km.
Po nastartování se objeví hláška "porucha posilovače řízení":
Hlášení cca do půl minuty zmizí a zůstane pouze uloženo ve zprávách. C-MAXe máme přes 2 měsíce a servo ještě ani jednou nijak nevynechalo, funguje i v době, kdy je na displeji PP uvedené hlášení.
Náplň neubývá, nikde nic neutíká ani nepíská a podobně. Čeho jsem si všiml, že řízení jde na můj vkus velmi lehce, což například při vyšších rychlostech na dálnici není zrovna ideální. Porovnání mám také s mým Focusem, kde jde řízení naprosto ideálně, u toho C-Maxe jde však o poznání lehčeji. Mezi třemi režimy přepínat jde, je tam Normal / Sport / Comfort. Ovšem ať přepnu do jaké-ho koliv režimu, není v tom žádný poznatelný rozdíl.
C.Maxe jsme nedávno měli v servisu (neznačkovém), o jehož majiteli si myslím, že je na něj vcelku spolehnutí. Potřebovali jsme vyměnit tlumiče a při té příležitosti jsem ho požádal, ať se podívá i na to servo. Slíbil, že s tím zajede k elektrikáři do Forda. Zda tam skutečně byl nevím, ale řekl nám, že vadný je posilovač řízení ale že dokud funguje, tak ať jezdíme a nelámeme si s tím hlavu, že vyměnit se může vždycky. Což je sice pravda, ale to lehké řízení mě hlavně z hlediska bezpečnosti nepřipadá zrovna ideální.
Tak nad tím přemýšlím a dovoluji se zeptat ještě zde, také na názor někoho jiného. I když samozřejmě vím, že jenom podle popisu závady není jednoduché nějakou příčinu určit. Říkám si, že by mohla být závada třeba jenom v komunikaci mezi posilovačem a řídící jednotkou. Toto bych mohl zkusit najít a proměřit, ale diagnostiku apod. k dispozici nemám.
Předem díky za každý názor
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Posilovač řízení - servo
Sežeň někoho poblíž s diagnostikou. Dělá mi občas to samé a hlásí to jen chybu v komunikaci U1900. Vyskočí i hláška omezení rychlosti, ale vše funkuje a nic omezeno není.
Při delších x startech nic a ani žádná chyba. Těžko říct čím to je, chystám se na vyčištění konektorů na servu.
Při delších x startech nic a ani žádná chyba. Těžko říct čím to je, chystám se na vyčištění konektorů na servu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
Taky mi 1x chyba posilovače vyskočila. A stejně rychle zase zmizela. Občas projedu všechny jednotky diagnostikou. Pokud tam chyba není a je jen sporadická, ignoroval bych.
Co se týče režimů posilovače - rozdíl v nastaveních poznáš až ve vyšší rychlosti. Při parkování jsou rozdíly mimo moji rozlišovací schopnost.
Osobně jezdím na "sport", ale už dobře dva roky si říkám, že zkusím dát dohromady vlastní kalibraci, abych snížil preposilovani pro parkování a malé rychlosti a zbytek nechal, jak je.
Respektive ono se na to stávající dá zvyknout, ale když pak Sednu do MK3 Mondea s hydraulickým posilovačem a zase zpět, tak jsem znechucen.
Co se týče režimů posilovače - rozdíl v nastaveních poznáš až ve vyšší rychlosti. Při parkování jsou rozdíly mimo moji rozlišovací schopnost.
Osobně jezdím na "sport", ale už dobře dva roky si říkám, že zkusím dát dohromady vlastní kalibraci, abych snížil preposilovani pro parkování a malé rychlosti a zbytek nechal, jak je.
Respektive ono se na to stávající dá zvyknout, ale když pak Sednu do MK3 Mondea s hydraulickým posilovačem a zase zpět, tak jsem znechucen.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
Proto jezdím bez posilovače.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Díky za reakce kluci . Jakmile bude chvilka času, podívám se aspoň na konektor u serva a zkusím vyčistit. Nám se ta hláška neobjevuje sporadicky, ale pravidelně při každém startu. Rozdíl v řízení při změně režimu zkouším právě při vyšší rychlosti na dálnici a je to pořád stejné, řekl bych že se nic nemění. Jde to na můj vkus hodně zlehka, což není právě při vyšší rychlosti zrovna úplně bezpečné. Při ježdění po běžných komunikacích to lehčí řízení nevadí. Přepnuto jsme to nechali na "Sport".
Já mám u mého focusu přepnuto na "normal", což by mělo být lehčí než "sport" pokud se nepletu a jde mě tak akorát, jak mě to vyhovuje. Rozhodně to nejde při vyšších rychlostech tak zlehka, jako u toho C-Maxe.
Já mám u mého focusu přepnuto na "normal", což by mělo být lehčí než "sport" pokud se nepletu a jde mě tak akorát, jak mě to vyhovuje. Rozhodně to nejde při vyšších rychlostech tak zlehka, jako u toho C-Maxe.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Posilovač řízení - servo
dobij baterku a zkus nastartovat s kolama rovne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Díky, vyzkouším
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Posilovač řízení - servo
Tak jsem zjistil, že problém bude nejspíš ve studených spojích konektoru v palubce. Chystám se na přepájení a pak sem dám report.miki21 píše: ↑30.07.2020 07:28 Sežeň někoho poblíž s diagnostikou. Dělá mi občas to samé a hlásí to jen chybu v komunikaci U1900. Vyskočí i hláška omezení rychlosti, ale vše funkuje a nic omezeno není.
Při delších x startech nic a ani žádná chyba. Těžko říct čím to je, chystám se na vyčištění konektorů na servu.
Ps-chyba zmizne, jakmile bouchnu dlaní shora po kapličce budíkú, takže tak.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Jen tak pro info, konečně vyzkoušeno. Jelikož baterie byla hodně stará, pravděpodobně snad ještě původní, koupili jsme preventivně před zimou novou. Nová baterie byla nabitá na 100%, dali jsme ji tam a nastartovali s kolama rovně. Bohužel, závada stále přetrvává, nic se nezměnilo.
Tak zatím tento problém odkládáme, případně ještě zkusím někoho s diagnostikou.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Posilovač řízení - servo
Tak včera proběhla operace "přepájení konektoru v budíkách" a zatím vše v normálu. Žádné padání ručiček, chyba posilovače, porucha motoru a podobné šeškárny při každé jízdě. Ujeto sice asi 25 km, ale ťuk ťuk ťuk.
kPetr- pokud bouchneš dlaní po kapličce, nastane nějaká změna? Pokud jo, tak vítej v klubu páječů.
kPetr- pokud bouchneš dlaní po kapličce, nastane nějaká změna? Pokud jo, tak vítej v klubu páječů.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
kalibrace EHPAS
už od pořízení auta (a v případě občasné zápůjčky MkIII Mondea a rovnež ve srovnání s předchozím focusem) si říkám, jak brutálně je řízení přeposilované, což se projevuje především za nízkých rychlostí.
Akceptovatelné pro mne byl jen režim "Sport", který má ale ke sportu pořád dost daleko - nicméně zhruba od 50 km/h funguje tak, jak bych čekal.
Ponořil jsem se proto do kalibračních tabulek, trochu si pohrál a vyzkoušel.
Zadání bylo zhruba takové:
- ponechat nastavení jako u režimu Sport od rychlosti 50 km/h
- při nízkých rychlostech zvýšit sílu na volant / snížit učinek posilovače
Zároveň, jelikož režim "Comfort" vůbec nepoužívám, chtěl jsem mít v záloze možnost přepnutí, pokud bych se s kalibrací netrefil, na původní "Sport" - ta se nově nalézá pod nastavením "Standart".
Rešení je tedy následující:
- do původního nastavení Comfort jsem přepsal hodnoty Standart
- do původního Standard jsem přepsal hodnoty Sport
- do původního Sport jsem zapsal novou konfiguraci.
Jelikož je funkce posilovače závislá na rychlosti jízdy a rychlosti otáčení volantem, je funkce definovaná tabulkou, definující v jednotlivých bodech (rychlost jízdy / rychlost otáčení volantem) otáčky čerpadla posilovače.
Porovnával jsem rozdíly mezi jednotlivými režimy v originále a na základě toho a svých požadavků vytvořil vlastní kalibraci, která potom vypadá takto:
Legenda ke grafům:
- modrá: comfort
- oranžová: Standart
- šedá: sport
- žlutá: vlastní kalibrace
V prostředí ELM config potom vypadá kalibrační tabulka (po úpravě hodnot) takto: První dojmy jsou velmi pozitivní - při zatáčení na místě a manévrování v malých rychlostech je potřeba víc vzít za volant (jak jsem byl dřív zvyklý z aut z hydraulickým posilovačem), při vyšších rychlostech se samozřejmě nic nezměnilo. Možná ještě provedu časem drobné doladění, ale zatím zkusím víc pojezdit.
Za sebe tedy: pokud jste stará škola, zvyklí na hydraulické posilovače, a nevadí vám za volant vzít normální silou a nepovažujete za normální točit volantem jedním prstem, doporučuji provést úpravu kalibrace.
Akceptovatelné pro mne byl jen režim "Sport", který má ale ke sportu pořád dost daleko - nicméně zhruba od 50 km/h funguje tak, jak bych čekal.
Ponořil jsem se proto do kalibračních tabulek, trochu si pohrál a vyzkoušel.
Zadání bylo zhruba takové:
- ponechat nastavení jako u režimu Sport od rychlosti 50 km/h
- při nízkých rychlostech zvýšit sílu na volant / snížit učinek posilovače
Zároveň, jelikož režim "Comfort" vůbec nepoužívám, chtěl jsem mít v záloze možnost přepnutí, pokud bych se s kalibrací netrefil, na původní "Sport" - ta se nově nalézá pod nastavením "Standart".
Rešení je tedy následující:
- do původního nastavení Comfort jsem přepsal hodnoty Standart
- do původního Standard jsem přepsal hodnoty Sport
- do původního Sport jsem zapsal novou konfiguraci.
Jelikož je funkce posilovače závislá na rychlosti jízdy a rychlosti otáčení volantem, je funkce definovaná tabulkou, definující v jednotlivých bodech (rychlost jízdy / rychlost otáčení volantem) otáčky čerpadla posilovače.
Porovnával jsem rozdíly mezi jednotlivými režimy v originále a na základě toho a svých požadavků vytvořil vlastní kalibraci, která potom vypadá takto:
Legenda ke grafům:
- modrá: comfort
- oranžová: Standart
- šedá: sport
- žlutá: vlastní kalibrace
V prostředí ELM config potom vypadá kalibrační tabulka (po úpravě hodnot) takto: První dojmy jsou velmi pozitivní - při zatáčení na místě a manévrování v malých rychlostech je potřeba víc vzít za volant (jak jsem byl dřív zvyklý z aut z hydraulickým posilovačem), při vyšších rychlostech se samozřejmě nic nezměnilo. Možná ještě provedu časem drobné doladění, ale zatím zkusím víc pojezdit.
Za sebe tedy: pokud jste stará škola, zvyklí na hydraulické posilovače, a nevadí vám za volant vzít normální silou a nepovažujete za normální točit volantem jedním prstem, doporučuji provést úpravu kalibrace.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 07.11.2020 15:43, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3913
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti