Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Odpovědět
Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 10.02.2023 22:05

Zdravím všechny,
Mám dotaz ohledně úniku chladící kapaliny ve Fordu Focus mk3 1.5 ecoboost 110kw.
Mám rok 2018 a najeto 50 000km.Ubylo mi cca 0.3l za 1500km.Ve Fordu mi to doplnili při servisní prohlídce a provedli natlakování a přes noc ubylo 0.3litru.Nikde žádná skvrna na zemi ani v prostoru motoru.
Další den mi rekli, že nenašli žádný únik, takže bude vadné těsnění pod hlavou a musí hlavu si dát a zavézt proměřit a vyměnit těsnění popřípadě hlavu brousit.

Nějak se mi to nezdá, při tak malém nájezdu, že by bylo vadné těsnění.Navic to nemá žádné příznaky toho.
Dále mi řekli že při výměně těsnění nemusí měnit rozvody, že tam dají ty puvodni-neni to blbost?Nevyměnit aspoň řemen? .Vše by bylo řešeno v rámci záruky.
Naposledy upravil(a) Martin2700 dne 22.02.2023 16:07, celkem upraveno 1 x.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od stano. » 10.02.2023 22:15

Tie 3deci vody skoncili kde? V oleji? To by bola emulzia. V spalovacom priestore? Pri najblizsom starte by to bola dobra rana, mozno ohnuta ojnica.

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 10.02.2023 22:52

Právě že se jim v servisem nepodařilo zjistit kde.V oleji není nikde vidět sklem, chladící kapalina je čistá.Pri startu žádný bílý dým z výfuku.
Spis si myslím, že to bude někde netesnici gumička nebo přes termostat nebo nádobku přes svár, ale nejde to zpozorovat.Nechali to natlakované přes noc a nikde nic nenašli.Ale moc autorizovanému servisu nevěřím.Nexhxe se mi dávat celá hlava dolů jak to není prokazatelně chyba těsnění.Horsi je to v tom, že mám na auto už záruku jen 2 týdny.

Uživatelský avatar
breakdown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.05.2016 17:22

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od breakdown » 11.02.2023 11:58

Mám to se stejným autem/motorem a chladicí kapalinou úplně stejné, tlaková zkouška OK, olej se zdá být také čistý... Uf, jsem z toho nervozní, díky zakrytému spodku motoru není vlastně ani vidět, jestli pod autem nejsou úkapy...

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3921
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od djdekl » 11.02.2023 12:45

Taky mi nedavno zmizelo cca 2dcl , po doliti to zas neubejva, tlakova zkouska OK. 1.5 EB ctyrvalec

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Anduril » 11.02.2023 12:47

Jeste jsem nemel auto, do ktereho bych nemusel dolivat chladici kapalinu. 1.6 sigma, 1.6 ecoboost i ted 1.5 ecoboost (I3), vsude jsem uz dolival. Stejne tak u Kie 1.6 T-GDI. Ale nebylo to nikdy nejake dramaticke, proste jednou za cas bylo treba par dcl dolit.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
breakdown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.05.2016 17:22

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od breakdown » 11.02.2023 13:37

Já dolíval 2x 3dcl, zjistil jsem to na podzim, takže první dolití někdy v říjnu, druhé teď. Pro mě právě šok, na x autech před tím jsem nevěděl, že by se kapalina mohla ztrácet :-) A to se bavíme o starších autech, tohle má teprve 6let...

Uživatelský avatar
breakdown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.05.2016 17:22

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od breakdown » 11.02.2023 13:55

A snad to nebude něco jako je řešeno v jiném tématu viewtopic.php?t=51507

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 11.02.2023 19:20

Nakonec jsem se díval do papíru a první 3dcl byly po roce od koupě nového auta v roce 2018. Pak jsem doloval v srpnu 2022 nakonec 1dcl ( ne jak jsem psal výše 3dcl).A teď mi v servisem v únoru dolovali 3dcl.Od srpna ujeto 2000km.Udelali tlakovou zkoušku a ubylo prý další 3dcl. Mám auto v záruce ještě 2 týdny a celá výměna těsnění pod hlavou by byla ze záruky zdarma.Otazka či do toho jít kvůli tak malému uniku jak nepřišli na nic tak chtějí vyměnit těsnění.
Naposledy upravil(a) Martin2700 dne 22.02.2023 16:08, celkem upraveno 1 x.

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 11.02.2023 21:09

Vyměnili by jste těsnění pod hlavou když to je ještě v záruce ale není nikde vidět únik?Nechali to natlakované přes noc a prý ubyly 3 dcl.Kdyz to natlakovali po 1 hodině odstavení auta tak neutikalo nic.

Uživatelský avatar
breakdown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.05.2016 17:22

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od breakdown » 12.02.2023 11:38

Ty jo, na to těžká odpověď. Já jsem jen uživatel, s tímhle nemám zkušenosti... Já si skoro říkám, že to nechám být, až to prostě přestane jet... Může to být prasklá hadička za stovku, možná dopadnu tak, že bude v pytli motor za 30+ litrů... Možná také to bude jezdit dalších desítky tisíc km... Dost možná se něco ukáže, až budu měnit rozvody a do motoru se tak bude muset jít... Nevím, možná bych to přetěsnění nechal udělat, třeba něco uvidí, až sundají hlavu. A tohle není zásah, který by byl tak náročný, jen to "jen" sundání hlavy, to by mohl udělat i méně zručný mechanik.

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 12.02.2023 13:15

A kolik máš najeto a jaký ročník jestli se můžu zeptat?

Uživatelský avatar
breakdown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.05.2016 17:22

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od breakdown » 13.02.2023 12:02

Já mám 3/2016 a najeto 60.000. Je to koupené z Německa, kupoval jsem jej 3/2021 a mělo najeto 30.000. Jakože wow, 5 let a jen 30tkm? Ale celkem to i sedělo, bylo lehce havarované na PP blatník, majitel to prý neopravoval, rok to stálo a pak neopravené prodal, tady v CZ někdo opravil a prodal. Fotky z bouračky jsem viděl, byl to fakt asi jen plech, blatník vyměnili a přestříkali. Jo, je to teda CMax, tohle je už můj třetí, předtím Mondea, Escorty,...

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Johny181 » 13.02.2023 15:06

Já osobně jsem do aut dolíval chladící kapaliny jen když tam byl pak někde problém. Naposledy u MK1 1.6 16V prasklý domeček termostatu tam to byla celkem známá závada u těchto motorů. Tady jsem ještě nemusel nikdy nic dolévat.Jo a tlaková zkouška se musí dělat na zahřátém motoru jinak se to nemusí projevit. Já bych si to nechal určitě zkontrolovat když je to v záruce. Ono by to v nejhorším mohl být i prasklý válce co se u těchto motorů děje a to je pak hodně drahá oprava. A když to natklakovali a úbytek tam je a nikde nic nenašli z venku tak to asi půjde do válců v lepším případě jen přes vadné těšnění. Pokud by sundali svíčky a podívali se boroskopem do válců viděli by tam vodu pokud by tam šla. A vzhledem k tomu že to chtějí rozdělat taky si toho jsou asi vědomi. V Americe na to dokonce Ford vydal servisní bulletin že pokud dojde 4 válec 1.5 Ecoboost s únikem chlad kapaliny a po tlakové zkoušce uniká kapalina do válců mění se rovnou celý polomotor za nový typ který je upravený a nemá otevřenou dřážku mezi válci ale jen chladící kanálek který má malou dírku na každe straně.
vizi tato citace ze servisního bulletinu:
Service Procedure

For repairs covered by the New Vehicle Limited Warranty, completion of the procedure outlined in
this TSB does not require obtaining Prior Approval or completion of a Cost Cap.

NOTE: Part availability for this TSB is initially limited and Dealers may experience temporary
backorders that will be filled as quickly as possible. Dealers are requested to order parts only
when required to complete a customer vehicle repair.

1. With the engine at normal operating temperature, pressurize the cooling system to 138 kPa (20 psi) and
hold for 5 hours. Refer to the Cooling System Pressure Test in Workshop Manual (WSM), Section 303-
03, Diagnosis and Testing.

2. Did coolant system pressure drop more than 27.57 kPa (4 psi) after 5 hours?

(1). Yes - proceed to Step 3.
(2). No - this article does not apply. Refer to Powertrain Control/Emission Diagnosis (PC/ED) Manual
for normal diagnostics.

3. Remove the spark plugs. Refer to WSM, Section 303-07.

4. Inspect for coolant in the cylinders due to an erosion, corrosion, pitting and flatness of the engine block
surface. Is coolant present in any cylinders?
(1). Yes - remove the engine and replace the engine short block. Refer to WSM, Section 303-01.
• NOTE: For AWD Escape only, it is necessary to remove the power transfer unit (PTU) for
engine removal and installation. Refer to WSM, Section 308-07B.
• NOTE: Advise the customer that some odor may be present after the repair has been
completed until the residual coolant dissipates from the exhaust.
(2). No - this article does not apply. Refer to WSM, Section 303-01 for normal diagnostics.
Odkaz na celý bulletin zde: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 9-0001.pdf

Ono to tam toži hodně rádo praská. Pár přípádu jsem viděl i tady v česku. V Americe když si najdeš videa tak to mění jak na bežícím páse a četl jsem na anglickém fóru že týpkovi na Ford Kuga s tímto motorem měnily 3x těsnění pod hlavou, vždy to znova teklo po nějaké době a nakonec mu vyměnily celý blok jak to dělají v americe a byl klid. Ale musel je do toho dost tlačit a stěžovat si někde až u vedení Fordu v anglii než mu ten motor vyměnily. V americe je dokonce na Ford podáná hromadná žaloba kvůli motorům ecoboost. On je ten problém docela známej a je si toho vědom i sám Ford když udělal update bloku motoru a ten pak na záruku mění. Akorát tady v evropě je to trochu horší se něčeho dovolat protože evropský Ford ten servisní bulletin jako vyšel v US neaplikuje a nemá jasně danné postupy kdy blok motoru vyměnit a ona ta prasklina může být tak malá že je na první pohled velmi těžko viditelná a nebo děalí že ji nevidí nwm a snaží se měnit dokola jen těšnění. Po záruce se na vás vykašlou ale úplně. V Americe to díky té žalobě musí řešit i po záruce pokud se vada projeví.
YouTube Video
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 13.02.2023 16:02

Hodím jim to tam ať se na to podívají.aspon budu mít jistotu, že je hlava vporadku a vyměněné těsnění. A měnili by jste rozvody nebo nechat puvodni? Mám najeto 50 000 a čekaly by mě dle plánu za 5let. Nájezdu ročně max 10 000km. Platil bych jen cenu materiálu 7000 a měl na dalších 10let klid.Nebo se na to vykašlat ať dají původní rozvody zpět a za 5let je měnit za 12000 i s prací se vším.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti