Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Odpovědět
whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od whiteraven » 17.11.2023 00:45

Čaute, pomáham kamarátovi riešiť P0BC problém.
Skočili mu rozvody na Cmax II 1.6 motor T1DA.
Naštastie to vyzerá, že piesty / ventily to neschytali a motor to ustál. Tlaky vyzerajú OK. Avšak od času opravy vozidlo vypisuje poruchu, P00BC - nízky prietok vzduchu. Otestovaná tesnosť sacieho potrubia, funkčnosť EGR, MAF senzor 2x vymenený, turbo tlačí. Zvláštny je fakt, že sa táto hláška vypíše iba pri decelerácii. Dalej som si všimol zaujímavý fakt. MAF senzor komunikuje prietok vzduchu frekvenčne. - zmena frekveńcie signálu = zmena prietoku. Dáta sú komunikované správne, v signále sa nenachádzajú žiadne skoky. avšak kedˇsom dal v diagnostike do grafu zobraziť prietok vzduchu v Hz, a tiež prietok vzduchu v g/s (ktoré RJ zjavne prepočítava), tak som narazil na anomáliu. pri lineárnom zvyšovaní prietoku vzduchu začne hodnota g/s značne stúpať značne pomalšie než prietok, až začne pri určitých otáčkach robiť poklesy a takmer stagnovať. Napadlo ma teda, či práve tento jav nemôže byť príčinou P00BC.. avšak čo ho spôsobuje ani netuším. Budem vďačný za každú radu či nápad na diagnostický postup.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od stano. » 17.11.2023 07:29

Kolko hodnot naraz cotas? Aby ti ten graf neskreslovala nizka vzorkovacia frekvencia. Z jednotky dokazes vytiahnut len urcity pocet PIDov za sekundu. Ak ich citas naraz viacero, kazdy z nich je navzorkovany s dlhsou periodou.

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od whiteraven » 17.11.2023 10:37

Zatial som pouzival len MAF test obrazovku na Fordiagu, zlucuje to do oscilo dat cca 4 hodnoty. Co sa tyka vzorkovania tam asi problem nebude, lebo hodnota g/s sa drzi nizsie celu dobu... pri stupajucich otackach, stupajucom prietoku vzduchu je z mojho pohladu hodnota g/s dost stagnujuca. Dnes mam cestu k tomu autu, skusim spravit nejake obrazky s hodnotami a priebehmi.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od stano. » 17.11.2023 14:27

Pozri este tlak v sani. Ci nie je problem s tym cidlom. Alebo nedrhne regulacia turba. Sice na novych uz ma spatnu vazbu, ale neviem ako citlivu. Pripadne moze byt rozsypany variabil, preto tak skacu hodnoty. Kolko ma kilometrov? Dovezene? Takze nejasne?

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od whiteraven » 19.11.2023 20:30

Tak mam dalsie nove merania a zistenia. Ako je vidno na grafe(kde sa mi MAF HZ nezobrazil - nakolko jeho hodnoty su okolo 3.2k na volnobeh) tak pri konstantnom stupani RPM stupa aj tlak turba. V urcitej urovni ho vsak regulacia zastavi - a to je prave moment, kedy jednotka vyhlasi chybu a vypise hlasku o nizkom prietoku. (je to ten moment, kedy jednotka uplne a permanentne zatvara EGR). Zastavenie vykonu turba je vsak v plnej rezii ECU, lebo turbo tlaci fajn.. pri vyssej zatazi - realnej prevadzke auta ma pekne strme krivky bez drhnutia... toto ustalenie vykonu turba jednotka spravi na zaklade nejakej "dedukcie" ze viac turbo netreba budit. Avsak ztrejme sa mu nezda prietok vzduchu - g/s ktory mi hodnotami pripomina skor atmosfericky motor. tak prichadzam k teorii, ci sa nemohol pri poruche rozvodov, kedy motor "kaslal" aj do sania, proste pokazit senzor tlaku v sani. Mam ho objednany novy, zajtra ho skusim este vymenit, som zvedavy ake hodnoty budeme ukazovat potom. Co sa tyka ostatnzch teplot a prietokov, vsetko by mohlo bzt snad ok, tak neviem na zaklade coho jednotka prepocitava nizsi prietok vzduchu (aj ked to tu neni zobrazene - PID MAF-HZ krasne kopiruje RPM motora, a MAF senzory tam uz boli skusene 2 nove :D)
Přílohy
SMAX1.PNG
SMAX1-veliciny.PNG
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Nízky prietok vzduchu - MAF P00BC

Příspěvek od whiteraven » 21.11.2023 10:44

Caute, tak nove zistenia. Cidlo plniaceho tlaku vymenene.. hodnoty sa trochu zvysili, reaguje lepsie, avsak hlaska sa stale objavuje. Kedze som ale skumal tlak, pozrel a porovnal som Pozadovanu hodnotu tlaku v sani, a aktualnu...
Co sa tyka rychlej akceleracie, tak vtedy plniaci tlak stupa velmi rychlo,.. krivka turba je dostatocne strma, a plniaci tlak presahuje pozadovanu hodnotu... do coho zasiahne regulacia a vsetko chodi ako ma. Avsak v pripade komodnej pomalej akceleracie - konstantnej jazdy turbo neplni sanie dostatocnym tlakom ani po nejakej dobe.. odchylka cca 20 - 30 kPa. v tomto momente skace aj hlaska o nizkom prietoku vzduchu. EGR neprisava falosny vzduch, senzory vymenene, sanie sa zda byt tesne aj po natlakovani. Dalsi pokus - odpojili sme regulaciu turba od podtlaku a podtlakovou pumpickou sme zapli regulaciu turba naplno. Efekt bol vsak stale rovnaky.. pri komodnejsej jazde plniaci tlak nedosahoval pozadovany.. akurat pri rychlej akceleracii tento tlak presahoval pozadovany. Dava to niekomu iny logicky zaver nez ten, ze cely problem robi turbo? Alebo sa fakt mapa posunula v ECU? (nedava mi ale stale zmysel to, ako sa mohlo pokazit zrovna pri rozpadnuti rozvodov). Dnes opusta auto dosah mojich moznosti, a majitel ho smeruje do Ford servisu. Som zvedavy s akou diagnozou sa vrati.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host