Ono to seřízení vůlí bez rozhazování rozvodů má jednu obrovskou výhodu. Ušetří se spousta času a nedělají se rozvody když to není potřeba.
Ale hlavně - sundat ventilové víko a povolit třmeny vačkových hřídelí je práce na chvilku, takže to dává možnost změřit kalíšky, dát vše zpět a vesele jezdit autem dál. Objednávku kalíšků je pak možno v klidu vyřešit dodatečně, a později tam kalíšky zase jednoduše nasázet.
Když už je ale načaté to téma rozebírání spodku motoru a udělání všeho, (rozvody, vůle, pístní kroužky), tak bych rád věděl, jestli se nějak nechá poznat kudy se olej ztrácí (gufera ventilů, pístní kroužky, nebo někudy jinudy)?
A také by mě docela zajímalo, co vše je potřeba k rozvodové sadě a kalíškům koupit? Mám tím na mysli např. těsnění, a hlavně jaké šrouby se běžně nechávají původní, a jaké se musí koupit nové?
Zkusil jsem to níže vypsat, ale možná, že něco zbytečně přeháním a používá se zpět staré, a nebo jsem naopak na něco zapomněl, tak prosím případně o opravu a doplnění.
1.U rozvodů - sady včetně ozubených kol
- šrouby ozubených kol vačkových hřídelí
- šroub klikové hřídele a nějaká podložka, která tam údajně je pod ozubeným kolem
- šroub ozubeného kola olejového čerpadla
- šrouby vodících lišt
- těsnění pod víko rozvodů
- gufero klikovky
2. U seřízení ventilových vůlí
- kalíšky
- těsnění pod ventilové víko
3. U výměny pístních kroužků
- 12x pístní kroužky
- 10x šrouby hlavy motoru
- těsnění hlavy motoru
- těsnění výfukových svodů
- těsnění pod sání
- těsnění pod vanu motoru