Velké rány z motoru

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 16:15

Pavel 123 píše: 22.02.2024 15:38 a kontroloval, jestli se u všech vstřiků vrací přepadem stejné množství nafty. Výsledky byly opravdu příkladně vyrovnané.
To je nutna, ale nie postacujuca kontrola funkcnosti vstrekov.
Pavel 123 píše: 22.02.2024 15:38 Pokud by byl například kus ventilu ulomený, nebo vůbec nedovíral, tak rozdíl mezi válci je opravdu enormní, a cítíš to okamžitě.
Ano, ak je diera velka. Ale ak nedolieha len kusok, je v dosadacej ploche nejaka necistota zo sania, alebo je v haji hydrostel, tak vo valci sa dosiahne tlak povedzme 6atm, ale nie 15atm. Pri toceni rukou citit odpor. Na spravnu funkcnost to nestaci.
Tak prepocitaj, kolko sa nedovrie ventil, ak sa zo sania odtrhne karbon, a akurat ho trafi zatvarajuci sa ventil.

Rozvody skontrolujes "lahko". Na dvojlitri myslim treba predsalen podopriet motor, zhodit drziak motoru, demontovat plastovy kryt. Myslim, ze je tiez dvojdielny, takze remenica dole nemusi ist. Potom pootocit tak, aby sa horne koleso dalo zaaretovat a skusit, ci ide dat kolik aj do zotrvacnika.

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 22.02.2024 17:11

Takže na zkontrolování správného nastavení rozvodů nepotřebuju ani žádné originální přípravky? Stačí tedy pouze dva čepy do vaček a jeden do řemenice na klikovce (např. z nouze tři vrtáky patřičného průměru), a pokud padnou do všech otvorů, je vše OK? Nikde jinde už se nemá co pootočit?
(Možná trpím paranoiou z nearetovaných rozvodů na klice i vačkách u Duratecu). :)
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 18:45

Tie PSA naftaky nepotrebuju pripravky. Ano, vhodne koliky stacia. Vackove koleso je jedno, na druhu vacku potom ide retaz.

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 22.02.2024 19:12

Jo, děkuju moc. teď jsem právě koukal na nějaký video a pochopil jsem, že se pro vačky aretuje pouze jedno kolo.
Ale ta aretace setrvačníku tam moc dobře vidět nebyla. On je tam přístup jako k penězům. :)
Pochopil jsem správně, že musíš sundat i startér, aby si se dostal k tomu aretačnímu otvoru na setrvačníku?
No a pokud by tohle případně selhalo a rozvody byly OK, máš případně ještě nějaký tip čím by to bouchání mohlo být, nebo kde ještě hledat dál a co jiného prověřit?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 19:15

Oficialne dole starter, ja som to robil tak, ze na magneticku tycku som si chytil kolik a ten som opatrnym sposobom dostal tam k diere, potom magnetom presunul na bocnu stenu kolika a zasunul do otvoru. Ci drzi v diere zistis pootocenim klukovky (vacku samozrejme treba mat volnu).

Ja myslim, ze zmeranim kompresnych tlakov by si zistil dovod.

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 22.02.2024 20:06

Docela rozumím tomu, že se ti nezdají ty rozvody. Mě na nich také nesedí to, že motor zcela jinak reaguje na odpojování různých vstřiků. Logika mi říká, že kdyby to bylo rozvody, tak by se načasování mělo změnit pro všechny čtyři válce, a každý z nich by měl na odpojení konektoru vstřikovače reagovat zhruba stejně - což se neděje.
Nebo se pletu?

Ty jsi zřejmě stále nejvíce nakloněn té závadě na ventilech že? Vzhledem k tomu, že máš s motory evidentně větší zkušenosti než já, tak mi to moc velkou radost nedělá, jelikož se bojím, že bys mohl mít pravdu, a pro mě by to bylo drahé :)
Předpokládám, že se shodneme, že rány které jsou slyšet nejsou zřejmě mechanické, ale nejspíš detonační.
Připusťme tedy, že jen částečně nedovírá některý ventil. Možná by stačila nějaká desetinka, aby to na oko při ručním otáčení tlakovalo, ale při výbuchu se tlak protlačil pod ventilem, a to by dělalo ty rány. Odhaduji tedy nejspíš sací ventil, jelikož přikrytím sání se zvuk znatelně utlumí.
Takhle nějak jsi to myslel?
Až sem by mi to také dávalo logiku, ale potom nechápu dvě věci:
1. Proč by to bouchalo i při odpojeném vstřikovači, když by tam žádné palivo nešlo?
2. Proč by to tak velmi špatně startovalo, když na tři válce by to mělo celkem bez problémů chytit?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 20:56

Podla frekvencie buchania to je jeden valec. Kedze pomohla handra do sania bude to akustickeho/tlakoveho povodu, nie mechanickeho.
Nemusi to byt saci ventil, pretoze vyfuk ide cez EGR naspat do sania.

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 22.02.2024 21:02

EGR za studena a na volnoběh?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 21:30

Ano. Je otvoreny.

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 22.02.2024 22:26

No tak to já žiju v domnění že za studena při startu je EGR zavřený a postupně se otevírá také v závislosti na teplotě motoru, při jízdě je otevřený nebo spíše pootevřený a při akceleraci se zavírá ne bo zavře, za teplého motoru je při volnoběhu po/otevřený . Dodnes jsem byl přesvědčený o to že pokud je EGR otevřený při studeném motoru tak nejde nastartovat.

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pavel 123 » 22.02.2024 22:33

Stano ty mě ničíš, :( Proč to prostě nemůže být jen nějaká blbost za 30 Kč? :D
Co naplat, musím uznat, že máš určitě mnohem víc zkušeností než já, a tak ti věřím. Kromě toho moc děkuji za tvůj zájem a rady.
Zároveň si nejsem jistý, jestli se mi chce teď v tomhle počasí venku plazit pod autem a vše rozebírat, abych zkontroloval rozvody. (Auto je zaparkovaný na zahradě, v garáži místo není, a s autem v depozitu a bez pojištění taky nikam přejíždět nechci).
Jestli to půjde, zkusím si kompresioměr někde vypůjčit, nebo zvážím, jestli má cenu si ho kupovat. (nejlevnější se pohybují někde kolem 500 Kč).
Co tedy případně mohu očekávat, pokud na některém válci ty tlaky nebudou? Mechanickou závadu vzniklou nárazem pístu do něčeho jiného jsme zřejmě vyloučili. Co jiného způsobí že z vteřiny na vteřinu přestane dovírat ventil? Že by vadný hydroštel? Mohla by se při dobré konstalaci celá oprava vyřešit pouze pod ventilovým víkem, nebo by musela hlava tak jako tak za všech okolností dolů?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 22.02.2024 23:51

Pet70: Pri starte moze byt zavreny, ale po starte sa urcite otvori. Aj za studena. Odpoj hadicu za EGR smerom do sania, uvidis na vlastne oci :mrgreen:

Pavel: Kompresiometer musi byt pre naftaky. Na dobrom valci bude kludne >30bar, to benzinovy neda a ani adaptery nebudu pasovat. Ak bude nizsi tlak na jednom valci, tak asi bez demontaze hlavy sa dalej nedostanes.

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 23.02.2024 08:52

Pro nastartování je ventil uzavřen a postupně se otevírá až do doby kdy motor potřebuje výkon. Jednoduše řečeno je ventil otevřen za stálé rychlosti (otáček motoru) kdy motor nepotřebuje výkon a přisává výfukové plyny. Při akceleraci (zvýšení otáček motoru) se ventil uzavírá a motor nasává jen čerstvý vzduch bez zplodin.
ale nebudu to tu zanášet , každopádně bez kontroly řemene a tlaku se nehnete ale nevím ještě zda to pomocí diagnostiky nešlo zjistit nastavení rozvodů

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od stano. » 23.02.2024 09:45

Na volnobeh je ventil pootvoreny. Vidno to na diagnostike, vidno to na prechadzajucich spalinach. Nie je na 100%, ale je otvoreny. Dostatocne na to, aby tlakove rany presli cez neho do sania.

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Velké rány z motoru

Příspěvek od Pet70 » 23.02.2024 10:47

no tak už je pootevřený to je fajn :hhura:

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů