Stránka 1 z 1
Nafta v oleji Smax
Napsal: 26.04.2024 15:08
od kikina
Dobrý den,v květnu 2023 jsem koupila Smax 2007 2,0tdi 103Kw -dovoz Německo, nechala vyměnit olej,ale po měsíci se mi rozsvítila kontrolka porucha motoru, výměna oleje . Vyměnila jsem PDF filtr, termostat,ale stále mi jde nafta do oleje a tak každých 160kmto chce probíhat regenerace filtru.uz jsem 2x měnila olej
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 27.04.2024 08:15
od ZaQik
po vymene DPF (doufam, ze za original - nektere druhovyroby ford nema rad) je potreba udelat diagnostikou reset naucenych hodnot
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 07.07.2024 14:36
od otík
Dobrý den, řeším v poslední době, cca od května, následující problém. Tím, že mám kontrolku regenerace DPF a téměř vždy při regeneraci pouštím Forscan diagnostiku v telefonu a sleduji průběh a finální zůstatek sází ve filtru, jsem si všiml, že regenerace probíhá déle než obvykle.
Obvykle jsem měl zregenerováno během cca 7km, nyní je to i dvojnásobek. Navíc mě po regeneraci vyskočila hláška Service oil, i když mám od výměny jen cca 7tis km a přibývá mě nafta v oleji. Samotná regenerace nakonec proběhne v pořádku, zůstatek ve DPF filtru je taky dlouhodobě pořád v průměru a i interval je stále stejný, cca 420 až 480km.
Do toho se mě objevila chyba P2297:21-2F. Po resetu naskočí znovu.
A aby toho nebylo málo, tak mě upadl levý tlumič výfuku. Hned za Y rozdělením (mám motor 2.2tdci a ten má dva tlumiče výfuku) je to tak hezky propálené, že je trubka je úplně oddělená.
A teď moje otázka, zdy tyto popsané okolností spolu souvisí?
Výše uvedenou chybu většinou všichni řešili výměnou O2 senzoru, ale na nějakém anglickém fóru jsem našel, ať dotyčný ještě před výměnou zkoutroluje výfukové potrubí zda není prasklé.
Motor samotný funguje dobře: spotřeba, výkon,... vše v naprostém pořádku. Jen startování bývá někdy o něco delší.
Na zavaření výfuku jdu zítra a přemýšlím, že vyměním i ten olej. Ale co ta chyba?
Díky za radu...
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 08.07.2024 09:06
od ZaQik
diry ve vyfuku Ti muze zblbnout hodnoty lambdy a nasledne i trvani regenerace ... zacni opravou vyfuku a uvidis, co bude dal
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 08.07.2024 09:42
od otík
jj, přesně jak říkáš. Auto už je v servisu. Zavaříme výfuk, vyměníme olej a budu to sledovat.
Zmiňoval jsem i onu chybu P2297 i přibývající naftu v oleji. Borec říkal, že to může mít souvislost, ale z jeho pohledu je únik z výfukového potrubí už moc daleko ode všeho.
BTW ještě k té naftě v oleji. Nemohly by to být vadné/ prosakující vstřiky? Mělo by toto totiž i souvislost s občasným horším startováním...
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 10.07.2024 08:34
od otík
Tak výfuk zavařen, olej vyměněn, chyba vymazána. Ale po cca 60km je tam chyba zpět Je třeba kvůli tomu prosím resetovat PCM jednotku?
Anebo ještě jinak v jakých hodnotách napětí by se měl pohybovat vstup z lambda sondy?
Díky.
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 10.07.2024 22:03
od ZaQik
ne, ted uz je to na vymenu lambdy
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 10.07.2024 22:07
od otík
aha, OK. Tak to není dobrá zpráva. Máš prosím ze své praxe zkušenost s konkrétním typem, nebo aspoň značkou?
Re: Nafta v oleji Smax
Napsal: 13.07.2024 18:29
od otík
Prošel jsem internet a všichni se shodují na jednom typu od Bosche. Tak už je objednaný.
Dnes jsem měl ale regeneraci, připojil jsem jako obvykle Forscan a i když jsem jel 130km/h po dálnici, teplota 650 stupňů, tak ty gramy neubývaly. Jakmile jsem ale zpomalil nebo dal nohu z plynu, tak téměř okamžitě to padalo dolů. Na takový průběh nejsem zvyklý. Normálně to na dálnici ubývalo velmi rychle, i když jsem jel i 140km/h.
Tak se chci zeptat, jestli ta vadná lambda sonda toto může přímo ovlivnit. Anebo je průšvih ještě někde jinde.
Teoreticky chyba P2297 směřuje přímo k výměně té sondy. Interval je 250 000km, já mám 300 000km takže už jsem přes limit. Hodně lidem na webu po výměně chyba zmizela a už se neobjevila.
BTW jediný návod a umístění jsem našel jen na tomto videu. Je to sice na Mondeu, ale stejný motor, tak to snad bude stejné.
https://m.youtube.com/watch?v=-Vhq0bt2Yw8