Stránka 1 z 1

Co se změní zvětšením R kol ale zachování ostatních hodnot?

Napsal: 28.08.2007 23:06
od Ondyk
Ahoj, nevíte někdo jaký změny při řízení pocítim,
když vyměním kola 6 x 15 ET 52,5-195/60R15 za 6 x 16 ET 52,5-205/50R16?

Napsal: 28.08.2007 23:09
od chmelko
Ondyk, pekne ta prosim, začni čítat a čítat, je tu toho hafo

Napsal: 28.08.2007 23:16
od Ondyk
OK sorry, ale každej tu většinou řeší kola s úplně jiným ET než "předpisových" 52,2mm.
A mě by zajímalo co se stane s chováním auta když zachovam všechny hodnoty ráfku, jen zvětšim průměr.
Já teda předpokládam že se toho tak moc nestane, když teda nepočítam, že budu muset dát o něco nižší gumy, takže to ztvrdne...

Napsal: 28.08.2007 23:22
od chmelko
no nemáš pravdu, automaticky rozšíriš gumu na každom kole o 1cm, takže sa ti zvačší prilnavost a zvýši spotreba..
ET je čisto na to ako vonku budeš mat kola z podbehov..

Napsal: 28.08.2007 23:45
od tapa
je tu toho plno.Ale kdyz ti mam neco malo odpovedet tak budes mit mesni zrychleni ale vetsi max.spotreba bude jina.

Napsal: 29.08.2007 07:43
od mansart
Furt jenom spotřeba-tu ani nepoznáš při stejném stylu jízdy. Při rozšíření pneu o 1 cm je spotřeba větší o 0,1l. Takže sice budeš mít o drobínek větší spotřeba, ale zato budeš mít lepší stabilitu auta, hlavně v zatáčkách.A auto bude jistější.

Napsal: 29.08.2007 08:07
od StreetPro
vetší kola (pokud je vše stejné, tzn. design, materiál a pod) jsou vždy těžší... takže ti klesne komfort (zvýší se neodpružená hmota), zhorší jízdní vlastnosti (stejný důvod, prostě tlumiče musí tlumit větší závaží) a klesne dynamika (roztáčení těžších setrvačníků) :-)

Napsal: 29.08.2007 08:11
od miky37
Komfort bude o něco horší pač to bude tvrdší.Ale jízdní vlastnosti se zlepší hlavně když projíždíš zatáčky

Napsal: 29.08.2007 08:30
od Jenda25
Taky se ti prodlouží brzdná dráha. Protože ti budou brzdy o něco hůř brzdit.

Napsal: 29.08.2007 08:35
od mansart
Řeknu ti to takhle. Rozhodnutí je stejně na tobě. Ale z moji zkušenosti: měl jsem možnost na starším golfu jet na origo pneu (myslím že to bylo nějak 185) a pak se tam daly gumy o rozměru 205. To bylo něco. nějaké horší rozjíždění jsem nepocítil a na spotřebu se zrovna nehledělo :lol: Ale když jsem před tím jel zatáčku cca 30km/h tak tady s tím jsem si troufnul 50km/h a auto se ani nehlo, byla tam ještě rezerva

Napsal: 29.08.2007 08:42
od StreetPro
pokud mluvime o Fíku tak bych neviděl brzdy (alespon co mám možnost posoudit 4kotoučové) nedostatečné (na rychlosti do 130ti), limitujícím prvkem bude tedy pneu a ta pokud ji rozšíří, nabídne teoreticky kratší brzdnou dráhu (nejde primárně o větší styčnou plochu, ale složitý koktejl termomechanických vlastností)... samo pokud uvažujeme jenom ten efekt vetší rotující hmoty, bude to zápor i tady :-) takže větší kola jsou opravdu jen hezčí... na výkonná auta se dávají z důvodu potřeby vměstnat dostatečně veliký kotouč a třmen (no a taky kvůli marketingu-kupujícím)...

Napsal: 29.08.2007 08:42
od chmelko
Jenda25 píše:Taky se ti prodlouží brzdná dráha. Protože ti budou brzdy o něco hůř brzdit.
o tom by sa dalo polemyzovat...
pretože ak brzdíš širšou plochou zastavis dkor (ak nepocitam aquaplanning, sneh..)
ak maš všetky 4 kotuče, neverim, že brzdy budu pomalsie ako u vačšiom rozmere..bavime sa o 15" a 16" žiadne extremy..

Napsal: 29.08.2007 08:50
od Forfoc
ADAC testoval pneumatiky: Jsou široké lepší než užší?
Odpověď na otázku v nadpisu je jasná: jak v čem. Pět testovaných pneumatik bylo oznámkováno v šesti kategoriích a každý řidič tak může posoudit, co je pro něj při výběru pneumatik důležité.
Zde tabulka výsledků:
Obrázek

Napsal: 29.08.2007 08:57
od zirafak
StreetPro píše:pokud mluvime o Fíku tak bych neviděl brzdy (alespon co mám možnost posoudit 4kotoučové) nedostatečné (na rychlosti do 130ti), limitujícím prvkem bude tedy pneu a ta pokud ji rozšíří, nabídne teoreticky kratší brzdnou dráhu (nejde primárně o větší styčnou plochu, ale složitý koktejl termomechanických vlastností)... samo pokud uvažujeme jenom ten efekt vetší rotující hmoty, bude to zápor i tady :-) takže větší kola jsou opravdu jen hezčí... na výkonná auta se dávají z důvodu potřeby vměstnat dostatečně veliký kotouč a třmen (no a taky kvůli marketingu-kupujícím)...
Urcite maju velke kolesa aj nejake negativa/nizsi komfort pruzenia a malilinko vacsia spotreba,ktoru som vsak konkretne ja ani nepostrehol/,pozitiv vsak je urcite ovela viac,ako len pekny vzhlad/lepsi kontakt s vozovkou a s tym suvisiace jazdne vlastnosti,podla mna kratsia brzdna draha-sirsia plocha sa lepsie zakusne do vozovky a celkovy pocit z riadenia je taky istejsi,handling s vozidlom je viac kontrolovatelnejsi/
Osobne to vnimam na 90% pozitivne a opat by som do 17" obutia isiel :idea:

Napsal: 29.08.2007 09:11
od StreetPro
vsak jo, kazdeho vec, jestli vzhled, tvrdsi a jistejsi vedeni v zatackach a kratsi brzdna draha na suchu nebo nizsi opotrebeni podvozku, lepsi komfort, dynamika a tlumení... imho je best dat lehké R16, je to ideál kompromis mezi vším... ale na R14 hadicích bude akcelerace vážne největší :wink: