Stránka 1 z 4
Problém s alu kolama
Napsal: 06.10.2007 14:21
od Broňa
Nazdárek chlapi, mám problém,který mi nedává spát, namontoval jsem na fofíka alu kola 16" 205-55-16 a auto se po přejetí nerovnosti na vozovce začne houpat,jakoby zadek chtěl předjet předek, nedá se to udržet na silnici!!Zkrátka to pluje ale dost!! Zkoušel jsem tam hodit i 15" a dělalo to taky ale míň! Teď tam mám plecháče 14" a dělá to jen nepatrně. Jinak test tlumičů byl v srpnu a tam v pohodě! Tak prosím o radu. Díky.
Napsal: 06.10.2007 14:36
od chmelko
Ander, hlavne prvá vec ,že tam máš pneu, ktoré nemaju na fofo čo robit, aj ked niekto namietne, že je to len nepatrne, tých 55, oproti 50, výške a jazdným vlastnostiam 2krát nepridaju..
ináč, to čo opisuješ, vážne ukazuje na pružiny a tlmiče..
Napsal: 06.10.2007 14:45
od Broňa
Jsem si toho vědom,že tam nemají co dělat kvůli tomu jsem tam zkusil dát ty 15" a dělalo to taky a ty byli rozměrově v pohodě. A dneska jsem jel na těch 14" co tam mám a vyjížděl jsem dlouhou táhlou pravotočivou zatáčku a auto se semnou málem převrátilo a to jsem tam neměl moc jen kolem 70-80km-h, tak su z teho jeleň!!!
Napsal: 06.10.2007 14:50
od misoo
fuha, s kolesami to asi nebude mat nic spolocneho

dal by som si v servise pozriet cele napravy a podvozok. ale fakt v servise, nie u vymienacov suciastok !!

Napsal: 06.10.2007 14:55
od chmelko
misoo ma pravdu..geometria, napravy, ramena..gumy sa ti nezdieraju?
robí ti to od zaciatku?
Napsal: 06.10.2007 14:56
od Broňa
Asi budu muset ,připadá mi to na špatnou sbíhavost,ale kola se špatně neojíždí. Ještě jsem si všiml, jak jsem byl pod ním ,že mám asi natržený silentbok na zadním rameni, ten co drží rameno na karoserii.
Napsal: 06.10.2007 14:58
od Broňa
Jestli to dělá od začátku nevím asi jsem si toho nevšimnul, protože když tam jsou ty 14" tak to není skoro poznat, tak mi to nepřipadlo, až jak jsem tam zkusil dát ty alu kola.
Napsal: 08.10.2007 09:31
od Fuks
Jak píše misoo a chmelko nech zkontrolovat geometrii, ale stoprocentně jsou tlumiče po smrti

Napsal: 08.10.2007 13:25
od Broňa
Na geometrii jdu příští týden, a ty tlumiče mě štvou, protože jsem byl na testu tlumičů v červenci a řekli mi,že jsou v pohodě, dokonce mi vyjeli papír z te testovací mašiny!! Tak tam na ně asi vletím!!
Napsal: 08.10.2007 14:25
od jamaka
Ander píše:Na geometrii jdu příští týden, a ty tlumiče mě štvou, protože jsem byl na testu tlumičů v červenci a řekli mi,že jsou v pohodě, dokonce mi vyjeli papír z te testovací mašiny!! Tak tam na ně asi vletím!!
no tlmicmi to nemusi, byt tie vydrzia na focuse dost dlho. Este to moze byt aj tymi gumami a typom a velkostou vzorku na tych gumach, ale v prvom rade geometria.
Napsal: 08.10.2007 22:14
od bredford
No já bych se přikláněl spíše na vytahané-unavené silenbloky.Vzhledm k tomu,že FF má víceprvkovou nápravu tak v uložení může vznikat dost velká vůle.
Napsal: 09.10.2007 13:04
od Scarab
Přesně to co popisuješ mi dělalo Clio, ve finále zjistili, že šlo v minulosti přes boudu a celá karoserie byla mírně hnutá.
Napsal: 10.10.2007 12:22
od Fuks
jamaka píše:Ander píše:Na geometrii jdu příští týden, a ty tlumiče mě štvou, protože jsem byl na testu tlumičů v červenci a řekli mi,že jsou v pohodě, dokonce mi vyjeli papír z te testovací mašiny!! Tak tam na ně asi vletím!!
no tlmicmi to nemusi, byt tie vydrzia na focuse dost dlho. Este to moze byt aj tymi gumami a typom a velkostou vzorku na tych gumach, ale v prvom rade geometria.
Geometrie je na prvním místě, ale pokud se auto houpe na nerovnostech, tak bych to v kolech či vzorku pneu nehledal, ale v tlumičích a když uskakuje do stran, tak to můžou dělat uložení ramen, silenbloky.
Napsal: 10.10.2007 12:53
od Boban
Tak přesně co popisuješ, sem zažil na předchozím FoFo, stačila nerovnost nebo ostřejší zatáčka a auto se rozhoupalo jako k.... dal sem nižší profil pneu a byl klid. já sem tlumiče neřešil, pro mě bylo vyzkoušení pneu levnější záležitost, dal sem pneu co tam mají být a vše bylo OK, auto sedělo zas jak má. Toť má zkušenost, ale ty tlumiče s tím budou mít taky co dočinění.
Napsal: 10.10.2007 13:00
od Boban
Ještě pro zajímavost si porovnej jak se ti změní obvod kola při změně profilu pneu a uvidíš, že máš něco uplně špatně

zde je
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html kde si to sám zjistíš kolik hmoty na autě máš na víc a s trochu horšíma tlumičema je jak píšeš auto k neudržení na silnici, já tohle řešil před rokem
