Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km
Napsal: 01.11.2007 17:11
napísat tento článok (príspevok) ma priviedla hlavne myšlienka potvrdit, vyvrátit všetky ódy či už tu na stránkach niektorých členov, alebo globálne u nás ČR-SVK, kde sa toto auto pokladá skoro za božské dielo (ano patriotizmus nikdy nezaškodí, ale len do určitej miery)
na "test" som dostal myslím si auto, ktoré by malo byt vo dobrej kondicii a na vrchole svojich síl ( 9/2006 niečo cez 60tis km) poctivých a vo výbave,ktorá by sa dala tuším v pohode nazvat GHIA, nepoznám škodovacke označenia..žeby Elegance?? (to je 15"alu kola, digi klima, ESP, palubný počítač, CD radio,4okna v elektrike atd.)
kedže sme na focusáckych stránkach ako oponenta použijem svoje fofo(samozrejme namietate HB oproti combi)(nafta oproti benzínu)(2generácia oproti 1)ALE. čo maju tieto dva auta rovnake je ich papierový výkon a to 74KW
octávka už od pohladu posobi velmi robustným "bezpečným dojmom"ako z vonku, tak aj zvnutra kde táto na prvý pohlad zdanlivá výhoda prechádza skor k nevýhode..
zapadám do sedačiek, ktoré su fakt pevne, pohodlne s výrazným bočným vedením a do rúk chytam niečo,čo ma byt volant ale na mna to posobi ako kormidlo z titanicu (oproti volantu v mojom fofo ,je to skrátka obluda..(nechápem prečo to skoda používa,ked už každé auto je vybavene posilovačom..
CD radio symphony, neviem označenie je oproti fordackemu 6000 elegantne male, ale ta odkladacia skrýnka,ktorá je pod nim a nad klimou posobi velmi rušivým dojmom, aj ked možno pre niekoho velmi praktickým (mobil, penaženka..)
ok, ideme na to a ja startujem..uprimne povedane, niesom zvvyknutý na ten rachot, ktorý tento diesel motor vydáva, ale utešujem sa, že až sa nahreje ztíchne..)
kvoli "otravnému "pípaniu, si musím hned zapnut pás, pretože tento zvuk je fakt nepríjemne a skodovke tento zámer hned vyšiel
u mojho fofa mi je príjemnejšia len decentná kontrolka (jazdím pripútany.)
takže vychádzam na dialnicu smer nemecko, práca s pedálom je jemne povedana gumova, alebo lepšia on-off,ale to bude asi otázka všetkych dieslov, ak nie hned pište
to znamená, že vobec necítim hlavne pri 5 odozvu motoru, na ktoru som zviknutý u svojho zetecu..
čo to, čo to, hned po výjazde počujem neprijemne, zvýšene hučanie od podvozku..hovorím si, nie nie, škodobvka musí byt predsa suprovo odhlučnená..kvalita, takže za to možu bud zimáky, čo ja ale na fofo už dávno mám, alebo podhustene kola..na prvej benzínke zastavujem a na moj údiv octávka má stale letne 15"goodyear NCT5, ktoré su nafukane na 2,5baru každa..takže ak niekto mate tieto gumy a su fakt hlučne, tak tento minusovy bod octavke beriem nazad, suma sumarum, v aute je omnoho vačší hluk ako vo fofo, v nízkych rýchlostiach motor vo vyšších podvozok..takže každému komu nevyhovuje fofo, radím si zajazdit v octavke a hned sa budete kolebat ake je u vas ticho
motor má "sílu" a je to cítit a skušam, kolko je schopný dat-na rovinke sa ručička zastavuje tesne u 4tis otáčok a 200 a obe ručičky nepríjemne vybruju(tachometrových)183 GPS rýchlosti..udávana výrobcom je tuším 190km, z mojho focusu som dostal rovných 200km podla gps na 5150otacok
brzdím a jednoznačna pochvala, 4 kotučove brzdy brzdia toto monstrum perfektne a k tomu žiadna výhrada, počítač hlasi 10 stupnov a ja naberám odvahu na cestu bokom, pridávam plyn, prudké kontrqa, šlapem na brzdu a auto sa mi sunie von (opúšta stopu) klasika, pridávam plyn a snažim sa ho zrovnat..h...o auto sa sunie von a ja viem že prehrávam zrovnávam kolesa a brzdím..ufff.podarilo sa, ale stojím, fofo by dávno pokračoval po zákrute dalej....(zatial naj rozdiel medzi nimi dvoma..aj ked ja viem HB-combi)nerovný suboj..
pri tom mánevre som ale uplne stracal prehlad ako som na tom, vidím len zális obovskej kapoty predo mnou, necítim kola, z boku vidím len obrovske dvere..veru toto nieje auto na šantenie..
aj ked mam fofo omnoho nižšie, mam z neho ovela vačší ani nie tak výhlad ako prehlad o okolí (viete čo tým myslím nie?)
pokračujem už ako človek dalej, na tempomate nastavených niečo pod 190km/H ale hned pod horizontom v zákrute skrátka uberám a konečne chápem, prečo prave v tiahlých zatáčkach octavkam utekám...skratka stracam vieru, že to auto fakt zatočí a nepojde rovno..ma tendencie, aspon podla mojho dojmu obrovskej nedotačavosti..aktualna spotreba laškuje skoro s 13l nafty na 100km čo mi neprijde až tak malo. Výsledný priemer je nakoniec 7,9L nafty/1000km, moj focus rovnaku cestu a dovolím si tvrdit rýchlešiu zvládol za 8,7litorv benzínu na 100km, čo je pre mna obrovský šok, čakal som, že ten rozdiel bude omnoho vetší..
ale už ok, prechádzam nazad Rozvadov (Nemci maju volno,a podnikaju najazdy na ČR takže som si na hranici počkal a končím s testom, pretože sa mi nechce riskovat problemy s policiou a dochádzam kludne domov
a až tu objavujem, že pre octavku je ideal prave tých 130km/h ,nikam sa neplašit, preboha nerobit žiadne vyhýbave manevre a tešit sa z toho aké mám super auto..
záver je na každom z váa a smelo do mna

na "test" som dostal myslím si auto, ktoré by malo byt vo dobrej kondicii a na vrchole svojich síl ( 9/2006 niečo cez 60tis km) poctivých a vo výbave,ktorá by sa dala tuším v pohode nazvat GHIA, nepoznám škodovacke označenia..žeby Elegance?? (to je 15"alu kola, digi klima, ESP, palubný počítač, CD radio,4okna v elektrike atd.)
kedže sme na focusáckych stránkach ako oponenta použijem svoje fofo(samozrejme namietate HB oproti combi)(nafta oproti benzínu)(2generácia oproti 1)ALE. čo maju tieto dva auta rovnake je ich papierový výkon a to 74KW
octávka už od pohladu posobi velmi robustným "bezpečným dojmom"ako z vonku, tak aj zvnutra kde táto na prvý pohlad zdanlivá výhoda prechádza skor k nevýhode..
zapadám do sedačiek, ktoré su fakt pevne, pohodlne s výrazným bočným vedením a do rúk chytam niečo,čo ma byt volant ale na mna to posobi ako kormidlo z titanicu (oproti volantu v mojom fofo ,je to skrátka obluda..(nechápem prečo to skoda používa,ked už každé auto je vybavene posilovačom..
CD radio symphony, neviem označenie je oproti fordackemu 6000 elegantne male, ale ta odkladacia skrýnka,ktorá je pod nim a nad klimou posobi velmi rušivým dojmom, aj ked možno pre niekoho velmi praktickým (mobil, penaženka..)
ok, ideme na to a ja startujem..uprimne povedane, niesom zvvyknutý na ten rachot, ktorý tento diesel motor vydáva, ale utešujem sa, že až sa nahreje ztíchne..)
kvoli "otravnému "pípaniu, si musím hned zapnut pás, pretože tento zvuk je fakt nepríjemne a skodovke tento zámer hned vyšiel

u mojho fofa mi je príjemnejšia len decentná kontrolka (jazdím pripútany.)
takže vychádzam na dialnicu smer nemecko, práca s pedálom je jemne povedana gumova, alebo lepšia on-off,ale to bude asi otázka všetkych dieslov, ak nie hned pište

čo to, čo to, hned po výjazde počujem neprijemne, zvýšene hučanie od podvozku..hovorím si, nie nie, škodobvka musí byt predsa suprovo odhlučnená..kvalita, takže za to možu bud zimáky, čo ja ale na fofo už dávno mám, alebo podhustene kola..na prvej benzínke zastavujem a na moj údiv octávka má stale letne 15"goodyear NCT5, ktoré su nafukane na 2,5baru každa..takže ak niekto mate tieto gumy a su fakt hlučne, tak tento minusovy bod octavke beriem nazad, suma sumarum, v aute je omnoho vačší hluk ako vo fofo, v nízkych rýchlostiach motor vo vyšších podvozok..takže každému komu nevyhovuje fofo, radím si zajazdit v octavke a hned sa budete kolebat ake je u vas ticho

motor má "sílu" a je to cítit a skušam, kolko je schopný dat-na rovinke sa ručička zastavuje tesne u 4tis otáčok a 200 a obe ručičky nepríjemne vybruju(tachometrových)183 GPS rýchlosti..udávana výrobcom je tuším 190km, z mojho focusu som dostal rovných 200km podla gps na 5150otacok
brzdím a jednoznačna pochvala, 4 kotučove brzdy brzdia toto monstrum perfektne a k tomu žiadna výhrada, počítač hlasi 10 stupnov a ja naberám odvahu na cestu bokom, pridávam plyn, prudké kontrqa, šlapem na brzdu a auto sa mi sunie von (opúšta stopu) klasika, pridávam plyn a snažim sa ho zrovnat..h...o auto sa sunie von a ja viem že prehrávam zrovnávam kolesa a brzdím..ufff.podarilo sa, ale stojím, fofo by dávno pokračoval po zákrute dalej....(zatial naj rozdiel medzi nimi dvoma..aj ked ja viem HB-combi)nerovný suboj..
pri tom mánevre som ale uplne stracal prehlad ako som na tom, vidím len zális obovskej kapoty predo mnou, necítim kola, z boku vidím len obrovske dvere..veru toto nieje auto na šantenie..
aj ked mam fofo omnoho nižšie, mam z neho ovela vačší ani nie tak výhlad ako prehlad o okolí (viete čo tým myslím nie?)
pokračujem už ako človek dalej, na tempomate nastavených niečo pod 190km/H ale hned pod horizontom v zákrute skrátka uberám a konečne chápem, prečo prave v tiahlých zatáčkach octavkam utekám...skratka stracam vieru, že to auto fakt zatočí a nepojde rovno..ma tendencie, aspon podla mojho dojmu obrovskej nedotačavosti..aktualna spotreba laškuje skoro s 13l nafty na 100km čo mi neprijde až tak malo. Výsledný priemer je nakoniec 7,9L nafty/1000km, moj focus rovnaku cestu a dovolím si tvrdit rýchlešiu zvládol za 8,7litorv benzínu na 100km, čo je pre mna obrovský šok, čakal som, že ten rozdiel bude omnoho vetší..
ale už ok, prechádzam nazad Rozvadov (Nemci maju volno,a podnikaju najazdy na ČR takže som si na hranici počkal a končím s testom, pretože sa mi nechce riskovat problemy s policiou a dochádzam kludne domov
a až tu objavujem, že pre octavku je ideal prave tých 130km/h ,nikam sa neplašit, preboha nerobit žiadne vyhýbave manevre a tešit sa z toho aké mám super auto..
záver je na každom z váa a smelo do mna
