Stránka 1 z 18
Smysl naftového motoru
Napsal: 29.11.2007 20:11
od Blodiac
Ceny nafty poslední dobou markantně stoupají. Myslíte že se vyplatí naftový motor? Když si vezmete cenu motoru, jeho naklady na udržbu a "větší" problémy s jeho závadami. Přijde mi že už se to snad ani nevyplatí
Napsal: 29.11.2007 20:17
od bjuty
To je v současné době zajímavá otázka.
Já myslím, že nafta má při nižší spotřebě větší výkon.
Je to taky o stylu jízdy. Někomu vyhovuje líně se otáčejicí motor a někdo vyhledává vysoké otáčky.
Napsal: 29.11.2007 20:18
od Gold
Promiň, ale podle mě zbytečné téma. Je tady o tom toho mraky. A navíc problém ceny nafty je už delší dobu.
Napsal: 29.11.2007 20:20
od FoFo7
to ci sa ti vyplati naftak zavisi hlavne od toho kolko si schopny najazdit km
Napsal: 29.11.2007 20:38
od bjuty
Gold píše:Promiň, ale podle mě zbytečné téma. Je tady o tom toho mraky. A navíc problém ceny nafty je už delší dobu.
tady je zbytečných témat ...
Napsal: 29.11.2007 20:40
od Gold
dobrá, sorry

Napsal: 29.11.2007 20:43
od Blodiac
Ja byl vzdy presvedcen o 1.8tddi a tvrdě naftu hájil

,, ted mi snad je jedno jestli 1.8tddi nebo 1.6 16v
Napsal: 29.11.2007 20:47
od PedroH
Já bych se v současné době přiklonil (pokud bych si vybíral) k 1,6 benzínu, páč ten jde předělat na LPG a jezdíš za hubičku. To samozřejmě pokud jezdíš hodně často - aby se ti to vyplatilo...
Nicméně mám 1,8 tddi a jezdím cca za 1,80 kč za kilometr, což není až taková hrůza...
Napsal: 29.11.2007 20:51
od Fokal
Já osobně zástance nafťáků nejsem, ale kdo si ho pořídí, tak pro to má jistě svoje důvody a do těch mi nic neni a plně je respektuju

Já bych ho ale nechtěl, protože jeho konstrukce je složitější (co se může pokazit, pokazí se

), dále v zimě mohou, pouze mohou být problémy se startem (ráno prostě potřebuju odjet), dále jezdim v zimě kratší trasy a tak uvítám, když můžu naplno topit po 2 km jízdy. Spotřeba u mě (do 20 tis. km/rok) nehraje tak podstatnou roli. Proto jezdim s tim, s čim jezdím

Napsal: 29.11.2007 21:06
od TripleJay
Ja som nikdy nechapal preco to kazdy prepocitava na pocet km kolko najazdis a pod. Ano, diesle su vzdy o nieco drahsie, ale ten cenovy rozdiel preratavat a pozerat sa nan len ako na moznost, ze sa mi to oproti benzinu vrati az o x km, je podla mna len cierno-biely pohlad...
Ja osobne sa na to pozeram skor ako na totalne odlisnu filozofiu, ci uz sposobu jazdy, ale aj jazdnych vykonov... Diesel proste vyhra taznou silou, pruznostou, ktore maju pri jazde tiez nieco do seba... Samozrejme, neda sa to porovnavat s "adrenalinom" ked tocim v benzine 6.000 ot/min, ale v dnesnej dobe nie je problem aby diesel natrel a aj v predajosti vyhraval nad benzinom. Dobre to vidiet napr. na BMW. Robi skvele, jednoducho bezchybne 3.0 R6, s viac ako dobrou spotrebou, ale viac na ceste stretnes 3.0d, lebo ma viac ako porovnatelne jazdne vykony, za len o nieco vyssiu cenu.
No a aby som sa nezacyklil, jedine co chcem povedat ze diesel nie je len o spotrebe, "hluku", nakladoch a pod. Volakedy davno vyhraval tym ze jazdil naprd, ale nafta bola lacna. Dnes je nafta drahsia ako benzin, ale v rovnako vykonnej nafte a benzine casto vyhra bez problemov diesel.
Nie som nejaky extra zastanca dieslov, sam mam rad benziny, ale kebyze som "za vodou" tak na bezne jadzenie a pohodove vylety by som si kupil diesel a na santenie, vzrusenie z otacok a zvuk vyfuku by som si kupil nejaky hot hatch a este donho pekne natlacil nejaky balik

Napsal: 29.11.2007 21:07
od Boban
Já s tebou naprosto souhlasím.Najezdím tak do 20t Rád se svezu ostřeji a proto mám to co mám.
Napsal: 29.11.2007 21:08
od Jozkablack
Už toho tady bylo vážně napsáno na toto téma dost, ale je pravda že to vrtá hlavou asi každýmu kdo diesel má. Já to počítal jen orientačně a to při shodných cenách 30kč/1l paliva. Nebudu tady psát že já jezdim za 5.5l na 100km a z benálem 1.6 jsem jezdil za 7l/100km při stejnym stylu (1.5l rozdíl), protože to nemá smysl a nechci aby zde zase benzíňáci nadávali že jim přidávám, proto jsem počítal spotřebu 1.6 benálu jen o 1l vyšší než u nafťáku, tedy diesel 6l/100km a 1.6 benál 7l/100km.
U benálu to vychází na 2.10,-/1km
U nafty to vyšlo 1.80/1km
Pří 10.000km/ ročně ropák 18.000kč benál 21.000,- (3.000)
při 15.000km/ ročně ropák 27.000kč benál 31.500,- (4.500)
při 20.000km/ ročně ropák 36.000kč benál 42.000,- (6.000)
No a teď si musí každej přebrat jestli se mu to vyplaťí! Mě třeba ano, najezdim okolo 20.000km ročně a 6.000,- je celkem slušná částka a to jen při rozdílu 1l/100km Rozhodně tolik neinvestuju do servisu, tim myslim toho co je cenově rozlyšnej mezi benzínem a naftou, protože běžný díly, jak už jsem sem někam psal jsou cenově totožný, nebo jen nepatrně na diesla dražší!
Napsal: 29.11.2007 21:22
od Fokal
Boban: já se teda s 1.6 zas tak ostřeji nesvezu, ale souhlasim s tebou

Napsal: 29.11.2007 21:24
od Blodiac
nemuzes pocitat shodne ceny ,, a 30,- kdeže
Napsal: 29.11.2007 21:24
od chmelko
Jozkablack: aby to bolo trošku ferovejšie,treba vypísat tie "zanedbatelne rozdiely" v servisovani:
zapalovacie sviečky 1,6 "cena pro členy 97kc "
žhaviče pre diesel "cena pro členy292kc "
olejový filter benzin "cena pro členy 189kc "
olejový filter nafta "cena pro členy 305kc "
palivový benzin..bohužial nieje ešte cena
palivový nafta TDDi "cena pro členy 731 kc "
palivový TDCi "cena pro členy 990 kc "
neoveril som si cenu emisii,takže ju neuvádzam
k tomu take ešte pripočítat možne problemy, výmena :turbo, čerpadlo, ...po tejto výmene potom jazdí benzín tak rok "zadarmo"