Stránka 1 z 97
Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
Napsal: 09.12.2007 14:07
od Majo
Poradte aky je rozdiel medzi benzinovým motorom 1,6 a 1,6 Ti-VCT pre fofo 2 a rozdiel v jazdnych vlastnostiach. Je dostatočný motor 1,6 pre fofo 2 combi?
Napsal: 09.12.2007 15:58
od TripleJay
Myslim ze nepoviem blbost ked poviem, ze tu na fore prevlada akysi konsenzus ze "stara" 1.6 74kW je pre FoFo II kvoli jeho vahe oproti FoFo I nedostatocna
1.6 Ti-VCT je myslim slusny zaklad ktory neskame. Ale do kombi ked budes casto prevazat naklad tak skor diesel. ALe ked sa rozhodujes len medzi 1.6 tak jednoznacne Ti-VCT. Konkretne postrehy ti daju ti ktori ho jazdia

Napsal: 09.12.2007 17:01
od killerhammer
priklanam sa tiez k tomuto nazoru.
1.6 ti-vct je benzinove minimum pre fofo2, aj tento motor sa s autom dost trapi. hlavne v nizkych otackach je to auto velmi lenive.
silnejsi diesel 1.8tdci, resp. 2.0tdci ku fofo2 kombi pasuje asi viacej ako benzin.
Napsal: 09.12.2007 17:28
od KUTY
Tak to som prekvapeny. Moj 74kW v kombiku sa mi zda optimum, obcas pri plnom nalozeni je treba podradzovat, vytacat do nepricetnosti (od toho tam motor je, aby sa vytacal). Ked citam, ze nova 85kW verzia v benzine je nic-moc pre kombik, tak potom neviem. Inak som pocul dost nazorov (kladnych a zapornych) ohladom spotreby pre Ti-VCT. Ja sa nedostanem cez 8 litrov pri ceste dlhej 700km. Tocim v priemere cca 3500-4000ot/min.
Niekedy mam pocit, ze aj pri 15-20.000km rocne by som bral naftu (FFII 1.8TDCi/85kW) najma pri dlhsich cestach na SK...to predbiehanie a akceleracia z nizkych otacok je famozne.
Napsal: 09.12.2007 20:01
od miro
to kutac
ty mas fofo1 a fofo2 je o dost tazsie preto sa ten motor nevladze
ja mam spotrebu 7,5 dlhodobo mesto/mimo m. tak napol
Napsal: 09.12.2007 20:39
od KUTY
to miro: hej, ale ja mam 74kW a u FFII je to 85kW a je len o cca 100kg tazsi...aj tak to nie je velky rozdiel, skoroziadny - priama umera
Napsal: 09.12.2007 20:46
od chmelko
trosku OT,ale zaujimalo by ma čím docielili 11kW naviac

Napsal: 09.12.2007 21:35
od Kirk
No nevim, já mám fofoII 1,6 74kW a že by to byla líná mrcha to se říct nedá, máme v rodině staršího fofo1 taktéž 1,6 74kW a rozdíl v tom moc není no.
Napsal: 09.12.2007 21:44
od Jozkablack
Ono se tohle těžko hodnotí. Je to spíš věc názoru, každýmu se může ten danej motor zdát jinej. Mě například moje TDDičko na combi naprosto vyhovuje a dokonce jsou tady majitelé 1.4 a maj combi, kterým naprosto dostačuje, ale na druhou stranu je tady plno lidí kteří Ti odpřísáhnou že tyhle motorizace jsou slabý. Jde jen o názor každýho. No já nemám zkušenosti s Fofem II, ale se staršim 1.6 74KW jsem toho najezdil celkem dost a motor mi stačil a jestli je F II o 100kg těžší tak mi to nepřijde tak staršný. Dvě 50kg vážící krasavice v tom autě ani nepoznáš

Napsal: 09.12.2007 22:33
od olso
Zalezi hodne aj na sprevodovani(zrychlenie vs spotreba). Ake ma 1.6 100k vo FoFo II prevody? Zmenilo sa nieco oproti FoFoI? 1,6Ti-VCT ma kratsiu prevodovky, toci vyssie otacky ako 1.6 vo FoFoI?
Napsal: 09.12.2007 22:41
od Fokal
to Chmelko: variabilní časování ventilů

Napsal: 09.12.2007 23:23
od killerhammer
Jozkablack píše:Ono se tohle těžko hodnotí. Je to spíš věc názoru, každýmu se může ten danej motor zdát jinej. Mě například moje TDDičko na combi naprosto vyhovuje a dokonce jsou tady majitelé 1.4 a maj combi, kterým naprosto dostačuje, ale na druhou stranu je tady plno lidí kteří Ti odpřísáhnou že tyhle motorizace jsou slabý. Jde jen o názor každýho. No já nemám zkušenosti s Fofem II, ale se staršim 1.6 74KW jsem toho najezdil celkem dost a motor mi stačil a jestli je F II o 100kg těžší tak mi to nepřijde tak staršný. Dvě 50kg vážící krasavice v tom autě ani nepoznáš

urcite je to vec nazoru a stylu jazdy aku preferujes. samozrejme, ze ak sa snazis jazdit podla predpisov, musi ti benzinovych 100k v aute typu focus2 uplne stacit.
15 koni navyse ale tiez obcas potesi

. je to len otazka ci si ochotny priplatit za modernejsi motor alebo nie. ten vykonovy rozdiel medzi tymi motormi naozaj nie je velky.
podla mna ale na velmi sviznu a sportovejsiu jazdu na tomto aute treba aspon tych 140k
na druhej strane ale 1.6 ani 1.6 ti-vct si asi kvoli sportovemu zazitku z jazdy kupovat nebudes
btw tato otazka sa riesi asi odkedy sa zacal focus2 predavat. skoda ze ford neponuka ten jediny VCT benzinovy motor o nieco silnejsi. napr. 1.8 ti-vct

Napsal: 10.12.2007 00:08
od canndale
zaujimave nazory, pridam torchu do ohna aj ja: Podla mna je 1.6 16V dostatocne silny na beznu prevadzku.. aj ked v aute prevazam vacsie naklady, tak je auto dostatocne svizne a nemal som nikdy pocit nedostatku vykonu a to ani na dialnici a ani pri predbiehani.. Ked je prazdny je natolko svizny, ze si dovolim to nazvat "sportovou jazdou", avsak, ak je fofo II tazsie tak to moze byt limitujuce..
mozno by bolo zaujimave dat pomer kW/tonu, aby bolo mozne porovnat dynamiku.. priklad: moje fofo I kombik pri 74kW, vaziaci 1118 (podla papierov) ma pomer cca 66.19 kW/tonu
Neviem kolko papierovo vazi novy..
Napsal: 10.12.2007 08:00
od chmelko
KUTAC píše:to miro: hej, ale ja mam 74kW a u FFII je to 85kW a je len o cca 100kg tazsi...aj tak to nie je velky rozdiel, skoroziadny - priama umera
Fokal:zmiatol ma Kutac a tým, že som pochopil, že naša klasická 1.6 má vo fofo2 85kw..

Napsal: 10.12.2007 08:01
od zirafak
Mam moznost porovnavat tieto 2 motory.Prvy som mal vo FO1 a druhy mam vo FO2.Sice verzie HB 5 dverak,ale az taky rozdiel oproti kombi to nebude.
1,6-tka 74 kw vo focuse HB 1 bola uplne dostacujuca motorizacia a vdaka dobremu sprevodovaniu dostatocne temperamentna,usporna a pomerne ticha.
1,6 Ti-VCT 85 kw vo focuse HB 2 je trosku inac sprevodovana a aj napriek tomu,ze mam najazdenych este len nejakych 3400 km,zda sa byt temperamentnejsia a zivsia,ako 74 kw v predchodcovi aj pri o zopar 100 kil vyssej hmotnosti.
Mal som moznost jazdit aj FO 2 KOMBI s motorizaciou 1,6 74 kw.
Jazdil som ho sice nazatezeny,takze vtedy sa javil,ako celkom svizny.Mal vsak najazdenych 50 000 km a mozno ho niekto dobre zabehol.
Zalezi,co od auta ocakavas,ale ja by som sa urcite vo verzii kombi rozhodol pre Ti-VCT,lebo je vykonnejsi,pruznejsi a uspornejsi vdaka variabilnej technologii nasavacich a vyfukovych ventilov.