KAM NOVÉ PNEU
Napsal: 28.04.2006 09:04
Do dneška jsem si myslel, že když si koupím nové pneu - tedy jen dvě, jelikož je známo že zadní pneu se sjíždí pomaleji a chtěl bych je dojet že vyměním jen přední. po prečtení níže uvedené citace nevím co si mám o tom myslet a proto se prosím vyjádřete.
---------------------------------------------------------------
Nové pneumatiky na zadní nápravu
Rozbor technických dotazů přijatých prostřednictvím „horké linky“ společnosti Pirelli potvrdil naši domněnku, že mnoho zákazníků – prodejců a stejně tak i uživatelů – si myslí, že pokud jsou u automobilu vyměněny pouze dvě pneumatiky, měly by být nasazeny na přední nápravu. Tento názor platil před několika lety, kdy se uvažovalo tak, že ovladatelnost vozidla se kriticky omezí při narušení a vypuštění předních pneumatik, a proto by na přední kola měly být nasazeny nové a tedy méně ohrožené pneumatiky.
Nicméně, momentální doporučení od výrobců pneumatik zní: „Nové pneumatiky na zadní kola“. Toto pravidlo platí pro vozidla se zadním i předním náhonem.
Argumentem pro toto doporučení je zvýšení bezpečnosti, zvláště pak na vlhkém povrchu, kdy se ukázalo, že částečně sjeté pneumatiky na zadní nápravě vedou ke snížení schopnosti rozptylovat vodu a tím se zvyšuje tendence k přetáčivosti a dochází ke ztrátě kontroly nad vozidlem. Stejně tak může být nepříznivě ovlivněno přímé brždění na mokrém povrchu. Je rovněž prokázáno, že sjeté pneumatiky jsou více náchylné k defektu, a protože zde bylo uvedeno, že ke ztrátě kontroly nad vozidlem dochází spíše při vypuštění zadních kol, máme tedy další důvod pro to, nasadit nové pneumatiky na zadní kola. Další výhodou pro majitele málo ojetých automobilů s předním náhonem je to, že přesunutí částečně ojetých pneumatik ze zadních kol na přední umožňuje nasazení nových pneumatik na zadní kola, čímž se vytvoří cyklus , který pomáhá předcházet jejich poškození díky stárnutí/prodlouženému zatížení. Zadní pneumatiky se sjíždějí relativně pomalu a v případě, že jsou ponechány na svém původním místě (kole) delší dobu, se může stát, že budou muset být vyměněny, aniž by byly nějak podstatně opotřebené.
Poznámka: Za jistých okolností není možno princip umístění nových pneumatik na zadní kola uplatnit.
# Například: pokud se přední a zadní pneumatiky liší svými rozměry.
# pokud mají dvě nové pneumatiky nižší povolenou rychlost.
# pokud došlo u zadních pneumatik k charakteristickému vydutému opotřebení do té míry, že by tyto pneumatiky, umístěné na předních kolech, narušily stabilitu vozu.
# pokud je použit systém PZero (směrové pneumatiky na předních a asymetrické na zadních kolech).
# pokud je použita jistá kombinace zimních a letních pneumatik.
# u některých vozů s náhonem na všechna kola, kde by došlo k podstatnému rozdílu mezi hloubkami vzorků.
---------------------------------------------------------------
Nové pneumatiky na zadní nápravu
Rozbor technických dotazů přijatých prostřednictvím „horké linky“ společnosti Pirelli potvrdil naši domněnku, že mnoho zákazníků – prodejců a stejně tak i uživatelů – si myslí, že pokud jsou u automobilu vyměněny pouze dvě pneumatiky, měly by být nasazeny na přední nápravu. Tento názor platil před několika lety, kdy se uvažovalo tak, že ovladatelnost vozidla se kriticky omezí při narušení a vypuštění předních pneumatik, a proto by na přední kola měly být nasazeny nové a tedy méně ohrožené pneumatiky.
Nicméně, momentální doporučení od výrobců pneumatik zní: „Nové pneumatiky na zadní kola“. Toto pravidlo platí pro vozidla se zadním i předním náhonem.
Argumentem pro toto doporučení je zvýšení bezpečnosti, zvláště pak na vlhkém povrchu, kdy se ukázalo, že částečně sjeté pneumatiky na zadní nápravě vedou ke snížení schopnosti rozptylovat vodu a tím se zvyšuje tendence k přetáčivosti a dochází ke ztrátě kontroly nad vozidlem. Stejně tak může být nepříznivě ovlivněno přímé brždění na mokrém povrchu. Je rovněž prokázáno, že sjeté pneumatiky jsou více náchylné k defektu, a protože zde bylo uvedeno, že ke ztrátě kontroly nad vozidlem dochází spíše při vypuštění zadních kol, máme tedy další důvod pro to, nasadit nové pneumatiky na zadní kola. Další výhodou pro majitele málo ojetých automobilů s předním náhonem je to, že přesunutí částečně ojetých pneumatik ze zadních kol na přední umožňuje nasazení nových pneumatik na zadní kola, čímž se vytvoří cyklus , který pomáhá předcházet jejich poškození díky stárnutí/prodlouženému zatížení. Zadní pneumatiky se sjíždějí relativně pomalu a v případě, že jsou ponechány na svém původním místě (kole) delší dobu, se může stát, že budou muset být vyměněny, aniž by byly nějak podstatně opotřebené.
Poznámka: Za jistých okolností není možno princip umístění nových pneumatik na zadní kola uplatnit.
# Například: pokud se přední a zadní pneumatiky liší svými rozměry.
# pokud mají dvě nové pneumatiky nižší povolenou rychlost.
# pokud došlo u zadních pneumatik k charakteristickému vydutému opotřebení do té míry, že by tyto pneumatiky, umístěné na předních kolech, narušily stabilitu vozu.
# pokud je použit systém PZero (směrové pneumatiky na předních a asymetrické na zadních kolech).
# pokud je použita jistá kombinace zimních a letních pneumatik.
# u některých vozů s náhonem na všechna kola, kde by došlo k podstatnému rozdílu mezi hloubkami vzorků.