Výměna motoru
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výměna motoru
Diky. Vecer popripade napisem. I ked 10t Kc je dost vela... Ja s motorom nieco MUSIM urobit, lebo momentalne je uplne v prdeli.
Na tvojom mieste by somm zmeral tlaky a ventilove vole. A vyriesil to pokym je problem iba na hlave a neodserie si to aj zvysok.
Na tvojom mieste by somm zmeral tlaky a ventilove vole. A vyriesil to pokym je problem iba na hlave a neodserie si to aj zvysok.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
Ano, kód motoru, EYDF vs. EYDC, jedno písmenko, na motoru pár detailů, ale s papírama děsnej problém... řešení jsou dvě, buď sehnat motor se stejným kódem a nebo přerazit a nechat zapsat do velkýho techničáku. Není to 100% legální, protože ofiko se to smí jen když ten původní kód motoru není čitelnej (vyrezne apod.), ale s přimhouřením jednoho oka... On to nakonec je stejný motor, jen holt výrobce na něm udělal nějakou drobnou změnu jako že víko ventilů není hliníkové, ale plastové nebo lambda sondy jsou dvě místo jedné, ale ty tam zůstanou i po výměně a auto bude mít stejnou řídící jednotku a stejné emise (a stejný výkon atd.).
Ale znova opakuju, když už něco měnit, tak celé auto. Ojetin jsou všude mraky. A to tvoje staré ještě nějakému svátečnímu řidiči poslouží, na takových 1000km ročně ani nebude muset dolévat olej mezi výměnami
Ale znova opakuju, když už něco měnit, tak celé auto. Ojetin jsou všude mraky. A to tvoje staré ještě nějakému svátečnímu řidiči poslouží, na takových 1000km ročně ani nebude muset dolévat olej mezi výměnami

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
a proc ne ofiko pres forda ? zapsat vymenu motoru ? sice to stoji asi 3500 ale nemusi clovek mit nerva kdyz se stk technik zastavi u kontroly kodu motoru a posle vas na expertyzu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
3500 je u takhle starýho auta dost. Další argument, proč motor neměnit.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
dopomohl bych reznuti kodu motoru 

Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Výměna motoru
r0mikuv napad je nejlepsi!
Ale pro ted zrejme fakt vymenu motoru vzdavam.
Zmeril jsem tlaky a jsou dost podobne jako pred rokem, jen ted se to merilo za studena, a pak jsem na okraje dna valcu striknul trochu oleje, cimz se tlaky vicemene rovnomerne zvedly tak o 0.3 b.
loni teply: 12.8 / 13.4 / 14.1 / 13.6
studeny: 12.1 / 13.3 / 13.0 / 12.8
st. + olej: 12.5 / 13.6 / 12.9 / 13.1
Pochopil jsem z toho dobre, ze spodek by na tom nemel byt tak zle a ten rozdil tlaku 1.2 baru by mohl byt ventilama? Doufam, ze v tomhle stavu jeste 50.000 km pojezdi a pak se zase uvidi.
Zitra vezu Forda k doktorovi, tak jsem zvedavej, co s autem udelaj opravene rozvody a srovnane ventilove vule. Davam sanci odstraneni toho neprijemnyho zvuku za studena: znova jsem to zkousel poslouchat a nejpravdepodobnejsi mi prijde, ze to strili do vyfuku: vyfukovymi ventily, ktere jsou o tech cca 5 stupnu napred. Nejsilneji jsou slyset rany kolem svodu k vyfuku. No, uvidime.

Zmeril jsem tlaky a jsou dost podobne jako pred rokem, jen ted se to merilo za studena, a pak jsem na okraje dna valcu striknul trochu oleje, cimz se tlaky vicemene rovnomerne zvedly tak o 0.3 b.
loni teply: 12.8 / 13.4 / 14.1 / 13.6
studeny: 12.1 / 13.3 / 13.0 / 12.8
st. + olej: 12.5 / 13.6 / 12.9 / 13.1
Pochopil jsem z toho dobre, ze spodek by na tom nemel byt tak zle a ten rozdil tlaku 1.2 baru by mohl byt ventilama? Doufam, ze v tomhle stavu jeste 50.000 km pojezdi a pak se zase uvidi.
Zitra vezu Forda k doktorovi, tak jsem zvedavej, co s autem udelaj opravene rozvody a srovnane ventilove vule. Davam sanci odstraneni toho neprijemnyho zvuku za studena: znova jsem to zkousel poslouchat a nejpravdepodobnejsi mi prijde, ze to strili do vyfuku: vyfukovymi ventily, ktere jsou o tech cca 5 stupnu napred. Nejsilneji jsou slyset rany kolem svodu k vyfuku. No, uvidime.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
Takže jak to probíhá, když je problém s typem motoru na STK:
Dostanete technickou na měsíc a do protokolu napíšou vážnou závadu "Změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla (neschválená přestavba - pracovní stroj nesený, změna nástavby, karosérie, typ motoru, druh pohonu, barva vozidla, ABS, apod.)" s poznámkou "TYP MOTORU NEČITELNÝ". A "Vozidlo z hlediska evidenční kontroly NEVYHOVUJE".
Pak se ten typ motoru vyrazí znova, pak musíte na úřad, kde to zapíšou do velkého TP "(datum) OBNOVA OZNAČENÍ TYPU MOTORU (a typ motoru, v mém případě FYDD)" a vydají i nový malý TP, kde je to (OBNOVA OZNAČENÍ TYPU MOTORU) napsané taky.
Jedete znovu na technickou, kde to dostanete už na dva roky.
Pak ještě jednou na úřad, nevím přesně proč, ale dostal jsem mj. i stvrzenku na "evidence vozidel", tj. zřejmě je potřeba udělat i evidenční kontrola na STK. (Aby ne, když je to uvedeno v tom protokolu z STK.)
Nebyl jsem u toho, dělal to autoservis, kde jsem odevzdal auto (s plnou mocí pro změny na úředě v TP), takže ty úkony nemusí být přesně v tom pořadí, jak jsem to napsal.
Dostanete technickou na měsíc a do protokolu napíšou vážnou závadu "Změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla (neschválená přestavba - pracovní stroj nesený, změna nástavby, karosérie, typ motoru, druh pohonu, barva vozidla, ABS, apod.)" s poznámkou "TYP MOTORU NEČITELNÝ". A "Vozidlo z hlediska evidenční kontroly NEVYHOVUJE".
Pak se ten typ motoru vyrazí znova, pak musíte na úřad, kde to zapíšou do velkého TP "(datum) OBNOVA OZNAČENÍ TYPU MOTORU (a typ motoru, v mém případě FYDD)" a vydají i nový malý TP, kde je to (OBNOVA OZNAČENÍ TYPU MOTORU) napsané taky.
Jedete znovu na technickou, kde to dostanete už na dva roky.
Pak ještě jednou na úřad, nevím přesně proč, ale dostal jsem mj. i stvrzenku na "evidence vozidel", tj. zřejmě je potřeba udělat i evidenční kontrola na STK. (Aby ne, když je to uvedeno v tom protokolu z STK.)
Nebyl jsem u toho, dělal to autoservis, kde jsem odevzdal auto (s plnou mocí pro změny na úředě v TP), takže ty úkony nemusí být přesně v tom pořadí, jak jsem to napsal.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
mam protokol z STK kde je "necitelny kod motoru" uveden do lehkych zavad a technickou jsem normalne dostal...teda pred 2 lety-ted jeste nevim kterej znamej tam bude....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
Pokud je to uvedeno jako lehká závada, tak to asi projde. Mně to napsali jako vážnou a současně že auto nevyhovuje z hlediska evidenční kontroly, pak je to jasné, technická na měsíc a dát do pořádku.
A ten typ máš úplně nečitelný nebo se to při troše dobrý vůle přečíst dá?
A ten typ máš úplně nečitelný nebo se to při troše dobrý vůle přečíst dá?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
na tom motoru neni vubec nic....ale vubec nic...ani naznak vyrobniho cisla a kodu motoru....podle toho jak ta ploska vypada bych tipoval ze to tam nikdy vubec nebylo.....zas tak schnila neni aby nebyl ani naznak....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
Zajímavý. No, asi na STK viděj, že tam ten typ chybí už z výroby a tak to napsali jako lehkou závadu. Kdyby tam něco bylo, ale bylo to blbě vidět, možná by to posuzovali jinak. Nedejbože to bylo vybroušený flexou a vyražený znova 

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
nevim..podle mne do auta byl kdysi davno v belgii nebo potom v nemecku davan novej motor( nebo jen blok motoru) ...ale v servisni knizce zapis o motoru neni...no reknu ti za 2 mesice co na STK tomu opet reknou...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna motoru
Jo, to je taky možný, snad Pbjun to má taky tak = vyměněný motor za fungl novej a taky tam nemá nic vyraženo. Ono to má i logiku, když to má Ford ve skladu jako náhradní díl, tak je nesmysl, aby drželi x motorů FYDA, x motorů FYDB, x motorů FYDC... mají prostě jednu 1.6 jako náhradu za všechny podobné motory (i do dvojkovýho focuse).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru
akorat pokud dostanes novy dil bez kodu , tak jdes s fakturou a dokladem o montazi na magistrat zazadat si o prideleni typu motoru , na zaklade vyjadreni z magistratu dojedes na STK kde ti technik vyrazi na blok typ motoru ktery je ve vyjadreni uradu , pote ti vystavi doklad na vyrazeni typu nahradni technologii a jdes zpet na urad kde ti toto zapisou do TP vcetne textu ze je vyrazen nahradni technologii aby jsi nemel v budoucnosti problemy na STK .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna motoru
tak, než lítat po magistr. a stk,:::brusku, šmirgl,+raznice.---pak to "zašpinit".
a můžou mě skočit na cara.
a můžou mě skočit na cara.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host