jo, u kombika to maji casem vsichniphofy píše:Mezi nárazníkem a blatníkem, mám rez, prostě klasika
Koroze u Focusu 2
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24552
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: koroze u focusu II
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: koroze u focusu II
JO to vím, proto sem psal, že to je klasika
ale to, že to vyškrábu a zatřu, není dostatečný řešení bohužel 


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24552
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: koroze u focusu II
obrousim, zatru a polepim pruhlednou folii
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: koroze u focusu II
Pre vnutra blatnikov, podvozok a ostatne okom neviditelne miesta:
Zbrusit, ocistit. Ak je moznost, ze moze byt v poroch voda, ususit par minut fenom, teplovzdusnou pistolom, ohrievacom....
Pretriet a umyt technickym acetonom (ten s ruzovym pasikom). Pozor, velmi dobre sa odparuje, smrdi a dobre posobi na telo
Nema odparovacie inhibitory ako C6000. Aceton odstrani vsetky zvysky cohokolvek ineho a sam o sebe rozpusta hrdzu.
Nechat uschnut aceton par minut. Aby nezostal ani v poroch, inak zle chyti farba. 5 minut pockat.
Natriet apon 2 natery farbou Alkyton:

Alebo HAMMERITE.
Vzdy si davat pozor, aby sa farba dostala aj do porovitych miest, ktore vznikli odhrdzavenim kuskov zeleza. Prvy nater je este ako-tak vidiet, ze zostali vynechane miesta. S druhym je to horsie. Treba si ale dat zalezat, je to podstatna podmienka trvanlivosti nateru. Spoje, zvary, dutinky a lemy zalievat farbou, nech tecie.
Druhy nater nanasat aspon po 16 hodinach. Odporucam 24 hodin.
Farba dlho schne, vydatne a vyrazne smrdi aj po 2-3 dnoch. Nenechavat auto v garazi, alebo byt pripraveny na smrad pri vstupe.
Nejazdit do umyvacky a nevystavovat auto vode aspon 24 hodin po poslednom natere!
Toto mam zatial jediny odskusany sposob a farbu, ktora vydrzi aspon 2 roky. Vacsina miest na aute je aj po 5 rokoch dalej nechytena hrdzou. Vselijake ine, aj drahe, napriklad v poslednej dobe u nas velmi predavana Ferro od Chemolaku, je nanic. Zle chytila, voda ju podliezla, pod farbou neuschla a veselo zozrala plech naskrz.
V miestach, kde je uz zelezo zozrane do hlbky, ze sa odlupuju take lupienky zvrchu, odporucam na ocistene zelezo ako zaklad pouzit epoxidovy tmel Eprosin T30 (s tvrdidlom P11). Zle sa miesa, pri pridani tvrdidla sa z neho odparuje strasny bordel, treba to miesat v prievane alebo vetranom priestore. Ked sa spravne vymiesa, je z toho vlacna jemna hmota, ktora sa lahko rozotiera (Pozor, treba ho dobre vymiesat, inak je to zbytocna robota. To iste ako s kysnutym cestom...). Takto vymiesany tmel nejakou plastovou stierkou (ja pouzivam stare telefonne karty alebo kreditky) porozotierat rovnomerne po hrdzavych plochach. Opat, davat pozor, aby sa vrstva nepotrhala a nevznikli dierky/bublinky. Nechat 24 hodin vytvrdnut a pretriet aj okolie Alkytonom.
Pri oboch operaciach pouzivat gumenne rukavice. Ani farba, ani tmel nejdu z ruk dole. Ked su este cerstve, utriet riedidlom C6000 alebou toulenom. Po zachnuti pomoze len drotena kefa
Toto mame s otcom vychytany zatial najlepsi sposob, ako bojovat s hrdzou, zlepsovany vyse 20 rokov. S mnohymi neuspechmi (vid spominane Ferro).
A vzdy plati pravidlo, cim skor sa hrdza osetri a prefarbi, tym dlhsie tato oprava vydrzi.
Zbrusit, ocistit. Ak je moznost, ze moze byt v poroch voda, ususit par minut fenom, teplovzdusnou pistolom, ohrievacom....
Pretriet a umyt technickym acetonom (ten s ruzovym pasikom). Pozor, velmi dobre sa odparuje, smrdi a dobre posobi na telo

Nechat uschnut aceton par minut. Aby nezostal ani v poroch, inak zle chyti farba. 5 minut pockat.
Natriet apon 2 natery farbou Alkyton:

Alebo HAMMERITE.
Vzdy si davat pozor, aby sa farba dostala aj do porovitych miest, ktore vznikli odhrdzavenim kuskov zeleza. Prvy nater je este ako-tak vidiet, ze zostali vynechane miesta. S druhym je to horsie. Treba si ale dat zalezat, je to podstatna podmienka trvanlivosti nateru. Spoje, zvary, dutinky a lemy zalievat farbou, nech tecie.
Druhy nater nanasat aspon po 16 hodinach. Odporucam 24 hodin.
Farba dlho schne, vydatne a vyrazne smrdi aj po 2-3 dnoch. Nenechavat auto v garazi, alebo byt pripraveny na smrad pri vstupe.
Nejazdit do umyvacky a nevystavovat auto vode aspon 24 hodin po poslednom natere!
Toto mam zatial jediny odskusany sposob a farbu, ktora vydrzi aspon 2 roky. Vacsina miest na aute je aj po 5 rokoch dalej nechytena hrdzou. Vselijake ine, aj drahe, napriklad v poslednej dobe u nas velmi predavana Ferro od Chemolaku, je nanic. Zle chytila, voda ju podliezla, pod farbou neuschla a veselo zozrala plech naskrz.
V miestach, kde je uz zelezo zozrane do hlbky, ze sa odlupuju take lupienky zvrchu, odporucam na ocistene zelezo ako zaklad pouzit epoxidovy tmel Eprosin T30 (s tvrdidlom P11). Zle sa miesa, pri pridani tvrdidla sa z neho odparuje strasny bordel, treba to miesat v prievane alebo vetranom priestore. Ked sa spravne vymiesa, je z toho vlacna jemna hmota, ktora sa lahko rozotiera (Pozor, treba ho dobre vymiesat, inak je to zbytocna robota. To iste ako s kysnutym cestom...). Takto vymiesany tmel nejakou plastovou stierkou (ja pouzivam stare telefonne karty alebo kreditky) porozotierat rovnomerne po hrdzavych plochach. Opat, davat pozor, aby sa vrstva nepotrhala a nevznikli dierky/bublinky. Nechat 24 hodin vytvrdnut a pretriet aj okolie Alkytonom.
Pri oboch operaciach pouzivat gumenne rukavice. Ani farba, ani tmel nejdu z ruk dole. Ked su este cerstve, utriet riedidlom C6000 alebou toulenom. Po zachnuti pomoze len drotena kefa

Toto mame s otcom vychytany zatial najlepsi sposob, ako bojovat s hrdzou, zlepsovany vyse 20 rokov. S mnohymi neuspechmi (vid spominane Ferro).
A vzdy plati pravidlo, cim skor sa hrdza osetri a prefarbi, tym dlhsie tato oprava vydrzi.
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: koroze u focusu II
Bylo by vhodne tento navod, dat nekam do navodu a nebo alespon do prvniho prispevku zde protoze jinak se tady zachvili ztrati 

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 24.08.2008 20:52
- Bydliště: Pardubice
Re: koroze u focusu II
tento víkend jsem bojoval s korozí já. podvozek snad celý rezavý. To i můj bývalý FF 1 vypadal líp. Na vrtačku jsem nasadil drátěný kartáč a snažil jsem se dostat ten bordel pryč. Samozřejmě jsem se nedostal všude.
nakonec jsem to všechno přestříkal gumoasfaltem ve spreji. Očištěný i neočištěný místa. Když už nic jiného, tak ta rez aspoň není vidět a vypadá to jak nový
nakonec jsem to všechno přestříkal gumoasfaltem ve spreji. Očištěný i neočištěný místa. Když už nic jiného, tak ta rez aspoň není vidět a vypadá to jak nový

Ford Focus ll 1.8 16V 92 kw Duratec Combi r.v. 2006
Ford Ka 1.3 51 kw Duratec 2002
Ford Focus 1.6 16V Combi r.v.2003 - po smrti
Ford Ka 1.3 51 kw Duratec 2002
Ford Focus 1.6 16V Combi r.v.2003 - po smrti
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: koroze u focusu II
Chybou polovicnych oprav je to, ze niekedy narobia viac skody ako uzitku. Ako spominane Ferro. Ak sa ti dostane pod gumoasfalt voda, zozerie ti to pod nim este viac, ako keby tam nie je.
-
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 24.08.2008 20:52
- Bydliště: Pardubice
Re: koroze u focusu II
Noo, ted už s tím nic neudělám. Sundávat to nebudu 

Ford Focus ll 1.8 16V 92 kw Duratec Combi r.v. 2006
Ford Ka 1.3 51 kw Duratec 2002
Ford Focus 1.6 16V Combi r.v.2003 - po smrti
Ford Ka 1.3 51 kw Duratec 2002
Ford Focus 1.6 16V Combi r.v.2003 - po smrti
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: koroze u focusu II
Ono sa to pripadne oduje same
Potom to oskrab, nenechaj to hrdzaviet dalej. Ak sa pod to dostane slana voda, za dva roky ti to spolahlivo zozere podlahu naskrz.

-
- Test driver
- Příspěvky: 4962
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: koroze u focusu II
Stano ale tohle ten alkyton není barva na auta a už vůbec ne na podvozky.Není imunní vůdči soli,posypovejm materiálům a odlítajícím kamínkům.Klasickej gumoasfalt jako byl dřív a kterej se odlupoval dneska snad už nikdo nedáva a pokud se dá základ možnà tenhle barva a na vrch body apod tak by neměl být problém pokud se to pořádně očistí.A ještě koroze nejde úplně zastavit,ale pouze přibrzdit.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: koroze u focusu II
To si pis, ze voci posypovej soli to JE odolne 
Vnutra blatnikov su nastastie od cias Felicii vyplnene podbehmi. Takze kamienky nenarazaju do plechu. Na podvozku kamienky frkaju maximalne tak za predne kolesa do podbehov. Napravnice, vane pod nohami, vana kufra, nad nadrzou, atd. su miesta, kde sa kamienky nedostanu. A nejaky jeden zatulany ju neoderie.
Pozri, mam to odskusane, vacsina opravovanych casti vydrzi roky. Dokonca aj vnutra blatnikov po 4 rokoch zacali chytat iba povrchovu hrdzu. A aj to len na komplikovanych miestach, ako su napriklad hrany nosnika okolo zadneho tlmica.
Gumoasfalt? Ten ma zalostnu prilnavost na hrdzu. Takze to maximalne mozes podla popisu ponatierat Alkytonom, nechat par dni vyschnut a potom ako ochranu pred kamienkami pretriet gumoasfaltom.
Co sa tyka bodykitu. Pouziva sa. Ale ver mi, ze Eprosin T30 drzi lepsie a je odolnejsi. Jeho jedina nevyhoda (ale aj vyhoda) je, ze je tvrdy ako kamen. Moze sa vrtat. Neohyba sa. Takze ak je naneseny na plech, ktory je v ohybe, moze popraskat a odpadne (zo skusenosti bodykit je na tom este horsie). Na 5. dverach na Pekaci vydrzal 8 rokov, potom isiel do srotu.
Mas lepsi sposob, alebo odporucanie? Lebo gumoasfalt rovno na hrdzu nedrzi.

Vnutra blatnikov su nastastie od cias Felicii vyplnene podbehmi. Takze kamienky nenarazaju do plechu. Na podvozku kamienky frkaju maximalne tak za predne kolesa do podbehov. Napravnice, vane pod nohami, vana kufra, nad nadrzou, atd. su miesta, kde sa kamienky nedostanu. A nejaky jeden zatulany ju neoderie.
Pozri, mam to odskusane, vacsina opravovanych casti vydrzi roky. Dokonca aj vnutra blatnikov po 4 rokoch zacali chytat iba povrchovu hrdzu. A aj to len na komplikovanych miestach, ako su napriklad hrany nosnika okolo zadneho tlmica.
Gumoasfalt? Ten ma zalostnu prilnavost na hrdzu. Takze to maximalne mozes podla popisu ponatierat Alkytonom, nechat par dni vyschnut a potom ako ochranu pred kamienkami pretriet gumoasfaltom.
Co sa tyka bodykitu. Pouziva sa. Ale ver mi, ze Eprosin T30 drzi lepsie a je odolnejsi. Jeho jedina nevyhoda (ale aj vyhoda) je, ze je tvrdy ako kamen. Moze sa vrtat. Neohyba sa. Takze ak je naneseny na plech, ktory je v ohybe, moze popraskat a odpadne (zo skusenosti bodykit je na tom este horsie). Na 5. dverach na Pekaci vydrzal 8 rokov, potom isiel do srotu.
Mas lepsi sposob, alebo odporucanie? Lebo gumoasfalt rovno na hrdzu nedrzi.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4962
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: koroze u focusu II
Čemu říkáš gumoasfalt?Ten se dával v 80 sátých letech.Jinak dneska už je jiná doba a vývoj trošku poposkočil.Hodně lidí si chválí výrobky Dinitrol tak bych se držel věcí na to určených http://colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: koroze u focusu II
Alkytonem (černým) jsem natíral použité plechové disky na zimní sadě kol a ta barva opravdu dobře drží. Ty plecháče byly kupovaný už kdovíjak starý už s hojnými stopami povrchové koroze (jinak v pořádku), ale dal jsem si práci a ty místa obrousil, odmastil a komplet disky natřel dvěma vrstvami Alkytonu. Takto natřené disky jedu osmou zimu a barvu jsem opravoval jen jednou (když více začala vylézat rez) a letos to budu dělat podruhé. Takže mohu potvrdit, že ta barva vydrží dost i na povětrnosti a to včetně soli - disky jsou docela namáhané, plastové poklice nepoužívám (drží se pod tím bordel). Je lepší než Hammerite, protože je pružnější, Hammerite udělá takovou sklovitou vrstvu - což nevadí na nějaké pevné konstrukci doma, na auto je lepší ten Alkyton.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: koroze u focusu II
Zadnej odrezovac a kartac nepomuze, jedine opiskovat malou pistoli a pak takovy typ barvy jak pise stano ci Bullitt. Potom to dat do barvy a uz to v tom miste nikdy nerezne, tohle je ma lety osvedcena metoda. Osobne mam dutiny i spodek striklej po 3 letech od novyho auta, pokud si clovek chce auto nechat dele, tak radsi kompletni ochranu spodku a dutin. Nejvetsi problem je pod prednima podbehama. Drzi se tam prach i na vysku 10-15 cm a to je problem.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: koroze u focusu II

Opieskovat to je samozrejme lepsie, ale pieskovacku nema kazdy doma...
Alkyton je olejova farba. Aj preto dobre odolava vode a soli v nej rozpustenej. Ale velmi dlho schne. To, co som natieral v sobotu, nie je stale este uplne tvrde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host