Právě je 19.09.2018 01:16



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3089 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 206  Další
 Baterie 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
Vitaj v klube. Presne tento problém i keď to tam tak nevyzerá som riešil tu:
viewtopic.php?f=9&t=6279&st=0&sk=t&sd=a&start=600

Môj problém začal tak, že som jedného dňa nenaštartoval. Zistil som, že je vybitý akumulátor.
Keďže mal už 6 rokov, tak som mu to odpustil a kúpil som nový. Lenže po niekoľkých jazdách začínal slabnúť aj ten. To už som začínal tušiť, že problém bude inde. Samozrejme hneď išiel von alternátor. Ten bol mechanicky vo veľmi dobrom stave, takže podozrenie padlo na regulátor. Po výmene viz. odkaz na vlákno. Lenže problém sa znova po pár jazdách vrátil a ja už som začal byť naštvaný. Vtedy som si kúpil voltmeter do zapalovača, aby som mohol dobíjanie priebežne kontrolovať a zistil som presne to čo ty. Blížil sa termín STK a mojej dovolenky - cesta do Grécka. Teraz vynechám ďalšiu anabázu s výmenami alternátorov a regulátorov rôznych výrobcov atd. Po dlhom hľadaní podobného problému na internete som narazil na malú nenápadnú krabičku, ktorá je pripevnená na mínusovom póle akumulátora - modul BMS. Kto chce vedieť, na čo táto vec slúži, nech si to vyhľadá na nete. Ja to nenazvem inak ako kurvítko, ale také naozajstné. Rozhodol som sa, že to jednoducho vyradím z prevádzky a hotovo. V motorovom priestore som otvoril poistkovú skrinku a vytiahol poistku P22. V tom momente dobíjanie nabehlo na správnu hodnotu a drží tam stále. Absolvoval som celú dovolenku a najazdil s tým už cca 5000 km bez najmenších problémov. Pri diagnostike to vyhadzuje chybu komunikácie s BMS, ale ničomu to nevadí. Absolvoval som s tým aj STK - bez závad.

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


28.08.2017 20:17
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
To si děláš pr*el.. 8O
Chceš mi říct, že výměna altíku atd je k ničemu a jsou to vyhozené peníze?
Opravdu stačí vyndat pojistku?
Co je to za věc - ta krabička, co se odpojí? Já baterku už dva měsíce mám novou a řekl bych, že ta původní byla v pohodě.. Že nebyl důvod ji měnit, protože se to chová furt stejně..

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)


28.08.2017 22:55
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 07.11.2009 16:56
Příspěvky: 4477
Bydliště: Ostrava
Odeslat Re: Baterie
bembek: Po vymene akumulatoru jsi provedl reset BMS pomoci diagnostiky?

_________________
Je: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)


29.08.2017 06:28
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
Já tedy ne.. Baterku mám novou asi 2 měsíce, origo FORD a reset jsem neudělal...

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)


29.08.2017 06:50
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 07.11.2009 16:56
Příspěvky: 4477
Bydliště: Ostrava
Odeslat Re: Baterie
No ja jsem to udelal a baterie se chova jako nova a ne jako stara :) Ale nerikam, ze to musi byt tim, jen ze to je dany postup pro instalaci nove baterie.
Citace:
If installing a new battery, use the scan tool to carry out the Battery Monitoring System (BMS) reset after the battery is connected.

_________________
Je: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)


29.08.2017 07:13
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
Anduril napsal:
bembek: Po vymene akumulatoru jsi provedl reset BMS pomoci diagnostiky?


Reset BMS som samozrejme spravil. Mimochodom, dá sa to aj bez diagnostiky. Môžem tu napísať postup, ak má niekto záujem. BMS si potom načíta aktuálny stav baterky, ale trvá to približne osem hodín. Modul BMS monitoruje akumulátor nonstop. Aj keď je motor vypnutý, auto zamknuté.

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


29.08.2017 07:53
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
Funscreen napsal:
To si děláš pr*el.. 8O
Chceš mi říct, že výměna altíku atd je k ničemu a jsou to vyhozené peníze?
Opravdu stačí vyndat pojistku?
Co je to za věc - ta krabička, co se odpojí? Já baterku už dva měsíce mám novou a řekl bych, že ta původní byla v pohodě.. Že nebyl důvod ji měnit, protože se to chová furt stejně..


Vystihol si to presne. Ja som s tým tiež bojoval dva mesiace. Šesť krát som vyberal alternátor a skúšal rôzne kombinácie alternátorov a regulátorov. Nepomohlo nič. A dostať von z auta alternátor je tiež chuťovka. Mal som zapožičaný aj nový originál Valeo alternátor zo servisu alternátorov a štartérov. Výsledok rovnaký.

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


29.08.2017 08:12
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
Tak mi, prosím, napiš ten postup toho resetu bez diagnostiky. Zkusím to. Nicméně, právě mi odepsali z FORDu a docela mě rozsekali - popsal jsem problém s tím napětím a výsledek dávám dolů do obrázku, přečtěte si to všichni.. :D
Podle FORDu je to všechno v pořádku..
.. a když to tak čtu, mohou s tím souviset i problémy, které řeším už dlouho, že mi něco hodně "duní" a občas mi auto jen "cvakne", nenastartuje a všechno umře (myslím veškerá elektřina v autě)..
To dunění může být nějaký odpor, nebo něco takového? Je to slyšet jen na volnoběh a značně mne to otravuje..


Přílohy:
Rekuperační dobijení.jpg
Rekuperační dobijení.jpg [ 660.63 KB | Zobrazeno 153 krát ]

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
29.08.2017 08:21
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
Áno, presne toto je ten dôvod, prečo to je v aute. Ušetriť pár mililitrov (alebo mikrolitrov) paliva pri akcelerácii. Stačí zapnúť klimatizáciu alebo ohrev okna a záťaž na alternátor je rádovo inde. Ak sa v tom momente pri akcelerácii obmedzí výkon alternátora, aký môže byť dôsledok? Energia sa čerpá z akumulátora...

Tu je postup na reset BMS:

Zapnite zapaľovanie do polohy 2 (pri vozidlách s Tlačidlom Štart, stlačiť tlačidlo štart bez stlačeného spojkového pedála).

Kontrolka batérie na prístrojovom paneli teraz svieti, pretože motor nebeží.

2. Počkajte 10 sekúnd.

3. Stlačte 5 krát spínač pre zadné hmlové svetlo.

4. Stlačte trikrát za sebou spínač výstražných smerových svetiel (on-off-on). Smerovky teraz blikajú.

5. Počkajte 10 sekúnd.

Ak bol postup vykonaný správne, kontrolka batérie začne blikať niekoľkokrát a systém sa zresetuje.

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


29.08.2017 08:37
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
Díky za postup - hnedka to odpoledne zkusím, ale pochybuju, že to pomůže. Takže Ty si myslíš, že by se měla ta pojistka tedy vyndat, aby byl klid? Já fakt nevím, co s tím, ale nepřijde mi to v pořádku.. :bebng:

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)


29.08.2017 08:47
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
Ja som tú poistku vyhodil a mám kľud. Vyskúšaj, pojazdi a rozhodni sa potom sám. Vrátiť ju tam môžeš kedykoľvek.

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


29.08.2017 08:51
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
.. Asi určitě to udělám taky. Tím aspoň zjistím, jak to opravdu dobíjí, jestli je altík v pořádku, nebo není..
Uvidíme. Ale když ten altík dokáže dát 14,8V při jízdě bez plynu, asi v pořádku je a měnit ho jsou vyhozené peníze..

Dám vědět, jak jsem dopadl..

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)


29.08.2017 09:33
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
.. dostal jsem nový obrázek :D


Přílohy:
Dobijení.png
Dobijení.png [ 337.19 KB | Zobrazeno 167 krát ]

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
29.08.2017 09:34
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08.05.2014 16:06
Příspěvky: 64
Bydliště: KE
Odeslat Re: Baterie
To je úžasné. Takže podľa toho sa akumulátor vlastne nemá šancu nikdy dobiť na 100%. Keď teda odstavím auto s akumulátorom nabitým na 80% a pár dní nejazdím, tak bude nabitý, resp. vybitý na koľko percent? Toto mu ako pomáha so životnosťou?

_________________
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium


29.08.2017 10:23
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 15.01.2017 18:47
Příspěvky: 147
Odeslat Re: Baterie
... já to chápu stejně, jako Ty. Podle mně je to udělané tak, abys ho postupně ničil a musel kupovat nový a nový.. A všichni dobře víme, že dnešní auta mají tato vylapšení skoro všechna. Akumulátory už zdaleka nevydrží to, co vydržely před 15ti lety. Můj děda měl ve Škodovce 120 baterku 15 let!!!

_________________
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)


29.08.2017 11:21
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3089 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 206  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.